Gå til innhold

Hvordan er en typisk barnehagelærer-student som menneske og medmenneske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå gått på studiet i snart to år. Jeg er selv en mild, litt sensitiv person som ønsker alles vel, jeg inkluderer mennesker til å bli med i kantina eller til å sitte sammen i gruppearbeid.

Jeg har erfart disse årene at gjevnt over finnes det mange litt sterke personligheter i denne utdanningen. Folk som ikke ønsker de andre medstudentene vel, som ikke ønsker å snakke med andre enn sine to tre venniner i klassen, som himler med øynene og ikke er snille rett og slett. I prosjektarbeid tar de totalt leder rollen , og klorer til seg ansvar slik at andre skal komme dårlig ut av det prestasjonsmessig. 

Dette er jo i stor grad en utdanning hvor man må ha evnen til empati, vi skal jobbe med barn og deres foreldre.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bli hardhudet å takle slike mennesker bedre? Jeg antar de ser rett gjennom meg og spiser sånne som meg til frokost.

Anonymkode: c9b19...4d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lik alle andre mennesker, men med litt ekstra interesse for barns utvikling... 

Anonymkode: 9e352...78e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lik alle andre mennesker, men med litt ekstra interesse for barns utvikling... 

Anonymkode: 9e352...78e

Mulig jeg har forventinger rundt at de kanskje burde være mer snille enn andre yrkesgrupper. Blir jo samme som sykepleier, man assosierer jo det med ett godt menneske.

Anonymkode: c9b19...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Folk er så forskjellige og er drevet av forskjellige ting, og ofte er det litt tilfeldig hvor man havner. Det er en barnehage ikke langt unna her jeg bor, hvor jeg har merket meg en av de ansatte - han elsker å sjefe, nesten hver gang jeg går forbi, hører jeg han maser på og irettesetter barna. Jeg forestiller meg at han ikke kom inn på befalsskolen, men barnehageetaten hadde heldigvis en ledig stilling :fnise:

Anonymkode: 8ece8...f2f

AnonymBruker
Skrevet

I en jobb er man ofte i en rolle situasjon, så mulig når disse begynner å jobbe så kan de fremstå "snille" og "omsorgsfulle" på jobb selv om de egentlig ikke er det privat. Uansett yrkesretning så finnes det mange ulike personligheter. 

Anonymkode: 71024...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...