Gjest nyherinne Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg lurer på om noen her har et godt triks til å fjerne ørevoks, jeg tror jeg har en del av det fordi jeg hører dårligere og dårligere for hver dag
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Det finnes flere ting du kan gjøre! Blant annet skylle ørene med vann, noe som kan være innmari deilig! Ta deg en tur til apoteket, det kan du få gode råd til hva du skal bruke! Det holder forøvrig med vanlig matolje til å løse opp voksen med, du trenger ikke å kjøpe dyre dråper for å få det til! Du kan også skylle ørene hos legen! (Men da er det grådig viktig at du har olje i ørene på forhånd, ellers kan det gjøre vondt!) Anonymkode: e76c4...e4a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Hvis du "tror" at du har så mye ørevoks at det går utover hørselen, så reiser du til legen for å få fjernet voksen. Da skyller de øret ditt, og det kommer ut tidens største voksklyse fra øret. Anonymkode: 788c6...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 De på legekontoret sa til meg at det bør sjekkes av lege om det virkelig er ørevoks og ikke noe annet når man føles øret er tett. Godt jeg gjorde det da det var "dott" i ene øret. hadde ikke ørevoks men eksem. Da kan det føles som ørevoks. Så jeg slapp skylling. "Dotten" forsvant etterhvert med antibiotika som jeg dryppa i øret. Anonymkode: 0eedf...791
Gjest nyherinne Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes flere ting du kan gjøre! Blant annet skylle ørene med vann, noe som kan være innmari deilig! Ta deg en tur til apoteket, det kan du få gode råd til hva du skal bruke! Det holder forøvrig med vanlig matolje til å løse opp voksen med, du trenger ikke å kjøpe dyre dråper for å få det til! Du kan også skylle ørene hos legen! (Men da er det grådig viktig at du har olje i ørene på forhånd, ellers kan det gjøre vondt!) Anonymkode: e76c4...e4a Tusen takk for tips.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Ble sendt til en øre-nese-hals på Ahus en gang fordi jeg skulle hørseltestes og hun dama så at jeg hadde mye ørevoks langt inni. Han legen brukte en slags støvsuger inni øret mitt med kamera på. Det var egentlig veldig spennende, han fikk kameraet over på to skjermer så jeg kunne få se på selv siden jeg syntes det var interessant. Den støvsugeren hadde en åpning til å putte en pirke-pinne inni, som han gravde litt i øret med. Også sugde støvsugeren ut orevoks, og han tømte det ut på et papir. Det var veldig fascinerende at ørevoksen faktisk er svart inni øret! Anonymkode: eea97...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå