AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Hvor ofte har man møter med NAV når man mottar AAP? Anonymkode: 28ed5...dea
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Forresten, jeg skal få AAP pga sykdom. Vet ikke om det er annerledes enn med arbeidstrening.... Ts Anonymkode: 28ed5...dea
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor ofte har man møter med NAV når man mottar AAP? Anonymkode: 28ed5...dea Jeg hadde ett møte. Anonymkode: 46ab4...58e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ett møte. Anonymkode: 46ab4...58e Hvorfor er dette mindre enn ved sykemelding? Som sykemeldt føler jeg at jeg ikke gjør annet enn å måtte snakke med, rapportere til, eller ha møter med NAV... Anonymkode: 86c0d...77a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Jeg ble innkalt ca hver 6 måned. Hadde AAP i 5 år. Hadde ikke arbeidstrening pga sykdom og tok heldigvis noen med meg. Anonymkode: b1810...6b7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er dette mindre enn ved sykemelding? Som sykemeldt føler jeg at jeg ikke gjør annet enn å måtte snakke med, rapportere til, eller ha møter med NAV... Anonymkode: 86c0d...77a Jeg hadde også kun ett møte under sykemelding. Anonymkode: 46ab4...58e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde også kun ett møte under sykemelding. Anonymkode: 46ab4...58e Jeg har vært sykmeldt i månedsvis av gangen, gjennom hele arbeidsforholdet mitt, og når jeg er sykmeldt syns jeg ikke at jeg gjør annet enn å bli mast på, både av arbeidsgiver og NAV, de skal ha tilbakemeldinger og uttallelser i huet og ræva, hvordan i all verden tror de at man orker alt det maset, når man såvidt klarer å karre seg opp av sengen om morgenen? Hva faen er det de vil ha av meg? Anonymkode: 86c0d...77a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Tror jeg har hatt 3 møter ila to og et halvt år. I tillegg har jeg vært på tiltak/behandling, men ikke stilt spørsmål ved arbeidstiltak. Men jeg har hele veien hatt en veldig klar plan for å komme meg tilbake i arbeid som innebærer skole, pluss at jeg jobber gradert nå, og dette har nav godkjent. Desverre var jeg for syk i høst til å klare å gjennomføre, så prøver igjen i år, etter mer behandling. Anonymkode: 5a10c...db7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Stort sett har jeg vert i møter med nav hvert halvår for å snakke om hvordan det går og veien videre i fht sykdom og når jeg kan være klar for å settes i tiltak. I tillegg kommer møter med tiltaksarrangør når jeg er under tiltak. Anonymkode: 56408...47d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Jeg møter dem ca. hver fjerde måned. Her må jeg mase på dem.. Anonymkode: d493f...ab3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Jeg hadde møte med NAV ca annenhver måned. Har bare godt og si om NAV, og min saksbehandler. H*n hjalp meg mye. H*n satt meg inn i systemet og reglen. Nå er jeg i arbeid igjen. Anonymkode: f22dd...c8a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 Dette er helt individuelt og kommer an på hvor tett oppfølging man trenger. Jeg jobber selv som veileder på NAV-kontor og følger opp AAP-mottakere. Noen av de jeg følger opp har jeg kontakt med nesten hver uke, mens andre har jeg kun kontakt med et par ganger i året. Nå bruker jeg veldig mye NAV.no og aktivitetsplanen der til kommunikasjon med brukerne og har derfor ikke behov for så mange fysiske møter, men der det skal være med arbeidsgiver eller lege har vi selvsagt møter. Det viktigste for meg er at jeg vet det skjer noe med brukeren. At h*n er i aktivitet, enten tiltak, jobb eller behandling, helst en kombinasjon av dette. Det vil si at de som er i deltidsjobb med mål om å trappe opp vil høre mye mindre fra meg enn de som ikke har noe jobb og som kanskje ikke er i noe aktiv behandling heller. Anonymkode: 3bd74...ece 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 Det kommer an på saksbehandleren og aktivitetsplanen. Hatt to møter på 1,5 år, og er på saksbehandler nr 4. Første året stod det at min aktivitet var behandling mot sykdommene, nå skal jeg egentlig i arbeidstrening. Men hører ikke noe fra saksbehandler. Har sendt flere purringer og klager, men er helt tyst. Anonymkode: 5a6f6...82a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 Har flyttet i løpet av tiden, å det er stor forskjell på kontorene. Det forige nav kontoret ønsket å ha meg på møte minst en gang i mnd, de hadde hundre ting de ønsket at jeg skulle prøve ut og hørte egentlig ikke på det jeg sa. På det nye kontoret har jeg hatt to møter, ett for at ny behandler skulle bli kjent med meg, de fant fort ut at jeg er veldi selvdrivende så vi har en avtale om at jeg heller tar kontakt om jeg trenger noe og imens registrerer aktiviteten jeg gjør/planlegger. Andre møtet var for en aktivitet de ønsket at jeg skulle bli med på. Skulle egentlig ha et møte til i senere tid men behandler brakk beinet så vi tok det over telefon hjemmefra istedet. Jeg går på aap grunnet behandling og samtidig fullfører jeg videregående for å få generell studiekompetanse. Har det veldig greit på kontoret jeg er på nå 👌🏼 Anonymkode: 7bf01...34a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 Hadde ett møte under året med sykemelding, og ett møte med NAV, arbeidsgiver og lege. Endte saken med uføretrygd. Anonymkode: d210a...5f2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 Kommer helt an på opplegget. Du kan ha møte hver uke, eller ikke møte på flere måneder. Noen ganger må man snakke med saksbehandler om veien videre osv, andre ganger blir man meldt på kurs eller arbeid og man gjør det en stund uten kontakt med saksbehandler. Anonymkode: 04a28...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå