AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har søkt på master i utlandet. Grunn at jeg har søkt i utlandet er at det er akkurat den graden jeg ønsker å ta, som det er lite av i Norge. Men undervisningen er på engelsk og jeg har sånn "generell" engelsk kunnskaper. Sitter nå på biblioteket og prøver å lese en fagbok på engelsk i den retningen utdanningen er innen - men jeg skjønner jo ikke alt. Skjønner liksom 40% eller noe.. Hva gjør jeg for å bli fort bedre i engelsk? Jeg mener hvordan lære effektivt engelsk slik at jeg klarer bla den TOELF testen og at jeg forstår studiene. Er det liksom å oversette hvert ord jeg ikke forstår, pugge de og lese teksten om igjen... Anonymkode: 23d27...e08
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Du kommer til å komme fort inn i det når du må snakke, hlre forelesninger, lese og skrive. Du får sikkert noen uker hvor du føler deg helt lost, og så er du inni det. Sånn var det for meg ihvertfall! Jeg studerte i Norge, men tok et studium hvor alt var på engelsk, og det var mange utenlandske. Så snakket eller hørte ikke annet enn engelsk i løpet av dagen. Var heller ikke helt stødig i engelsk på forhånd og slet også litt med å lese bøker på engelsk. Men kom velsig raskt inn i det! Anonymkode: 3b716...027 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Eksponering. Se engelskspråklige program uten teksting, les masse som ikke er fag og øv deg på å snakke engelsk med venner. Anonymkode: aa644...562
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Jeg har ikke studert i utlandet, men gikk på studie her i Norge der alt av forelesninger/innleveringer/eksamener gikk på engelsk. Det er utrolig hvor fort man lærer. Samtidig ville jeg brukt den tiden du har frem til studie begynner på å bli bedre i engelsk, ikke bare når det gjelder fagområdet ditt, men generelt. Som AB over skriver, Finn alle mulige måter å eksponer deg for engelsk. Hør engelske lydbøker, skriv dagbok på engelsk. Prat engelsk høyt for deg selv når du er alene. Jo mer forarbeid du gjør nå jo bedre er du rustet når du begynner på studiet:) Anonymkode: 74e8e...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå