Gå til innhold

Sende 8-åring på fotballtrening i 3 grader og sprutregn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er trening for 8-åringen i morgen. Det er meldt 3 grader og skikkelig sprutregn. Og litt vind. Sender dere så små barn på trening uansett vær?

Det kommer til å bli en kald og klissvåt affære, og jeg kjenner jeg er litt redd for sykdom mot 17. mai ettersom hun gleder seg veldig til det.

Anonymkode: 32c95...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I barnehagen er barna ute i all slags vær og vind, hvorfor skulle ikke en 8-åring tåle noen timer ute? Er bare å kle seg godt. 

Anonymkode: fdabc...308

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta på ull innerst, og en regnjakke. Datteren min har det aller gøyest på treninger i drittvær. Dessuten bor vi i Bergen, så det hadde ikke blitt mye trening hvis vi hadde holdt de hjemme i regnvær.

Anonymkode: 5033c...1db

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er trening for 8-åringen i morgen. Det er meldt 3 grader og skikkelig sprutregn. Og litt vind. Sender dere så små barn på trening uansett vær?

Det kommer til å bli en kald og klissvåt affære, og jeg kjenner jeg er litt redd for sykdom mot 17. mai ettersom hun gleder seg veldig til det.

Dersom barnet selv hadde hatt lyst til det hadde det fått dra. Regnjakke, utebukse og ullundertøy gjør susen.

Sannsynligvis ville jeg presset på at barnet skulle ha dratt uansett. Med gode klær berges de fint selv i dårlig vær.

Anonymkode: 2a8e7...189

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør du det så kan du banne på at en av kg-kjerringene sender en bekymringsmelding på deg til BV.

Anonymkode: 694b0...77e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen er barna ute i all slags vær og vind, hvorfor skulle ikke en 8-åring tåle noen timer ute? Er bare å kle seg godt. 

De kan jo ha på litt mer egnede klær til å være ute i i barnehagen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her har vi grense for trening ved -10 grader 🤣 så ja, send ungen på trening. Ull innerst, et lag til og regnjakke/allværsjakke  ytterst. Ta Evt også en tynnere jakke under allværsjakke.

Anonymkode: dc640...ef0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en med på lagidrett så bør man ha utstyr til å trene ute i ruskevær. Bruk stilongs og trøye i ull eller superundertøy. F eks Hummel har tynne treningsjakker som er vind- og vannavvisende. 

Husk at det er en trener som bruker fritiden sin på å trene ungen din og legger opp en plan på hva hver trening skal inneholde. Veldig demotiverende hvis det stadig er unger som ikke møter opp. 

Endret av Amberleaf
Skrivefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi grense for trening ved -10 grader 🤣 så ja, send ungen på trening. Ull innerst, et lag til og regnjakke/allværsjakke  ytterst. Ta Evt også en tynnere jakke under allværsjakke.

Kulde er ikke noe problem. Mer kombinasjonen av kjølig, sprutregn + vind = klissvåt og kald unge.

Utebukse som noen foreslo er vel kanskje ikke så greit på trening, eller? Vi får kjøre på med ull og regnjakke👍🏻

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør du det så kan du banne på at en av kg-kjerringene sender en bekymringsmelding på deg til BV.

Veldig unødvendig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjørmefotball er jo den beste fotballen! Men nå trener kanskje alle på kunstgress 🤔

Anonymkode: 9563f...de4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn har gått på fotball i 7 år, og de trener i all slags vær så lenge banen er grei. Er man med på lagsport så dukker man opp på treninger. Nå som gutta her er så store så er det sånn at om man ikke kommer på trening så får de heller ikke spille kamp, syntes det er helt fair. 

Send jenta på trening i godt tøy også sender du hu i en god og varm dusj etterpå, det går helt fint. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

😅

Anonymkode: 35f42...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor skulle ikke en 8-åring klare seg ute et par timer i regnet?

Anonymkode: 2607a...b1a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den grensen har jeg ikke hørt noe om. Her driver min jente med ridning . Og her er det ridetime inne i en hall, som er like kald som ute, uansett temperatur ute. Og her har hun ridd i mange minusgrader. Men det er nok kaldest for oss som ser på enn de som trener.

Anonymkode: bedf8...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den grensen har jeg ikke hørt noe om. Her driver min jente med ridning . Og her er det ridetime inne i en hall, som er like kald som ute, uansett temperatur ute. Og her har hun ridd i mange minusgrader. Men det er nok kaldest for oss som ser på enn de som trener.

Anonymkode: bedf8...1a8

Dette er en helt vanlig grense for de som driver med kondisjonsidrett. Noen setter grensa ved -10 og andre ved -12. Dette har med belastningen på luftveiene å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så klart sender du barnet på trening.  Dårlig vær er en dårlig unnskyldning for latskap etter min mening.  

Anonymkode: ba2ba...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...