Gjest frankie85 Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Tenker da på depositum, ingen dyr og ingen røyking, i tillegg til at man må ha med hvitevarer selv?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Det er jo ikke vanskelig! Depositum er økonomisk sikkerhet hvis noe skulle skje, røyk lukter vondt, dyr medfører ekstra slitasje og lukter vondt. Hvitevarer er litt upraktisk om ikke er inkludert, men det er jo mange som leier ut med hvitevarer også? Anonymkode: b1f5e...ddf 10
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfor skulle de være interessert i at du skal flytte? Det er det du som eventuelt er. Du må se på hva du kan gjøre på din side. Anonymkode: 4a96d...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 4 minutter siden, frankie85 said: Tenker da på depositum, ingen dyr og ingen røyking, i tillegg til at man må ha med hvitevarer selv? Har du ikke depositum du får ut fra stedet du bor nå? De fleste greier å gå ut å røyke, også de som bor i egen bolig. Du kan forresten søke NAV om depositum, og støtte til etablering. Anonymkode: 13270...809
Gjest frankie85 Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke vanskelig! Depositum er økonomisk sikkerhet hvis noe skulle skje, røyk lukter vondt, dyr medfører ekstra slitasje og lukter vondt. Hvitevarer er litt upraktisk om ikke er inkludert, men det er jo mange som leier ut med hvitevarer også? Anonymkode: b1f5e...ddf Jeg får ikke røkt sigarer inne, halve kosen blir borte og så må man sette av sånn 20000 kroner på en depositumskonto
Gjest frankie85 Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke depositum du får ut fra stedet du bor nå? De fleste greier å gå ut å røyke, også de som bor i egen bolig. Du kan forresten søke NAV om depositum, og støtte til etablering. Anonymkode: 13270...809 Nja, er disse sigarene da, er ikke samme kosen å være ute med det
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, frankie85 skrev: Jeg får ikke røkt sigarer inne, halve kosen blir borte og så må man sette av sånn 20000 kroner på en depositumskonto Uff så synd på deg da Anonymkode: be238...753 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 det hører ikke hjemme noe sted. Jeg er helt enig med ditt utsagn, og det skal ikke være sånn, men du har med bolig haier å gjøre, dermed er det ikke mennesker med empati du snakker med. Her gjelder det kun profitt. Dem overlater alt det som skulle vært gjennomtenkt på forhånd til deg. Anonymkode: 89358...ed8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 9 minutter siden, frankie85 skrev: Tenker da på depositum, ingen dyr og ingen røyking, i tillegg til at man må ha med hvitevarer selv? Som en annen her sier, det er da ikke i "folks" interesse at du skal flytte? Det er kun i din interesse det. Jeg lar heller uteleieleiligheten min stå tom enn å leie bort til en som røyker inne og ikke kan/vil betale depositum. Det er jo min leilighet som jeg har brukt MASSE penger på, jeg vil ikke ha den ødelagt. Hvis du vil gjøre som du vil, så må du kjøpe ditt eget sted. Ellers må du nesten forholde deg til reglene. Anonymkode: 6bee2...e12 13
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 Jeg skjønner at folk ikke ønsker røyk og eventuelt dyr inne i leiligheten/huset, men jeg har sett folk skrive at de ikke ønsker røyk og dyr på eiendommen/tomta. Det er vel litt sært.. Anonymkode: d9bf9...3e4
BMF Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 Så kjøp deg din egen leilighet hvor du kan gjøre hva du vil i. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at folk ikke ønsker røyk og eventuelt dyr inne i leiligheten/huset, men jeg har sett folk skrive at de ikke ønsker røyk og dyr på eiendommen/tomta. Det er vel litt sært.. Anonymkode: d9bf9...3e4 Nei det er ikke sært. Det blir tiss, bæsj og sigarettstumper. Og lukt. Anonymkode: 07c02...061 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 13 minutter siden, frankie85 skrev: Jeg får ikke røkt sigarer inne, halve kosen blir borte og så må man sette av sånn 20000 kroner på en depositumskonto Det bør du uansett slutte med. Anonymkode: 07c02...061
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 10 minutter siden, frankie85 said: Jeg får ikke røkt sigarer inne, halve kosen blir borte og så må man sette av sånn 20000 kroner på en depositumskonto Nei nei, du får bo i telt dersom dette er så viktig for deg og du ikke kan kjøpe deg egen bolig da Anonymkode: 7bd51...db5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 Bæsj plukker folk forhåpentligvis opp og det blir ikke lukt inne av at man tar en røyk på parkeringsplassen. Og hva med naboenes katt? De pisser og driter jo overalt. Anonymkode: d9bf9...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 Så kjøp deg heller noe eget da vel? da kan du ihjel-røyke stedet slik du vil, også får du se hvor mange som vil bo der om du noen gang skulle selge igjen😉 Anonymkode: 2e49c...da6 3
SoWhat? Skrevet 8. mai 2019 #17 Skrevet 8. mai 2019 (endret) Det ville jo vært veldig dumt å ikke ta depositum. En sånn risiko bør jo ikke utleier ta. At de ikke vil ha røyk inne er jo også lett å forstå. Hvis du senker litt krav til standard og beliggenhet så finner du utleiere som er mye rundere og som ikke pusser opp dyrt og så leier ut. Som regel får en male osv selv på de rette stedene. Leide et lite anneks et par mil utenfor byen. Der hadde jeg hund og det var veldig fritt. Endret 8. mai 2019 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #18 Skrevet 8. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Bæsj plukker folk forhåpentligvis opp og det blir ikke lukt inne av at man tar en røyk på parkeringsplassen. Og hva med naboenes katt? De pisser og driter jo overalt. Anonymkode: d9bf9...3e4 Jeg har to ganger tidligere leid ut til folk som røyker, og hatt i kontrakten at man ikke skal røyke inne. Begge gangene opplevde jeg at de etter hvert ga blaffen i regelen, og røykte stadig mer inne. Så stoler ikke på det. Har også leid ut til de med dyr siden jeg vet hvor vanskelig det var med dyr selv når jeg leide selv. Begge gangene har det blitt skrapt opp og tygget opp inventar, i tillegg til at jeg fant ut at både sovesofaen og reolen jeg hadde i leiligheten hadde fått tiss på seg og var helt ødelagt under. Jeg betaler dyrt for å ha noe å leie ut, ikke søren om jeg leier ut til av denne typen. Til nøds så kan jeg godta dyr igjen, men da skrives egen slitasjekontrakt i tillegg, og jeg styrer unna det som har vist seg å bekrefte fordommene mine: unge folk under 30 med samboer og en eller to særkullsbarn, som har utfordrende bilder på sosiale medier, bruker penger på tatoveringer, røyker og er generelt litt shady. Ofte lavtlønnsyrker. Anonymkode: c882b...140
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #19 Skrevet 8. mai 2019 Eneste jeg var enig i her, var det med hvitevarer. Jeg eier egen bolig nå, men planlegger å selge om noen få år, og flytte ned til sentrum. Men siden jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å trives i sentrum, så ønsker jeg å leie bolig. Møbler har jeg jo, hvitevarene er integrerte, og forhåpentligvis er de det i neste bolig jeg skal kjøpe og. Så ønsker ikke å kjøpe hvitevarer, bare fordi jeg skal leie leilighet 1 års tid. Anonymkode: df999...29c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #20 Skrevet 8. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har to ganger tidligere leid ut til folk som røyker, og hatt i kontrakten at man ikke skal røyke inne. Begge gangene opplevde jeg at de etter hvert ga blaffen i regelen, og røykte stadig mer inne. Så stoler ikke på det. Har også leid ut til de med dyr siden jeg vet hvor vanskelig det var med dyr selv når jeg leide selv. Begge gangene har det blitt skrapt opp og tygget opp inventar, i tillegg til at jeg fant ut at både sovesofaen og reolen jeg hadde i leiligheten hadde fått tiss på seg og var helt ødelagt under. Jeg betaler dyrt for å ha noe å leie ut, ikke søren om jeg leier ut til av denne typen. Til nøds så kan jeg godta dyr igjen, men da skrives egen slitasjekontrakt i tillegg, og jeg styrer unna det som har vist seg å bekrefte fordommene mine: unge folk under 30 med samboer og en eller to særkullsbarn, som har utfordrende bilder på sosiale medier, bruker penger på tatoveringer, røyker og er generelt litt shady. Ofte lavtlønnsyrker. Anonymkode: c882b...140 Kanskje du kan leie ut uten inventar da vettu, så får dyreeiere ta risikoen med opptygde møbler selv Anonymkode: 7bd51...db5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå