Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt veldig tørr hud. Jeg flasser i ansiktet. For øyeblikket har jeg sånne billig-kremer fra Garnier i skapet, de funker ikke. Ellers har jeg Locobase, men ser at den ikke er egnet i ansiktet? Hva kan jeg gjøre? Kan ikke se ut sånn i morgen.. Jeg pleier å bruke face-scrub i dusjen hver kveld, er det derfor jeg har fått sånn hud nå?

Anonymkode: c4f7c...2a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende at facescruben tørker ut huden din, så du kan jo prøve å slutte med den og se hva som skjer. Generelt burde du unngå for mye produkter og såpe som tørker ut huden. Å drikke masse vann er også det aller viktigste om du har tørr hud. 

Jeg sliter veldig med tørr hud og pleier å å bruke denne: https://www.vitusapotek.no/hudpleie/peeling-og-ansiktsmasker/peeling/dermalogica-gentle-cream-exfoliant-75ml/p/989520

Om jeg ikke bruker peelingkrem et par ganger i uka så begynner jeg å flasse. 

Denne kremen er også veldig fin, da den ikke er alt for tykk og oljete som de fleste kremer for tørr hud er: https://www.vitusapotek.no/hudpleie/dagkrem/avene-hydrance-optimale-rich-uv-faktor-20---40-ml/p/864672

Anonymkode: 5227c...4db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Balm Balm er bra merke for tørr hud, og weleda skin food liker mange

Anonymkode: c0d46...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har familie i Hardanger, og til jul fikk jeg en krem fra merket ''Vossabia'' som heter Ringblomstsalve - den har gjort underverker for min hud. Har aldri hatt lignende effekt av noen fancy, flotte, dyre kremer fra hudpleie og apotek 😛 De har nettbutikk, men det hjelper vel ikke deg til i morgen. Men i fremtiden kanskje. 

Ellers har jeg brukt Locobase i ansiktet mange ganger, hvorfor er den ikke egnet?

Anonymkode: 321cf...f36

AnonymBruker
Skrevet

Om det er tørr hud som flasser, så finnes det neppe noen mirakelkur som redder det over natten. 
Det som hjelper best som quick-fix, er å få skrubbet bort den døde/tørre huden, og tilføre masse fuktighet. 
En krem som er ment for kropp, kan for noen funke bra i ansikt også. Det kommer helt an på hva huden din tåler. For noen er kroppskremer såpass fet at det gir kviser i ansikt, for andre fungerer det supert. 

De fleste steder i landet er det en del temperaturendringer for tiden, noe som kan tørke ut hud en god del. Får du i deg nok vann om dagene, og tilfører du huden fuktighet i form av kremer regelmessig? 
Er det "kun" tørr hud, eller er det ett form for utslett? 
Både olivenolje og kokosolje kan gjøre mye for tørr hud hos noen, mens for andre kan det gi en del kviser. 

Anonymkode: 86055...9b9

Gjest Raptuza
Skrevet

Skin Care cream frå A-Derma på apotek er kjempegod. DEn er min Holy Grail i ansiktspleie. Har tørr sensitiv hud.

a-derma_creme_de_soin_au_lait_d_avoine_rhealba_150ml_1.jpg

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste dagene hatt veldig tørr hud. Jeg flasser i ansiktet. For øyeblikket har jeg sånne billig-kremer fra Garnier i skapet, de funker ikke. Ellers har jeg Locobase, men ser at den ikke er egnet i ansiktet? Hva kan jeg gjøre? Kan ikke se ut sånn i morgen.. Jeg pleier å bruke face-scrub i dusjen hver kveld, er det derfor jeg har fått sånn hud nå?

Anonymkode: c4f7c...2a5

Jeg har slitt med det samme. Har alltid ganske tørr hud men de siste dagene har det vært ekstremt. Har du allergier? Jeg har pollenallergi og tenkte først det kunne være en reaksjon på det selv om jeg aldri har hørt at det skal påvirke huden. Men det er antagelig rensekremen jeg bruker. Det står at den er for sensitiv hud men jeg blir alltid veldig tørr av den. Hvilken rensekrem bruker du? Faceskrub bør du være forsiktig med om du har tørr hud. Det kan også være ingrendienser i den du reagerer på, ikke selve skrubbingen. Test noen dager uten å skrubbe. 

Anonymkode: c25ee...590

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å gå til en hudterapeut. Hun kan gi deg anbefalinger om hva som passer for akkurat som hud. Noen bør ha olje i kremen og andre ikke feks. Jeg også har veldig tørr hud og har prøvd masse foeskjellig. Av de jeg har prøvd så er Clinique mosture surge og clinique mosture intense de eneste som virker.  Så er det ikke bare kremen som spiller inn. Bør skrubbe med korn to dager i uken, og fe andre dagene en mild ansiktsrens med lite parfyme.

Anonymkode: 08414...290

AnonymBruker
Skrevet

For akkurat din hud" skulle det stå

Skrevet (endret)

Vil anbefale Eucerin Aquaphor. Brukes lokalt der du er tørrest, og inneholder bare syv ingredienser.

40% hvis du kjøper to på Vitus :)

image.png.65056d102183031e10531d64a04e567f.png

Endret av Nightcrawler00
Lenke
Gjest Malika
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil anbefale deg å gå til en hudterapeut. Hun kan gi deg anbefalinger om hva som passer for akkurat som hud. Noen bør ha olje i kremen og andre ikke feks. Jeg også har veldig tørr hud og har prøvd masse foeskjellig. Av de jeg har prøvd så er Clinique mosture surge og clinique mosture intense de eneste som virker.  Så er det ikke bare kremen som spiller inn. Bør skrubbe med korn to dager i uken, og fe andre dagene en mild ansiktsrens med lite parfyme.

Hun behøver ikke det. Apotekene har farmasøyter og de har bedre utdannelse til å svare på hva slags krem TS behøver. Og helt gratis. Noen har også hudtereapeuter ansatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...