Wiskola Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Har fått med meg at man helst ikke skal heve et øyebryn over at folk kommenterer anonymt (og det blir - på en eller annen høyst merkelig måte - ansett som et regelbrudd), så med denne tråden ønsker jeg ikke å si noe negativt om hvorfor folk kommenterer anonymt. Nettopp fordi.. jeg har ikke peiling på hvorfor folk gjør det, virkelig. Såå. Noen som kommenterer anonymt som vil fortelle hvorfor man gjør det? Ser liksom ikke vitsen med at man har en bruker og likevel kommenterer anonymt.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Folk er fordomsfulle. Hvis de er uenige i en ting, kan de bestemme seg for å være uenig i alt annet også, siden du er den som hadde den meningen den gangen. Anonymitet er en fin måte å komme forbi det på. Anonymkode: b38b4...775 15
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har opplevd at ting jeg har skrevet andre steder blir tatt opp som avsporing og brukt mot meg i helt uavhengige tråder. Ved bruk av anonymbruker-funksjon blir personer tvunget til å måtte forholde seg til det som faktisk skrives, da man ikke kan hente opp andre innlegg og bruke de mot en. Ellers er det en del psykopater som liker å nøste opp informasjon om brukere, man skal ikke skrive mye før en god del informasjon kan limes sammen. Det er greit å ha funksjonen som et alternativ. Anonymkode: 4fba5...935 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 9 minutter siden, Wiskola skrev: Har fått med meg at man helst ikke skal heve et øyebryn over at folk kommenterer anonymt (og det blir - på en eller annen høyst merkelig måte - ansett som et regelbrudd), så med denne tråden ønsker jeg ikke å si noe negativt om hvorfor folk kommenterer anonymt. Nettopp fordi.. jeg har ikke peiling på hvorfor folk gjør det, virkelig. Såå. Noen som kommenterer anonymt som vil fortelle hvorfor man gjør det? Ser liksom ikke vitsen med at man har en bruker og likevel kommenterer anonymt. Lett. Fordi jeg ikke ønsker at det jeg sa i en tråd blir dratt over til en annen tråd. Det blir en avsporing uten like og du ender opp med å svare på det samme gud vet hvor mange ganger. Anonymkode: 95b9a...a84 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at ting jeg har skrevet andre steder blir tatt opp som avsporing og brukt mot meg i helt uavhengige tråder. Ved bruk av anonymbruker-funksjon blir personer tvunget til å måtte forholde seg til det som faktisk skrives, da man ikke kan hente opp andre innlegg og bruke de mot en. Ellers er det en del psykopater som liker å nøste opp informasjon om brukere, man skal ikke skrive mye før en god del informasjon kan limes sammen. Det er greit å ha funksjonen som et alternativ. Anonymkode: 4fba5...935 Det viktigste av alt. Anonymkode: 95b9a...a84 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Kan du ikke lese en av de hundrevis av andre trådene, om akkurat det samme? Anonymkode: ea0a6...297 3
Wiskola Skrevet 7. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke lese en av de hundrevis av andre trådene, om akkurat det samme? Anonymkode: ea0a6...297 Sitter du og søker på hver eneste ting du skal skrive før du skriver tråd? Altså. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 - poster favorittstilling I seksualitetforum - klage over svigermor i familieforum - fortelle om søsters pinlige smak i bryllupet hennes. - Dele historier om en harry og gnien kollega - poste i en tråd at 'Barna mine heter Knut Bjarte og Helga Svanhild etter besteforeldrene sine og nå er jeg gravid med tvillinger!' ...og vips så kan alle som vet hvem mammaen til de spesifikke navnene lese at hun foretrekker doggy og synes søsteren er tacky. Det er én grunn. En annen er å slippe å følge innlegg, slippe å få på sine innlegg, slippe notifications og slippe å bli arrestert for noe man skrev for to år siden. Anonymkode: 8043c...8bd 9
Wiskola Skrevet 7. mai 2019 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at ting jeg har skrevet andre steder blir tatt opp som avsporing og brukt mot meg i helt uavhengige tråder. Ved bruk av anonymbruker-funksjon blir personer tvunget til å måtte forholde seg til det som faktisk skrives, da man ikke kan hente opp andre innlegg og bruke de mot en. Ellers er det en del psykopater som liker å nøste opp informasjon om brukere, man skal ikke skrive mye før en god del informasjon kan limes sammen. Det er greit å ha funksjonen som et alternativ. Anonymkode: 4fba5...935 Akkurat den der ser jeg. Godt poeng. 1
Gjest nicecar Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Jeg savner den tida da de fleste skrev under eget nick.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Jeg skriver flere innlegg om mye forskjellig og hadde jeg ikke skrevet anonymt så hadde folk bare hetset meg og trodd jeg hadde 2 personligheter. Jeg kan nemlig skrive et innlegg om et eller annet jeg sliter med psykisk f.eks om en innleggelse og selvmordstanker, for så å skrive om noe HELT annet en time etterpå, feks hvordan man får vekk fett fra ovenen😂 (dette var bare random eksempler). Og itilleg kanskje svare på en tråd som om jeg var lykkelig. Men det er jo bare fordi jeg tenker på mange forskjellige ting og det er ikke bare 1 ting som opptar livet mitt. Men det kunne altså de dømmende rare menneskene her inne regaert på. Jeg er glad det finnes anonymt. Anonymkode: aca7f...29f 5
stepbystep Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Jeg skriver anonymt avogtil fordi, hvis jeg skriver for mye informasjon eller om mine meninger under nick, så er jeg redd for at folk kommer til å gjenkjenne meg 🙂 2
gullmedalje Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 For å ikke bli gjenkjent utenfor forumet! Som en annen påpeker så er det lett å legge sammen info fra ulike tråder å skjønne hvem det er hvis man kjenner vedkomne. Egne meninger kan jeg godt ta under nick, men detaljer om bosted, yrke, navn osv tas som anonym 😊 1
Gjest Toppkarakter Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 Ved å være anonym kan du visse sider av deg selv, uten å «miste ansikt». Folk er spesielt anonyme når de skal spørre spørsmål knyttet til politikk, livssyn, seksualitet og mye annet «personlig» ... Jeg tror at en anonym tilstedeværelse på nettet kan gi muligheter til å utforske sider ved seg selv, som det er vanskelig å gjøre i andre sammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har blitt forfulgt og hetset i andre tråder. Anonymkode: 179a6...472
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 29 minutter siden, nicecar said: Jeg savner den tida da de fleste skrev under eget nick. Grunnen til at de ikke gjør det nå er vel at bøllene har tatt over forumet. Anonymkode: 179a6...472
Zoey Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 Skriver med nick om generelle ting om barna eller fødsel/barsel og sånt. Skriver med nick når jeg gir råd eller kommer med en input som jeg ikke anser som personlig eller intim. Men ting som politikk synes jeg også det er greit å ta som AB. Og emner som har vokst til 3 sider på en time og tydelig engasjerer, med polariserte sider. Litt fordi noen debatter blir litt opphetet. Og litt fordi folk husker... Zoey ja. Det var hun som tar HELT FULLSTENDIG FEIL om hvordan dopapiret skal henge, så dust. Også vet jeg hvor ofte HUN bytter sengetøy. Ekkelt ass, bare en gang i uka. Det er jo for sjeldent etter min standard. Og stemmer på feil parti gjør hun. Og liker noen helt teite filmer. Jeg vedder på at hun sikkert mener noe teit her i denne tråden også, så om noe i innlegget kan tolkes i verste mening, så bør jeg definitivt gjøre dét. Jeg har liksom litt lyst til å være Sveits. Med forkle og barnevogn. Kanskje jeg ikke har tenkt så nøye gjennom det, men trykker på AB i blant. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, Zoey skrev: Skriver med nick om generelle ting om barna eller fødsel/barsel og sånt. Skriver med nick når jeg gir råd eller kommer med en input som jeg ikke anser som personlig eller intim. Men ting som politikk synes jeg også det er greit å ta som AB. Og emner som har vokst til 3 sider på en time og tydelig engasjerer, med polariserte sider. Litt fordi noen debatter blir litt opphetet. Og litt fordi folk husker... Zoey ja. Det var hun som tar HELT FULLSTENDIG FEIL om hvordan dopapiret skal henge, så dust. Også vet jeg hvor ofte HUN bytter sengetøy. Ekkelt ass, bare en gang i uka. Det er jo for sjeldent etter min standard. Og stemmer på feil parti gjør hun. Og liker noen helt teite filmer. Jeg vedder på at hun sikkert mener noe teit her i denne tråden også, så om noe i innlegget kan tolkes i verste mening, så bør jeg definitivt gjøre dét. Jeg har liksom litt lyst til å være Sveits. Med forkle og barnevogn. Kanskje jeg ikke har tenkt så nøye gjennom det, men trykker på AB i blant. Enig. Men synd vi ikke får diskutere politikk anonymt lenger .. Anonymkode: 59b1d...269
Gjest nicecar Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 Jeg skriver mye skit under eget nick, om folk forfølger meg fordi jeg i det ene innlegget mente at Sofie Elises nese er skeiv og i det andre skriver at jeg stemmer på et dustet parti så får de værsegod følge etter, jeg gidder bare ikke å svare de.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Men synd vi ikke får diskutere politikk anonymt lenger .. Anonymkode: 59b1d...269 Flere velger å ha en bruker som de skriver på Aktuelle saker med, og en bruker som de skriver med i andre forumrom på KG. Man kan ha så mange brukere som man ønsker. OBS. man må registrere ny bruker med en annen epostadresse enn den epostadressen som man allerede har en bruker registrert med. Anonymkode: df467...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå