Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør kanskje begynne og sjekke over om autocorrect har vært på banen før du poster innleggene dine 😉

Anonymkode: ce639...d9d

Hver gang! 

Anonymkode: 60600...15d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte dagsavis. Mange vinduer, mange vinkler. Høyt mange steder så enten stige, stilas eller lift (som er dyrt!). 

Det er slitsomt, tungt og varmt og man må lære seg mye underveis. Blir det ikke bra har man malejobb neste år også.

50,000,- er nesten gratis for å male et hus. Jeg har malt en del hus for meg selvbiografi familie. Det er slitsomt, utakknemlig og har du først falt ned fra en stige så skjønner du at det er ikke det gitt at du overlever neste gang.

Anonymkode: 60600...15d

Betaler man 50.000.- for å få huset malt får man enten noe ufaglært lurium, med uvisst resultat og skyhøy risiko, eller så har man et veldig lite hus.

Anonymkode: 88325...618

AnonymBruker
Skrevet

2-3 dager på å male et hus med 4 x 20 m2, med 20 vinduer som skal ha en annen farge?? :overrasket: Lykke til...

Vi holder på male nå. Liten enebolig på to etasjer. Ny panel. To strøk, selvsagt. Har vel brukt en hel dag pr vegg, pr strøk, inkludert vinduer og vindskier. Mye skal tapes med maskeringstape, og det tar tid. Sør- og vestvegger har tatt lengre tid, fordi man er avhengig av solforholdene. Man skal ikke male når sola står på veggen, og da blir det ikke mange timene å gjøre det på. Disse veggene har vi derfor måttet ta over flere dager. Noen dager har det regnet, og da får man heller ikke malt. Også må vi på jobb, da.. Vi har holdt på i over en uke, og er fortsatt ikke ferdig.

50 000 (forutsetter at det er «hvitt») er ikk mye for en sånn jobb.

Anonymkode: 544a4...884

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

2-3 dager på å male et hus med 4 x 20 m2, med 20 vinduer som skal ha en annen farge?? :overrasket: Lykke til...

Vi holder på male nå. Liten enebolig på to etasjer. Ny panel. To strøk, selvsagt. Har vel brukt en hel dag pr vegg, pr strøk, inkludert vinduer og vindskier. Mye skal tapes med maskeringstape, og det tar tid. Sør- og vestvegger har tatt lengre tid, fordi man er avhengig av solforholdene. Man skal ikke male når sola står på veggen, og da blir det ikke mange timene å gjøre det på. Disse veggene har vi derfor måttet ta over flere dager. Noen dager har det regnet, og da får man heller ikke malt. Også må vi på jobb, da.. Vi har holdt på i over en uke, og er fortsatt ikke ferdig.

50 000 (forutsetter at det er «hvitt») er ikk mye for en sånn jobb.

Mener selvsagt 100 m2!!! 😋😅

AnonymBruker
Skrevet

Ugrunnet kledning om det er det du har må ha minst tre strøk, 1 lag grunning, 2 lag toppstrøk. Her burde dere nok valgt ferdigmalt kledning eller malt kledningen før den ble montert.. Dette er mye maling og mye jobb spesielt på et så digert hus. Hva er grunnflaten og hvor mange etasjer?

Anonymkode: 97b9c...456

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri leid inn folk til å male huset. Det er jo dritenkelt. 

Det er litt mer plunder med ulik farge på lister og vegg. Spesielt om du ikke har malt før, og er litt uerfaren med hvordan du skal unngå drypping og renning. 

Det tar nok noen dager, så det kommer jo helt an på hvor mye penger du mener tiden din er verdt. 

Anonymkode: 707b8...f6c

Haha, jeg må le! Ovenstående innlegg er et glimrende eksempel på at den som har minst kunnskap, er den mest skråsikre. Min far var malermester. Han kunne lært deg et og annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Arabella skrev:

Haha, jeg må le! Ovenstående innlegg er et glimrende eksempel på at den som har minst kunnskap, er den mest skråsikre. Min far var malermester. Han kunne lært deg et og annet.

Hvorfor i alle dager så ekkel? 

Jeg har malt hus mange ganger, og jeg synes det er dritenkelt, jo. Resultatet har sett pent ut, ingenting har blæret eller flasset, og har aldri hatt råte eller skade på kledning. 

Ja, en malermester har sikkert en god del nyttige triks og tips opp i ermet, og er nok mer effektiv, men det endrer ikke det faktum at jo, jeg synes det er dritenkelt å male hus. Det tar litt tid, men det er enkelt, og noe de aller fleste friske folk får til fint selv. 

Anonymkode: 707b8...f6c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

50.000,- er billig for jobben. Har hørt om folk som har fått tilbud på 200'.

Anonymkode: 58466...712

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal beise vindskier og vindusomramninger/vinduslister i en annen farve enn selve huset. Hjørnebordene ville jeg imidlertid hatt i samme farve som selve huset. Da unngår du at huset ser sammentrykt ut, og det virker lengre/bredere.

Velg god kvalitet på koster og utstyr (jotun) og velg en kvalitetsbeis. 

Jeg skal ikke legge meg opp i fargevalg, men tenk litt på at Norge har blitt et kremhvitt/grått samfunn siden alle har hatt slike farger i over ti år.

Jeg tror vi står foran en periode hvor folk velger farger på husene sine i stedet for å ikke være en del av den monocrome tristheten vi ser nå. Snakk med en god fagmann og få moderne impulser.

Anonymkode: 88325...618

Er helt hvitt nå, vegger, lister og grunnmur... ikke så spennende. Bor i ett gammelt klassisk sveitserhus, så vil ikke gå amok med farger, selv om jeg vet at se oftest var fargerike, feks okergule. Så grunnen til kremfarget valget er at der passer huset, klassisk pent og ikke så kjedelig som hvitt.

Men gikk laaaang tur med hunden igår for å se på hus og farger, er endel hvite litt varme(heller mot krem kanskje), sånn at man ikke får vondt i øya når solen skinner. De var ganske pene selv om de hadde samme farge over det hele. Men de hadde sånne oransje tak, vi har skifer, så vet ikke om det kommer til å se like fint ut her....

Skal forhåpentligvis ikke male igjen de neste 15 åra, så greit å være fornøyd

Anonymkode: 1610a...89b

AnonymBruker
Skrevet

Male kan alle klare, det er bare en drittjobb. Det tar tid og det er ufattelig kjedelig, men så blir det så fint også da. Det er litt mer nøyaktighetsjobb ved å ha en farge på vegger og en rundt vinduer, men så veldig mye mer jobb er det ikke. 

Kjøp gode pensler/rulle og god maling, så er det bare å sette av en ukes tid. 

Anonymkode: 9effc...101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...