Gå til innhold

Jeg kan mest sannsynlig ikke beholde katten min, men er så redd for å omplassere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gammel katt som har bodd de siste årene hos mine foreldre pga jeg måtte flytte og ikke kunne ha katt i ny leilighet. Uansett er stedet jeg bor nå ikke godt egnet for ham pga byliv som han ikke er vandt med. Han har alltid bodd på landet og fått gå ut og inn som han ville. 

Jeg er nå nødt til å finne en løsning pga foreldrene mine ikke kan ha ham lenger. 

Jeg er jo utrolig knyttet til katten og merker jeg ville syntes det hadde vært veldig vanskelig å bare gi ham bort/selge til helt fremmede. Man har jo aldri noe garanti på hva slags folk det er eller om de vil oppdatere om katten i fremtiden. Jeg ville hatet å ikke vite om han hadde det bra hvis noen brøt kontakt. 

Dessuten begynner han å bli eldre og det føles fælt at han evt må venne seg til et helt nytt sted med nye mennesker. 

Hva ville du gjort i min situasjon? Jeg føler meg litt rådvill. 

Anonymkode: c2e6c...083

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er katten? 

Har du forhørt deg med folk du kjenner om de kunne hatt han mot at fu hjelper til økonomisk? 

Anonymkode: 51c8b...98b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er katten? 

Har du forhørt deg med folk du kjenner om de kunne hatt han mot at fu hjelper til økonomisk? 

Ts her. 

Han er rundt 12-13. 

Ja, glemte å skrive at jeg har spurt bekjente om evt midlertidig pass mot betaling, men ingen som hadde mulighet. 

Skrevet

Ikke lett, men du kunne ikke prøvd å ha ham og se hvordan det går om han blir innekatt? Eventuelt kjøpe bånd og ha ham med ut på kveldstid? 

Ellers skjønner jeg godt skepsis til nytt hjem. Har erfart at unge mennesker(18+) som regel er de som er mest dedikert til dyrene sine og har mer tid og energi med dem. Gjelder de som enda ikke har barn. Ville plukket ut noen i den aldersgruppen eller andre du syns det egnet ut. En får jo et visst inntrykk av andre. Ellers blir det jo å avlive og er det egentlig et alternativ om den er frisk og fornøyd? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, SoWhat? said:

Ikke lett, men du kunne ikke prøvd å ha ham og se hvordan det går om han blir innekatt? Eventuelt kjøpe bånd og ha ham med ut på kveldstid? 

Ellers skjønner jeg godt skepsis til nytt hjem. Har erfart at unge mennesker(18+) som regel er de som er mest dedikert til dyrene sine og har mer tid og energi med dem. Gjelder de som enda ikke har barn. Ville plukket ut noen i den aldersgruppen eller andre du syns det egnet ut. En får jo et visst inntrykk av andre. Ellers blir det jo å avlive og er det egentlig et alternativ om den er frisk og fornøyd? 

Jeg har vurdert å evt be om å ha han her, selv om utleier i utgangspunktet ikke godtar dyr, men har også en samboer som helst ikke ønsker ha katt. 

Apropo frisk og fornøyd så er det mulig han snart må trekke noen tenner i følge dyrlegen, så det kan jo bli litt tøft for en eldre katt, men selvfølgelig fremdeles ingen grunn til å avlive. Det noe jeg absolutt vil unngå. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å evt be om å ha han her, selv om utleier i utgangspunktet ikke godtar dyr, men har også en samboer som helst ikke ønsker ha katt. 

Apropo frisk og fornøyd så er det mulig han snart må trekke noen tenner i følge dyrlegen, så det kan jo bli litt tøft for en eldre katt, men selvfølgelig fremdeles ingen grunn til å avlive. Det noe jeg absolutt vil unngå. 

Ville lagt frem situasjonen for utleier å hørt hva utleier sa. Vær obs på at det evt kan ta litt tid for pus å bli vant med å være innekatt eventuelt med lufteturer på kveldstid. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Diamant20 said:

Ville lagt frem situasjonen for utleier å hørt hva utleier sa. Vær obs på at det evt kan ta litt tid for pus å bli vant med å være innekatt eventuelt med lufteturer på kveldstid. 

Joda, men dette er nok ikke noe jeg kan regne med at blir en god løsning sånn egentlig pga jeg vet samboer ikke ønsker katten. Ville kun vært en midlertidig utsettelse. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men dette er nok ikke noe jeg kan regne med at blir en god løsning sånn egentlig pga jeg vet samboer ikke ønsker katten. Ville kun vært en midlertidig utsettelse. 

Har du snakket med samboeren din om hvor mye katten betyr for deg? Den har nok ikke mer enn maks ti år igjen ca

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Diamant20 said:

Har du snakket med samboeren din om hvor mye katten betyr for deg? Den har nok ikke mer enn maks ti år igjen ca

Jeg fikk snakket litt mer med han og han kan mot formodning muligens gå med på å ha han her. Som en midlertidig løsning ihvertfall. I så tilfelle vil jeg i det minste få tatt han til en helsesjekk og har litt mer tid på meg til å tenke ut en løsning. Takk for alle svar. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk snakket litt mer med han og han kan mot formodning muligens gå med på å ha han her. Som en midlertidig løsning ihvertfall. I så tilfelle vil jeg i det minste få tatt han til en helsesjekk og har litt mer tid på meg til å tenke ut en løsning. Takk for alle svar. 

Så bra! Håper utleier er med på det også 

AnonymBruker
Skrevet

Sykt stygt å vurdere dumpe en katt pga av en møkkamann/ kjæreste. Ubegripelig mangel på kjærlighet og lojalitet til et dyr.

Anonymkode: 3fe4d...91f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt stygt å vurdere dumpe en katt pga av en møkkamann/ kjæreste. Ubegripelig mangel på kjærlighet og lojalitet til et dyr.

Anonymkode: 3fe4d...91f

Spar deg. Det er INGEN!!!! Som snakker om å dumpe en katt. Ts er tydelig fra seg fordi hun kanskje måtte omplassert den. Men du får vel en nytelse av å kjefte på folk som du mener ikke fortjener dyr. 

• Liker 4
Skrevet

Det er vanskelig å omplassere en så gammel katt, men du kan være heldig. Ikke omplasser til unge mennesker som det blir foreslått over her, de bytter gjerne leilighet og plutselig har de ikke lov å ha katten i den nye leiligheta. Alternativet er avliving hvis du ikke finner en varig løsning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville forsøkt det meste for å beholde den-du kommer til å angre så veldig hvis ikke. Hvis kjæresten din elsker deg og ikke er allergisk, så lar han deg beholde den.

Anonymkode: 92b06...40b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...