AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Er det noen her som har fôret hannkatta si med denne urten? Jeg tenkte det hadde vært morsomt å helle det i matskåla til naboens hannkatt. Hva slags reaksjon kan jeg forvente? Anonymkode: c4a6d...c98
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har fôret hannkatta si med denne urten? Jeg tenkte det hadde vært morsomt å helle det i matskåla til naboens hannkatt. Hva slags reaksjon kan jeg forvente? Anonymkode: c4a6d...c98 Det skal du IKKE gjøre nei! Kattemynte er et rusmiddel!!!!!!!!!!! Anonymkode: 72dbf...4d0 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Kattemynte selges i vanlige dyrebutikker. Få vet at det utsetter kattene for en kunstig rus. https://www.tv2.no/a/6558142/ Anonymkode: 72dbf...4d0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Når kattene får dette stoffet blir de faktisk ruset. og denne Catnipen kan kan jo til og med fremkalle hallusinasjoner på noen katter. Anonymkode: 72dbf...4d0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Kattene reagerer veldig forskjellig, noen blir veldig opphisset, noen blir beroliget, noen kan også bli aggressive eller løpe fram og tilbake i full fart Anonymkode: 72dbf...4d0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Rusen er kortvarig og harmløs. Jeg har lest at enkelte katter kan bli avhengige eller få negative erfaringer, men har aldri om noen eksempler på at dette har skjedd noen gang. Anonymkode: 66d76...69b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har fôret hannkatta si med denne urten? Jeg tenkte det hadde vært morsomt å helle det i matskåla til naboens hannkatt. Hva slags reaksjon kan jeg forvente? Anonymkode: c4a6d...c98 At naboen forhåpentligvis anmelder deg. Anonymkode: 72dbf...4d0 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 mine tre har ulike reaksjoner. En blir veldig kosete, og ligger å ruller på gulvet, en blir hissig, og en står bare å brekker seg. Men som andre sier, rusen er kortvarig, og det å strø det i matskål er ganske bortkastet. Vil du se pusen bli tullete, gi han heller en leke med kattemynte i. Anonymkode: af7b1...65c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Kattemynte er ufarlig, men hvorfor i all verden skal du putte det i naboens hannkatts matskål? Katter spiser forresten heller ikke kattemynte, det er lukten de reagerer på. Og hunkatter reagerer oftere på kattemynte, enn hankatter, faktisk... Kjeder du deg i kveld, kanskje? Anonymkode: 9b0b9...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: At naboen forhåpentligvis anmelder deg. Anonymkode: 72dbf...4d0 Naboen har heldigvis humor, i motsetning til enkelte... et lite tips er å ikke misbruke politiets ressurser på sånt fjas. Det er jo fult lovlig å kjøpe kattemynte. Anonymkode: c4a6d...c98
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Katter spise ikke kattmynte! Så å ha det i matskåla til katten har ingenting for seg, bortsett fra at katten ikke spiser. Men du bryr deg vel heller ikke om det. Anonymkode: 662e2...d2f 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katter spise ikke kattmynte! Så å ha det i matskåla til katten har ingenting for seg, bortsett fra at katten ikke spiser. Men du bryr deg vel heller ikke om det. Anonymkode: 662e2...d2f Da tar jeg heller og legger det inni ei tøydukke som den liker å leke med da. Anonymkode: c4a6d...c98
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 Du burde ikke bryte deg inn hos naboen for å gi pusen litt kattemynte. Vet ikke hva du ønsker å oppnå med det egentlig. Når det er sagt så får begge mine litt kattemynte litt nå og da. Guttepusen er mest glad i det. Han har leker fylt med det og elsker å få en teskje kattemynte i ny og ne. Han spiser det ikke, men gnir det inn i ansiktet og ruller seg i det. Er han veldig urolig så gir jeg han litt da han slapper av etter det. Myntebananen hans må ligge fremme hele tiden, hvis ikke blir han veldig nervøs. Jentepusen spiser det, men har ikke alltid reaksjon. Ofte ligger hun og ruller og maler etter at hun har spist litt av det. Anonymkode: 8566c...59b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da tar jeg heller og legger det inni ei tøydukke som den liker å leke med da. Anonymkode: c4a6d...c98 Da blir nok pus kjempeglad, om den liker kattemynte, og både du og kattens eier vil muligens få dere en liten latter dersom pus blir tullete. Anonymkode: af7b1...65c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 Det er absolutt ikke lurt å ruse en katt sommer ute. Om den får hallusinasjoner feks kan den gjøre alvorlig skade på seg selv når den ikke tenker klart. Anonymkode: ca6d6...20c 1
Diamant20 Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 Har aldri vært borti katter som har skadet seg selv eller blitt svært rusa. Kattene jeg har sett koser seg i noen minutter før de finner på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #17 Skrevet 8. mai 2019 2 minutter siden, Diamant20 skrev: Har aldri vært borti katter som har skadet seg selv eller blitt svært rusa. Kattene jeg har sett koser seg i noen minutter før de finner på noe annet. Ja for da skjer det så klart ikke siden du ikke har opplevd det. Har sett en katt som ble helt rabiat av kattemynte, så Joda de kan skade seg skikkelig. Anonymkode: ca6d6...20c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #18 Skrevet 8. mai 2019 Katten min reagerer ikke på det i hele tatt, nesten skuffende Anonymkode: 8d076...c32
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #20 Skrevet 8. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Da tar jeg heller og legger det inni ei tøydukke som den liker å leke med da. Anonymkode: c4a6d...c98 Det kan du! Men husk at alle katter ikke reagerer. Du kan jo kjøpe en "Carina-mus" på dyrebutikken. De er ofte veldig populære. Anonymkode: 662e2...d2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå