AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Hvorfan holde ut og leve som arbeidsløs? Man har ingen garanti på hvor lenge man skal være det, og det å ikke vite hvor lenge, gjør det vanskelig å planlegge livet fremover. Man skal søke jpbb osv men Hvordan takle hverdagen som arbeidsløs? Hva skal man gjøre på når man har så god tid og du føler du mister lysten på å egentlig gjøre noe som helst... Jeg isolerer meg mer nå, jeg vil ikke treffe folk. Jeg kan gjøre det likevel, men jeg skulle ønske jeg ville det. Hvordan få lysten til å egentlig ville noe som helst? Hater å våkne vær eneste dag og være helt aleine. Lei av å rydde og lei av å gå tur aleine. Tips? Anonymkode: 7d0d1...af6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Du må lage deg rutiner. Stå opp senest kl 9 og gjør noe som oppleves fornuftig. Spis en god frokost mens du hører på radio, se etter ledige jobber, skriv søknader. Se om du finner noen kurs som er relevant så du har noe å fylle tiden med. Du kan også laste ned apper og f.eks lære deg et annet språk. Trening er også fornuftig Anonymkode: 1e6d3...b02 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Bli kynisk og tenk at du har fri hele tiden. Du kan egentlig gjøre hva du vil. Du har ingen jobb som sluker hele livet ditt... Anonymkode: 28609...ab0 1
Ingeniør1989 Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Som de andre skriver her så bør du lage deg faste og stræite rutiner. Stå opp 07:30, spise frokost, komme igang med å skrive søknader, trene osv. Det vil også hjelpe deg når du er tilbake i arbeidslivet, hvor man jo i en viss grad må ha rutiner og struktur. Men det er også viktig at du ikke isolerer deg selv. Særlig nå som du ikke møter kollegaer daglig. Du har sikkert noen venner du kan kontakte. Jeg forstår resten av teksten som at du er singel. Du kan laste ned noen datingapper eller bruke f.eks Sukker.no. Så kan du også vurdere å melde deg inn i forskjellige typer foreninger og lag. Det er også steder hvor du kan treffe nye mennesker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå