Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Jeg skal handle imorgen eller tirsdag, og skal prøve å holde meg til sunt og billig, som holder en uke. Noen her som kan hjelpe meg? Er veldig vant til usunn livsstil, og usunn handling :veldigsur:
jordbær Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 Hva liker du da? Ikke alltid like lett å være sunn og billig. Wok er jo godt. Kjøp grønnsakene på en "innvandrersjappe", da sparer du masse penger og får veldig gode grønnsaker. Da kan du selv velge hva du vil ha i. Jeg liker best med: Litt kinakål, rødløk, hodekål, bønneskudd, ferske nudler, sopp og kylling. Her kan du jo variere i evigheten! Grønnsakssuppe - hjemmelagd. Lapskaus - med rester! Grillet svin/kylling med salat Salater med variert innhold. F.eks. egg, små baconbiter, pasta, skalldyr.. Til frokost osv, er det sunt, billig og godt med knekkebrød med magerost og salat/tomat/agurk/løk
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #3 Skrevet 24. april 2005 Tusen takk for forslag! Jeg er veldig glad i kylling, men det er ikke alltid lett å finne billig :cry: Ellers så er jo pasta en favoritt, men det blir mye karbohydrater igjen da desverre. Wok elsker jeg, så jeg får prøve en innvandrerbutikk ja, god ide
Gjest piaf Skrevet 24. april 2005 #4 Skrevet 24. april 2005 Vi pleier å kjøpe fersk fisk når vi handler som vi har til middag samme dag, det er både sunn mat som går fort å tilberede. :-) Seifilet eller lakseskiver er de billigste alternativene. Seien kan feks brukes i en tomatbasert gryte med grønnsaker i og ris eller pasta til, laksen kan feks. bakes i folie med sitronskiver og serveres med poteter og/eller grønnsaker du liker.
Nella Skrevet 24. april 2005 #5 Skrevet 24. april 2005 Du får også veldig billig frossen seifilet. First price sin koster 20,- for rett over 600g. Den er like god som all annen frossen sei
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Vi lager liste fra fredag til torsdag, og denne uken har vi hatt hjemmelagd pizza, grilling( biff, med wok grønnsaker og ris), paprika og fetaost pai, hjemmelagd fiskegrateng, hotdog i brød med salat til, tomatsuppe, pasta meg grønnsaker og rester av hotdogs( er alltid 10 pølser og 8 brød...). Har skrevet hotdog pølser, men vi kjøper alltid pølser med mer kjøtt enn de billige hotdogpølsene. Gjerne hos solheim kjøtt i Bergen. Håper ukemenyen vår kan inspirere deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå