AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Vurderer å la mine gutter på 11 og 14 år være hjemme alene fra 20-24 på fredag. Kan skaffe barnevakt, men de ønsker selv å være hjemme alene de timene. Dette vil være første gangen de er alene så seint, så jeg føler meg usikker. Jeg blir ca 30 min unna, edru og kjører bil. Hva tenker dere? Anonymkode: c48ec...f85
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å la mine gutter på 11 og 14 år være hjemme alene fra 20-24 på fredag. Kan skaffe barnevakt, men de ønsker selv å være hjemme alene de timene. Dette vil være første gangen de er alene så seint, så jeg føler meg usikker. Jeg blir ca 30 min unna, edru og kjører bil. Hva tenker dere? Anonymkode: c48ec...f85 En 14 åring burde absolutt kunne være alene hjemme på kveldstid. Og jeg tenker at han burde kunne ta ansvar for en 11 åring også. Men det er du som kjenner guttene og om de er modne nok til det. Anonymkode: 6c229...79c 5
pessimistisk Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Det går helt greit! Husker jeg også var alene med en venninne i den alderen, og da koste vi oss med mat mamma lagde før hun dro, potetgull, godteri osv. Husker det var veldig stas, og man følte seg veldig voksen😂 2
solmåneogstjerner Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 (endret) Det er helt greit. Det eneste jeg tenker på og som er grunnen til at jeg ikke har gjort det selv enda (eldste er noe yngre enn din eldste), er at de fort kan komme til å begynne å krangle. Da jeg var yngre enn din eldste satt jeg forresten barnevakt for småbarn hele kvelden og halve natta. Ingen som reagerte på det da, og det gikk helt fint Endret 8. mai 2019 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Kjenner ei som har en på 14 og en på 10, de klarer seg fint alene hjemme en kveld. Foreldrene kan dra ut på en fest uten problemer, de er ansvarlige gutter som legger seg selv og har aldri gjort noe farlig. Foreldrene er så klart tilgjengelig på Tlf hele tiden og kan dra hjem med en gang om det trengs, men guttene syns det er godt å ha foreldrefrie kvelder så de har vel aldri ringt å fått foreldrene til å komme hjem 😂 Anonymkode: 613df...ae3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 Helt ok hos oss hvertfall, her er 12- og 8-åringen hjemme alene enkelte kvelder. De koser seg med snacks, film og så videre, så kommer vi hjem når eldste legger seg. Anonymkode: 04155...de7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 14 åringen greier seg helt greit , det er jeg sikker på. 11 åringen (snart 12) er veldig moden og fornuftig. De krangler lite, så det tror jeg ikke blir et problem hvis jeg setter det som et kriterie for at de skal få lov. Hi Anonymkode: c48ec...f85
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 Høres ut som det er enighet i at dette er forsvarlig, så da lar jeg de prøve seg denne gangen. Mammahjertet har litt problem med å slippe småbarnsperioden 😅 Hi Anonymkode: c48ec...f85 2
solmåneogstjerner Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 14 åringen greier seg helt greit , det er jeg sikker på. 11 åringen (snart 12) er veldig moden og fornuftig. De krangler lite, så det tror jeg ikke blir et problem hvis jeg setter det som et kriterie for at de skal få lov. Hi Anonymkode: c48ec...f85 Da synes jeg du skal la dem få lov. De synes sikkert det er enda gøyere å få være alene den kvelden, enn du synes det er gøy å gå ut! Sørg for litt pizza og snacks, og regler for hva de skal gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 Når jeg var 14 år, for et par tiår siden, så kunne jeg være alene hjemme en hel helg. Hadde besøk av venner og så på film. Gikk helt greit, hadde naboer jeg kjente godt på alle kanter 😊 Anonymkode: 480cc...e86
Wit Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 Det går nok helt fint Min datter som snart er 16 var alene hjemme forrige helg. Nå har vi naboer som bor tett på og som visste hun var alene, men det var ikke noe problem i det hele tatt. Hun visste at hun kunne ta kontakt med dem hvis det var noe, og de holdt et lite ekstra øye med huset. Hun hadde noen venninner på overnatting den ene natta, og var alene den siste. Hun elsker å få foreldrefrie kvelder/netter og er moden og grei uten at hun finner på noen sprell.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 Jeg synes 30 minutter unna var litt lenge, jeg da. Da bør det være noen som kan stikke raskt bort om noe skjer. En nabo e.l. Anonymkode: fce78...aff
SoWhat? Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 Ts, to på 14 og 11 år klarer helt fint å være alene i fire timer 🙂 Syns ikke noe om at barn/tenåringer er alene flere ganger fordi foreldrene skal feste! Men en gang iblant går det helt fint!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 14 og 11 er helt innafor Anonymkode: b0590...467
solmåneogstjerner Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes 30 minutter unna var litt lenge, jeg da. Da bør det være noen som kan stikke raskt bort om noe skjer. En nabo e.l. Anonymkode: fce78...aff Er det såpass krise så må de jo ringe et nødnummer. De må selvsagt ha disse nummerne. Hvis det ikke kan vente en halvtime så er det på sin plass å ringe politi, brann eller ambulanse. Er det ikke så alvorlig så kan de fint vente 30 min. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #17 Skrevet 8. mai 2019 Det er helt innafor. Min eldste er også 14 og er hjemme med han på 8 avogtil. Tenker det er faktisk bare 4 år til eldstemann er 18 og kan gjøre hva hun vil - reise rundt i den store verden UTEN mammaen sin.😁 Anonymkode: a9913...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #18 Skrevet 8. mai 2019 Jeg tenker det handler om hvor moden den eldste er og om den yngste vil akseptere at eldstemann bestemmer over han. Så lenge det er ok, kan de fint være alene hjemme. Anonymkode: bd1fc...99c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #19 Skrevet 8. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som det er enighet i at dette er forsvarlig, så da lar jeg de prøve seg denne gangen. Mammahjertet har litt problem med å slippe småbarnsperioden 😅 Hi Anonymkode: c48ec...f85 Dette er utrolig viktig for utviklingen, det at de får føle på ansvar hjelper dem med å forstå konsekvenser bedre feks Anonymkode: 613df...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #20 Skrevet 8. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som det er enighet i at dette er forsvarlig, så da lar jeg de prøve seg denne gangen. Mammahjertet har litt problem med å slippe småbarnsperioden 😅 Hi Anonymkode: c48ec...f85 Småbarnsperioden er vel over for lengst for din del? Anonymkode: a4ff2...12a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå