AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har en del stående på BSU, har kjøpt bolig og kunne tenke meg å frigjøre pengene til annet bruk. Er det noen som har gjort dette? Ønsker selvsagt å unngå å betale tilbake skattefradragene. Funderte på om man f.eks kan spytte de inn på boliglånet og så låne opp igjen? Anonymkode: b645d...6e2 1
Sansa20 Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Jeg vurderer å gjøre det samme Så jeg lurer også på det samme spørsmålet du stiller 😃👍
King in the North Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Snakk med banken. Man kan i teorien betale ned på lånet med BSU, for så å øke lånebeløpet etterpå, gitt at du har god nok sikkerhet i boligen:)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Trenger du en stor sum med engang? Vi tenker å bruke bsu konto til å trekke månedlige avdrag fra, da vil vi frigjøre 15000,- hver måned (her spørs det jo hvor mye du betaler i mnd). Her har begge to ubrukte bsu kontoer og jeg kan fortsatt spare, mens mannen er for gammel. Så da ryker hans først også min etterpå. Grunnen til at vi gjør det sånn er at jeg skal begynne å studere og vil da gå ned i lønn. Anonymkode: 5e7a3...00c
Torelli Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Jeg gjorde følgende: betalte låneavdragene med bsuen, og sparte da 30.000,- i måneden (ja, vi har høyt lån/avdrag i måpneden) og frigjorde på den måten kapitalen. Det tok at ca. 1 år før jeg hadde frigjort alt. Dette kan jo manipuleres ved å redusere nedbetalingstiden og få høye månedlige avdrag, og justere tilbake når bsuen er tom.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Takk for svar! Har egentlig behov for ca 100k med engang, så månedlige trekk på avdrag hjelper egentlig ikke, men hvis det er eneste mulighet fungerer det også. Har bedt om møte i banken nå, burde vel være ærlig om intensjonene mine? Anonymkode: b645d...6e2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 On 5/8/2019 at 11:00 AM, AnonymBruker said: Trenger du en stor sum med engang? Vi tenker å bruke bsu konto til å trekke månedlige avdrag fra, da vil vi frigjøre 15000,- hver måned (her spørs det jo hvor mye du betaler i mnd). Her har begge to ubrukte bsu kontoer og jeg kan fortsatt spare, mens mannen er for gammel. Så da ryker hans først også min etterpå. Grunnen til at vi gjør det sånn er at jeg skal begynne å studere og vil da gå ned i lønn. Anonymkode: 5e7a3...00c Hvis du bruker BSU til andre ting enn bolig må du betale tilbake alle skattefradragene. Anonymkode: d43f0...0b5 3
Miewyn77 Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 Betal hele bsuen til lånet og søk om refinansiering etterpå.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Har egentlig behov for ca 100k med engang, så månedlige trekk på avdrag hjelper egentlig ikke, men hvis det er eneste mulighet fungerer det også. Har bedt om møte i banken nå, burde vel være ærlig om intensjonene mine? Anonymkode: b645d...6e2 Kun så fremt du er klar for å betale tilbake skattefradragene Anonymkode: c9cd5...5f9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun så fremt du er klar for å betale tilbake skattefradragene Anonymkode: c9cd5...5f9 Hvorfor det? BSU-pengene skal jo betales inn på boliglånet og det oppfyller jo da kravet om at pengene skal brukes på bolig. Om jeg låner opp et tilnærmet likt beløp igjen etterpå skal vel ikke det ha noe å si? Anonymkode: b645d...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå