Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på noe ang uførtrygda. Er det mulig at noen av disse kan komme i jobb igjen senere eller er det løpet kjørt når man har vært syk såpass lenge uten forbedring? 

Anonymkode: 87c7f...542

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Yes, bedriftene står nok i kø for å ansette en som har vært syk i to-tjue år og har ustabil helse....

Anonymkode: 5f86e...6b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Yes, bedriftene står nok i kø for å ansette en som har vært syk i to-tjue år og har ustabil helse....

Anonymkode: 5f86e...6b3

Nice. Og folk har nerver til å klage på at uføre ikke vil bidra til samfunnet. Dere gjør det ikke enkelt for å si det sånn.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Løpet er ikke kjørt. Men man må være forberedt på at det kan være hardt å komme tilbake.  I den grad man har et sosialt nettverk bør man utnytte det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo lenger man har vært syk, jo vanskeligere er det jo å finne noen som vil ansette en.

Jeg har vært utenfor arbeidslivet i 18 år, er ikke ufør ennå, men har søknad inne. Og jeg vil så gjerne, jeg skulle gledelig betalt en million for å bli frisk. Så jeg kunne jobbe. Men jeg håper kanskje en dag, at jeg kan klare litt. Jeg er veldig glad i yoga, i dårlige perioder blir det svært lite, i gode perioder blir det yoga 5 dager i uka. Håper at det skal bli flere gode perioder, og at en dag kanskje jeg kan undervise noen få timer i uken i yoga. Så jeg drømmer ja. Tror ikke jeg gir opp før jeg er minst 70 år.

Anonymkode: a7b58...7b6

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo lenger man har vært syk, jo vanskeligere er det jo å finne noen som vil ansette en.

Jeg har vært utenfor arbeidslivet i 18 år, er ikke ufør ennå, men har søknad inne. Og jeg vil så gjerne, jeg skulle gledelig betalt en million for å bli frisk. Så jeg kunne jobbe. Men jeg håper kanskje en dag, at jeg kan klare litt. Jeg er veldig glad i yoga, i dårlige perioder blir det svært lite, i gode perioder blir det yoga 5 dager i uka. Håper at det skal bli flere gode perioder, og at en dag kanskje jeg kan undervise noen få timer i uken i yoga. Så jeg drømmer ja. Tror ikke jeg gir opp før jeg er minst 70 år.

Anonymkode: a7b58...7b6

Det er bra! håper du klarer å ikke la drømmene då selvom du har vært ufør så lenge.

Må si det har vanskelig å ikke gjøre det samme... :(

AnonymBruker
Skrevet

ikke la drømmene dø*

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som var ufør og kom seg tilbake, mye takket være at hun tok tilkallingsvikar-stilling først, for deretter å søke rundt 20% og deretter 100% når den ble ledig. Da hadde hun fått en fot innafor, og de kjente henne og det ble lettere å komme "inn". 
Men det er nok dessverre heller unntaket enn regelen. 

Er ufør selv, og har ingen håp og drømmer for fremtiden. 

Anonymkode: 59c75...37d

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nice. Og folk har nerver til å klage på at uføre ikke vil bidra til samfunnet. Dere gjør det ikke enkelt for å si det sånn.

Sånn er det bare. Politikere vil ha folk i arbeid, bedrifter (og det offentlige) vil ikke ansette ustabil arbeidskraft med dårlig helse.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, frabergen skrev:

Sånn er det bare. Politikere vil ha folk i arbeid, bedrifter (og det offentlige) vil ikke ansette ustabil arbeidskraft med dårlig helse.

Jo, jeg forstår jo det. Men hva kan uføre bidra med da? Alle klager på at de må bidra med noe, men de får jo ikke noe sjanse til det...

AnonymBruker
Skrevet

Nav kan hvertfall sette deg på venteliste til jobb i vernet bedrift, men det er få plasser og mange om benet så ikke sikkert du faktisk får plass. 

Anonymkode: a508d...664

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nav kan hvertfall sette deg på venteliste til jobb i vernet bedrift, men det er få plasser og mange om benet så ikke sikkert du faktisk får plass. 

Anonymkode: a508d...664

Nav prioriter ikke folk som er uføre.

Anonymkode: dcb52...821

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å gå tilbake til arbeidslivet, selv om man er ufør. Statistisk sett er det likevel få som gjør det. Det er nok et uttrykk for:

1) De som får uføretrygd, har som regel langvarige lidelser som de ikke blir friske av, så de fortsetter å ha helseproblemet de i utgangspunktet fikk uføretrygd på grunn av. Mao har de ikke helse til å jobbe.

2) Hvis man har vært ute av arbeidslivet i lang tid, er det vanskelig å komme tilbake igjen. Man har ingen ting på CVen, mangler referanser, tidligere utdanning/arbeidserfaring er utdatert, og arbeidsgiver kan kvie seg for å ansette en de frykter vil ha høyt sykefravær (= dyrt)

Anonymkode: 192cb...b00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er genuint nysgjerrig på hvor mange som ville ansatt noen i en viktig stilling om de hadde vært utenfor arbeidslivet i 5-10 år. 

Å få en sympatijobb som en som stabelr varer eller annen enkel oppgave er en ting, men å ansette noen i en jobb der andre kollegaer stoler på en og trenger at personen yter? 

Anonymkode: e82ef...c92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...