linky Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Når gir en den til forloveren? Gir den vel på bryllupsdagen? tenkte å gi den når vi er hos frisøren, passer det?
Isola Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 Hva skal du gi i forlovergave? Sikkert veldig fint å gi det når dere er hos frisøren. Jeg skal gi håroppsett og make-up i gave til min forlover, så den får ho jo hos frisøren!
linky Skrevet 24. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2005 Hva skal du gi i forlovergave? Sikkert veldig fint å gi det når dere er hos frisøren. Jeg skal gi håroppsett og make-up i gave til min forlover, så den får ho jo hos frisøren! Jeg har kjøpt et fint smykke til min forlover. siden hun da er frisør, så betaler ikke hun noe for sminking og oppsett. hvis ikke så hadde jeg spandert dette på henne..
Gjest banal Skrevet 24. april 2005 #4 Skrevet 24. april 2005 hehe, forlovergave, er det noen også altså? Jeg for min del var forlover for en stund siden. Det ble krevd at jeg skulle ha _skikkelig_ kjole og jeg måtte ha oppsatt hår. Da jeg på den perioden var ganske så arbeidsledig, og 3000 i månedsinntekt, var dette noe som gjorde innhugg i lommeboka. Dyr kjole, sko, bryllupsgave og dyr frisørtime. Jeg tenkte at jaja, frisørtimen betaler vel iallefall hu som jeg skal være forlover for, det er vel vanlig liksom, og hu vet at jeg ikke har jobb for tiden. Men neida, bryllupsdagen og frisørtimen kom. Da vi var ferdige hos frisøren måtte jeg betale de 800 kronene selv, da fikk jeg litt hakeslepp. Det fikk svigerinden min også, da jeg fortalte det til henne. Hu hadde betalt det for sin forlover om det var henne, og hu hadde forventa at det ble dekket av de som skulle gifte seg om det var hu som skulle være forlover. Så, er det vanlig at den som gifter seg dekker den utgiften for forloveren sin? (ps: Har heldigvis fått meg jobb igjen nå )
tommeline Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Jeg syns det høres frekt ut av brudeparet å drive og kreve hvordan forloverne skal se ut, hvis dette innebærer store ekstrakostnader for dem. Hvis det er et krav om oppsatt hår syns jeg de burde betalt for det. Det samme syns jeg egentlig gjelder for kjole, hvis det er sånn at du hadde en ok selskapskjole fra før.
Gjest Madam Felle Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Så, er det vanlig at den som gifter seg dekker den utgiften for forloveren sin? Det er vel opp til bruden å velge om hun ønsker å betale for dette, for i min omgangskrets er det ikke vanlig at bruden betaler for forloveren. Men så krever ikke vi at forloveren skal sette opp håret hos en frisør heller. Jeg kommer til å betale for sminkingen til forloveren min, men håret regner jeg med hun klarer fint selv.
Lia Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Jeg kjøpte et fint smykke til min forlover, og det fikk hun etter at hun hadde holdt tale.
magnhild Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Jeg betaler sminking og frisørfor henne. Mest for kosen sin skyld. Også skal vi ta bilder sammen som hun skal få et lite av også...
Gjest Betty Boop Skrevet 25. april 2005 #9 Skrevet 25. april 2005 Jeg betaler frisøren, men skal også gi henne en gave. Tenkte kanskje et armbånd eller noe. Mulig jeg legger den på plassen hennes.
Trampe Skrevet 25. april 2005 #10 Skrevet 25. april 2005 Så' date=' er det vanlig at den som gifter seg dekker den utgiften for forloveren sin?[/quote'] Det har ikke jeg hørt om. Jeg kommer ikke til å betale for det dersom forloveren min vil sette opp håret sitt på bryllupsdagen vår. Bryllupet blir nok dyrt fra før...så å betale for andres hår blir ikke aktuelt her i gården nei. MEN - dersom jeg hadde krevd det av henne hadde jeg SELVSAGT betalt det!!! Synes ikke man kan sette et slikt krav til folk som ikke vil ta seg råd til det. En forlover må da ikke ha oppsatt hår - hva er det slags tull? Samtidig synes jeg det er en fin ting å gi som forlovergave
Isola Skrevet 25. april 2005 #11 Skrevet 25. april 2005 Jeg har aldri krevd at min forlover skal sette opp håret sitt. Men hun hadde lyst til å gjøre det, og da sa jeg at jeg kunne betale det for henne! Synes det er en fin (men dyr...) gave! Også litt kos og gjøre det sammen! :D
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #12 Skrevet 25. april 2005 hehe, forlovergave, er det noen også altså? Jeg for min del var forlover for en stund siden. Det ble krevd at jeg skulle ha _skikkelig_ kjole og jeg måtte ha oppsatt hår. Da jeg på den perioden var ganske så arbeidsledig, og 3000 i månedsinntekt, var dette noe som gjorde innhugg i lommeboka. Dyr kjole, sko, bryllupsgave og dyr frisørtime. Jeg tenkte at jaja, frisørtimen betaler vel iallefall hu som jeg skal være forlover for, det er vel vanlig liksom, og hu vet at jeg ikke har jobb for tiden. Men neida, bryllupsdagen og frisørtimen kom. Da vi var ferdige hos frisøren måtte jeg betale de 800 kronene selv, da fikk jeg litt hakeslepp. Det fikk svigerinden min også, da jeg fortalte det til henne. Hu hadde betalt det for sin forlover om det var henne, og hu hadde forventa at det ble dekket av de som skulle gifte seg om det var hu som skulle være forlover. Så, er det vanlig at den som gifter seg dekker den utgiften for forloveren sin? (ps: Har heldigvis fått meg jobb igjen nå ) Det kunne jeg aldri gjort mot en venninne, og aller minst min forlover. Maken til frekkhet!
Gjest celine Skrevet 25. april 2005 #13 Skrevet 25. april 2005 Hehe, er jammen glad for at forloveren min er en mann, så slipper jeg de utgiftene til frisør. Ellers ante jeg ingenting om at forloveren skulle ha en oppmerksomhet, så det var jo godt jeg fikk greie på dette FØR bryllupet!! :o (Hmmm... kanskje en fiin gammel konjakk da han fikk krystallglass til dette formålet til bursdagen sin...?)
linky Skrevet 25. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 25. april 2005 Jeg syns det høres frekt ut av brudeparet å drive og kreve hvordan forloverne skal se ut, hvis dette innebærer store ekstrakostnader for dem. Hvis det er et krav om oppsatt hår syns jeg de burde betalt for det. Det samme syns jeg egentlig gjelder for kjole, hvis det er sånn at du hadde en ok selskapskjole fra før. Signerer her
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #15 Skrevet 25. april 2005 Forloveren min sa at hun fikset håret selv, og det er hun ganske flink til også Hun vet at vi ikke har mye og rutte med, men en gave skal hun få..
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2005 #16 Skrevet 26. april 2005 Min forlover fikk et smykke i hvitt gull med er blåsort safir i, som jeg hadde lagt i et lite sølvskrin, med hennes navn og bryllupsdatoen på, og med innskripsjonen "best friends forever" Det fikk hun kvelden før bryllupet, jeg skulle sove hos henne, så hun fikk det rett før vi la oss.
smilepia Skrevet 26. april 2005 #17 Skrevet 26. april 2005 Her i gården stilles det ingen krav til utseende på forloverene! Kunne ikke falle meg inn. Derimot spurte jeg om de kunne tenke seg å bli sminket/få satt opp håret profesjonellt, og at jeg i så fall skule betale for det. Håret ville de gjerne få satt opp, så da ordner jeg det. Gir ikke gave utover dette da. Men lurer skrekkelig på hva gommens forlover skal få i gave. Noen gode ideèr??
magnhild Skrevet 26. april 2005 #18 Skrevet 26. april 2005 Her i gården stilles det ingen krav til utseende på forloverene! Kunne ikke falle meg inn. Derimot spurte jeg om de kunne tenke seg å bli sminket/få satt opp håret profesjonellt, og at jeg i så fall skule betale for det. Håret ville de gjerne få satt opp, så da ordner jeg det. Gir ikke gave utover dette da. Men lurer skrekkelig på hva gommens forlover skal få i gave. Noen gode ideèr?? En god cognac vil i alle fall mannens forlover sette pris på...
linky Skrevet 27. april 2005 Forfatter #19 Skrevet 27. april 2005 Min kommende mann har kjøpt lommelerke til sin forlover, på glassmagasinet. kostet vel 199 kr. kjempefin.
Lia Skrevet 27. april 2005 #20 Skrevet 27. april 2005 Min forlover fikk et smykke i hvitt gull med er blåsort safir i' date=' som jeg hadde lagt i et lite sølvskrin, med hennes navn og bryllupsdatoen på, og med innskripsjonen "best friends forever"[/quote'] Det var en utrolig koselig og personlig gave, synes jeg! Regner med at hun ble kjempeglad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå