Tatja Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Vi har en koselig liten hytte en times kjøring hjemmefra. Jeg lengter ofte for, når det er stress og kaos på hjemmebane, jobb osv. Hytta er det eneste stedet jeg roer meg helt, og bare ER. Problemet mitt er at jeg ikke tør dra dit alene. Jeg er mørkeredd, rett og slett. Lengter etter rolige dager alene på hytta, hvordan komme over skrekken for mørket???
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 11 minutter siden, Tatja skrev: Vi har en koselig liten hytte en times kjøring hjemmefra. Jeg lengter ofte for, når det er stress og kaos på hjemmebane, jobb osv. Hytta er det eneste stedet jeg roer meg helt, og bare ER. Problemet mitt er at jeg ikke tør dra dit alene. Jeg er mørkeredd, rett og slett. Lengter etter rolige dager alene på hytta, hvordan komme over skrekken for mørket??? Hmm, det er ikke noe gøy. Eksponeringsterapi er jo noe som funker, men det kan være slitsomt. Om du er åpen om dette så kan du jo alliere deg med noen du kan ringe til om det er noe? Anonymkode: 2857d...730 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Hvis du kommer deg opp dit før det er mørkt, kan du jo bare låse døren når kvelden kommer og lukke foran vinduene? Hvis det er det du er redd for. Tror ikke du har mye å frykte der oppe skal jeg si deg, mye skumlere å gå i Oslo sentrum om nettene. Anonymkode: 7e8b6...fea 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kommer deg opp dit før det er mørkt, kan du jo bare låse døren når kvelden kommer og lukke foran vinduene? Hvis det er det du er redd for. Tror ikke du har mye å frykte der oppe skal jeg si deg, mye skumlere å gå i Oslo sentrum om nettene. Anonymkode: 7e8b6...fea Dette gjør jeg når jeg er alene på hytta. Nå på sommeren er det jo knapt mørkt også, så da er det lettere å være der alene. Anonymkode: be9d5...1c9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Det er knapt nok mørkt på denne tiden av året. Garanterer 100% at ingenting kommer til å skje. Du gjør det bare verre for deg selv og vanskeligere å dra ved å sitte hjemme og skremme deg selv fra å dra. Anonymkode: 60707...317 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har alltid radio/podcast/tv som selskap når jeg er alene og litt husredd! Gjerne "snakkeradio" med noen koselige folk og lett stemning! For tiden går det i gamle (og forsåvidt nye) podcastepisoder av Lørdagsrådet. Har også på radio om natten når jeg sover alene! Anonymkode: 35858...d83 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 Jeg drar ofte på hytta alene med de små barna våre (mannen er på sjøen i ukesvis). Det satt langt inne første gangen, for jeg trodde det kom til å bli så skummelt å være der alene (ikke helt alene, barna er jo med men de er små). Men det gikk helt fint, og etter første gangen er det ikke noe problem lenger. Jeg låser dørene og trekker for gardiner om kvelden. TV eller radio lager litt liv om kveldene. Anonymkode: a9abc...777
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Jeg har unger, og de kan jo evt være med. Likevel syns jeg det er skummelt å tenke på å komme dit alene voksen. Må vel eksponere meg, som en her sier... TS Anonymkode: 58dc2...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå