AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Fordi jeg ikke respekter meg selv sikkert. Jeg er altfor ydmyk og blir en nikkedukke sammen med bestemte mennesketyper. Jeg synes det er vanskelig å si fra, vet ikke hvordan jeg gjør det på en god måte. Blitt kritisert mye i barndommen og fikk kjeft de få gangene jeg ytret meninger som mamma ikke var enig i. Men ok om det. Hvordan kan jeg bli bedre på å si fra og ikke bare jatte med? Jeg snakker veldig fort og utydelig, og kan stamme litt når jeg blir usikker. Anonymkode: 423f1...5f9 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Jeg er i samme situasjon tror jeg... Håper det kommer noen råd.... Jeg er en nikkedukke helt til jeg sprekker .... Da kan jeg bli veldig sint eller gråte.... Og det ser ikke akkurat bra ut der og da... Men tålmodighet en min er laaang. Anonymkode: e0307...a98 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 Samme her. Uansett hva. Folk tar meg ike på alvor. Ikke engang legen min respekterer meg. Anonymkode: 1d531...3df 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Du må faktisk øve deg. Begynn å si deg uenig i de ubetydelige tingene(dersom du faktisk mener det) og så avansere du etter hvert. Noen er dominante og andre er passive, så har vi mellomtingen. Du må kreve din plass dessverre. Anonymkode: 7aa11...74e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Folk er jo ikke tankeleser, det vet jo ikke at det ikke er greit for dere og at det er noe i veien hvis dere aldri sier det og bare smiler. Du må øve deg på å sette positive grenser for deg selv. Begynn i det små, øv deg på å si "nei" og prøv å samle mot til å si deg uenig hvis du er uenig. Det er ikke andre folk sin feil, de tror jo bare at det er greit for dere så lenge dere ikke tør å si noe. Anonymkode: 228ac...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå