AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Posta tråden i feil kategori. Spør derfor her og håper på mange gode råd. Akkurat kvitta meg med en OBH nordica. Verste rælet jeg har kjøpt. Kostet 4500 kr. Ønsker en maskin som står stødig på kjøkkenbenken under elting, en som ikke bråker så mye, og en du kan elte lenge med uten problemer. Helst uten piping 🙈 (Alle husholdningsapparater piper fælt her hjemme). Har sett på point sin til 5000 kr, 1500W og 6,7 L. Anonymkode: 734e6...01d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Jeg er veldig fornøyd med min Kenwood chef xl. Syns egentlig ikke den bråker noe særlig til å være kjøkkenmaskin, i tilleg er Kenwood kjent for å vare lenge å. Virker ikke som at den har problemer med å elte en stund, elter brød feks i 10 min. Veit ikke helt hva du mener med å kunne elte en stund da jeg aldri har eltet noe særlig mer enn 10 min tror jeg. Anonymkode: fdc46...d80 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Takk for svar Spurte vedrørende Kenwood i dag, men han selgeren mente Point sin var bedre (1500W) men sa jeg hadde hørt mye skryt av den. Synes point var klisslik alt jeg hadde i min gamle fra OBH Nordica. Skulle ikke forundre meg om det var samme produsent. Det jeg mener er at i enkelte oppskrifter står det at det skal eltes i 20 min, og vil da ikke risikere at motoren går varm, eller at den ikke gjør jobben bra nok. Anonymkode: 734e6...01d 1
Gjest frankie85 Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posta tråden i feil kategori. Spør derfor her og håper på mange gode råd. Akkurat kvitta meg med en OBH nordica. Verste rælet jeg har kjøpt. Kostet 4500 kr. Ønsker en maskin som står stødig på kjøkkenbenken under elting, en som ikke bråker så mye, og en du kan elte lenge med uten problemer. Helst uten piping 🙈 (Alle husholdningsapparater piper fælt her hjemme). Har sett på point sin til 5000 kr, 1500W og 6,7 L. Anonymkode: 734e6...01d Hva med en kitchen aid-maskin?
Wiskola Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Question. Spør ikke for å være spydig/frekk eller noe sånt, altså. Men.. 5000 spenn? Har vært medlem i en del matlagingsgrupper på FB og synes det er så merkelig at folk snakker om maskiner i 5000kr+ prisklassen som om det er helt normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Spurte vedrørende Kenwood i dag, men han selgeren mente Point sin var bedre (1500W) men sa jeg hadde hørt mye skryt av den. Synes point var klisslik alt jeg hadde i min gamle fra OBH Nordica. Skulle ikke forundre meg om det var samme produsent. Det jeg mener er at i enkelte oppskrifter står det at det skal eltes i 20 min, og vil da ikke risikere at motoren går varm, eller at den ikke gjør jobben bra nok. Anonymkode: 734e6...01d Tror nok ikke min ville hatt problemer med å elte i 20 min, vel og merke dersom deigen ikke er for tung og kompakt, men dette hører man på maskinen. Er derfor tungt for min Kenwood så hører man tydelig at motoren går for hardt, å da må man evt elte for hånd eller dele deigen i to. Anonymkode: fdc46...d80 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 3 minutter siden, Wiskola skrev: Question. Spør ikke for å være spydig/frekk eller noe sånt, altså. Men.. 5000 spenn? Har vært medlem i en del matlagingsgrupper på FB og synes det er så merkelig at folk snakker om maskiner i 5000kr+ prisklassen som om det er helt normalt. Kommer jo an på interesser det da vi har en mixmaster til 199 fra europris som brukes flittig, den har sånn holder og bolle som går rundt, men til større ting er jeg veldig glad for at jeg har Kenwooden min, men matlaging er en stor glede og hobby for meg, slik som at andre folk bruker tusenvis på noe jeg personlig ser på som bortkastet, feks det å eie 3 ubrukelige biler som de skal mekke sammen og bruker all lønna si på. Anonymkode: fdc46...d80 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Denne https://www.kenwoodworld.com/nb-no/alle-produkter/kjokkenmaskiner/chef-major/titanium-xl-kvl8470s-0w20011158 Anonymkode: 869a3...137 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 1 hour ago, frankie85 said: Hva med en kitchen aid-maskin? Tenkt litt på den også, men den virker svak med bare 900w. Har du erfaring selv med den? Anonymkode: 734e6...01d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 1 hour ago, Wiskola said: Question. Spør ikke for å være spydig/frekk eller noe sånt, altså. Men.. 5000 spenn? Har vært medlem i en del matlagingsgrupper på FB og synes det er så merkelig at folk snakker om maskiner i 5000kr+ prisklassen som om det er helt normalt. Det er desverre slik prisene har blitt i dag. Sier ikke det nødvendigvis handler om kvalitet. Den forrige maskina jeg hadde kostet 4500, og den var jeg absolutt ikke fornøyd med. Derfor jeg spør her, hva folk mener som er bra. Får en feeling at selgerne i butikkene ikke har peiling. Eller at det kanskje handler om provisjon for merket de selger, ikke vet jeg. Vil jo ha en maskin som fungerer til mitt bruk og som elter bra.. Anonymkode: 734e6...01d 2
Gjest frankie85 Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkt litt på den også, men den virker svak med bare 900w. Har du erfaring selv med den? Anonymkode: 734e6...01d Ja, prøvd den litt, veldig sterk og god maskin
Astoria Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 1 hour ago, frankie85 said: Ja, prøvd den litt, veldig sterk og god maskin Takk, skal vurdere den 😄
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 Jeg vil ikke anbefale min. Jeg har en Kenwood Major. Min mor kjøpte make til seg selv, og hun var akkurat like misfornøyd. Vispen er alt for stor, og alt blir sittende inni den. Det er også vanskelig å få pisket små mengder, som én eller to eggeplommer. Og selv med flere tar det vinter og vår. Jeg har gitt helt opp å bruke den til det, og bruker vispen på stavmikseren jeg kjøpte på ævropris til en hundrings eller så i stedet. Deiger henger fast på eltekroken, og bare snurrer rundt i stedet for å bli eltet. Moren min kjøpte seg en Electrolux i stedet, og er kjempefornøyd med den (vet ikke modellnavn). Anonymkode: 2fc39...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 13 timer siden, Wiskola skrev: Question. Spør ikke for å være spydig/frekk eller noe sånt, altså. Men.. 5000 spenn? Har vært medlem i en del matlagingsgrupper på FB og synes det er så merkelig at folk snakker om maskiner i 5000kr+ prisklassen som om det er helt normalt. Det ER helt normalt. Det er det de fleste nogenlunde gode kjøkkenmaskiner koster nu til dags. Om man lager mye mat, er det helt naturlig å kjøpe seg en god kjøkkenmaskin. Anonymkode: 2fc39...f5b 1
Belima Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 Har akkurat byttet ut min Kenwood titan 1500 W med en Ankarsrum. Grunnen var at Kenwood ikke orket å elte brøddeigen. Ankarsrum er bra til større deiger, men jeg er avhengig av å ha en håndmixer også. Bakte tidligere i dag en Kvæfjordkake og da måtte jeg bruke håndmixeren. Ankarsrum er ekstremt god på gjærdeiger. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 Jeg hadde en Braun jeg var veldig fornøyd med før. Hadde den i over 10 år før den begynte å vise tegn på slitasje på grunn av tøff bruk. Kjøpte en billig Kenwood som erstatning, men solgte den til samme pris som jeg kjøpte den for etter 1 gangs bruk, da jeg så at den ikke tålte gjærdeig i det hele tatt. Hadde tenkt å kjøpe meg en fin Bosch som hadde fått best i test flere steder, men endte med å arve en Kenwood Major istedenfor. Den er jeg veldig fornøyd med. Point ville jeg ikke kjøpt, spesielt ikke når jeg lester testresultater. Anonymkode: 1fb43...f93 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #17 Skrevet 8. mai 2019 31 minutter siden, Belima said: Har akkurat byttet ut min Kenwood titan 1500 W med en Ankarsrum. Grunnen var at Kenwood ikke orket å elte brøddeigen. Ankarsrum er bra til større deiger, men jeg er avhengig av å ha en håndmixer også. Bakte tidligere i dag en Kvæfjordkake og da måtte jeg bruke håndmixeren. Ankarsrum er ekstremt god på gjærdeiger. Å, tusen takk. Har tenkt på den, og skulle faktisk spørre om noen hadde erfaringer med den. Er ankararum den nye Elektrolux? Trenger en som tar gjærdeig godt. Er det noen baksider med den? Har håndmikser til vanlig visping, men fint om den kan vispe feks pavlova og slike ting Anonymkode: 734e6...01d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #18 Skrevet 8. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde en Braun jeg var veldig fornøyd med før. Hadde den i over 10 år før den begynte å vise tegn på slitasje på grunn av tøff bruk. Kjøpte en billig Kenwood som erstatning, men solgte den til samme pris som jeg kjøpte den for etter 1 gangs bruk, da jeg så at den ikke tålte gjærdeig i det hele tatt. Hadde tenkt å kjøpe meg en fin Bosch som hadde fått best i test flere steder, men endte med å arve en Kenwood Major istedenfor. Den er jeg veldig fornøyd med. Point ville jeg ikke kjøpt, spesielt ikke når jeg lester testresultater. Anonymkode: 1fb43...f93 Virker som samme rælet jeg hadde tidligere. Byge helt på samme måte med de samme prinsippene. Til 4500 kr synes jeg det var skikkelig møkk. Og skal aldri ha Bosch igjen heller. Anonymkode: 734e6...01d
Belima Skrevet 8. mai 2019 #19 Skrevet 8. mai 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, tusen takk. Har tenkt på den, og skulle faktisk spørre om noen hadde erfaringer med den. Er ankararum den nye Elektrolux? Trenger en som tar gjærdeig godt. Er det noen baksider med den? Har håndmikser til vanlig visping, men fint om den kan vispe feks pavlova og slike ting Anonymkode: 734e6...01d Som jeg skrev så er det greit å ha en håndmixer i tilleg til mindre kakedeiger. Å piske eggehviter til Pavlova greier helt sikkert den lille bollen som følger med Ankarsrum, men den ble for stor til Kvæfjordkakeoppskriften min. Ankarsrum het Elektrolux tidligere. Absolutt en vinner for meg til gjærbakst/brødbakst. Har ikke funnet andre bruksområder den ikke er grei på. Endret 8. mai 2019 av Belima La til mer informasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #20 Skrevet 9. mai 2019 Veldig fornøyd med min elextrolux assistent. Tror den finnes i to størrelser. Elter bra, står stødig.bråker ikke, men å se på. Anonymkode: 33905...7da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå