Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full jobb (turnus) og alene med skolebarn 60%. Er det urealistisk med fulltidsstudier ( bachelor 60% oppmøte) i tillegg til dette? Har tidligere studert 50% på siden, det gikk bra(dog samlingsbasert, lite oppmøte). Kan evt gå ned til 50 % stilling/natt..

Usikker på om jeg tar meg vann over hodet her..erfaringer noen? 

Anonymkode: 3f7fd...cdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å prøve ?

Anonymkode: d636c...426

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å prøve og eventuelt hoppe av eller studere deltid om det blir for mye. Det finnes mange som klarer det og noen som synes det er for mye. 

Anonymkode: 23042...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Kan man velge å ta det deltid, til tross for at det er fulltid? Det hadde jo vert fantastisk for min del som er avhengig av tilnærmet full lønn.. ts 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man velge å ta det deltid, til tross for at det er fulltid? Det hadde jo vert fantastisk for min del som er avhengig av tilnærmet full lønn.. ts 

Selvfølgelig. Det er bare å melde seg av noen fag.

Anonymkode: ea46f...f30

Skrevet

Ja, du vil klare det. Ellers du kan redusere studiebelastningen hvis du har behov for det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk, det var jeg ikke klar over!! :—) Ts 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Det er bare å melde seg av noen fag.

Det kommer vel an på studiet.?🤔

Anonymkode: f19e9...34a

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer vel an på studiet.?🤔

Anonymkode: f19e9...34a

Alle som har behov for det har krav på individuell studieplan.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har behov for det har krav på individuell studieplan.

Den rettigheten gjelder ved sykdom, funksjonshemming og andre særlige forhold, så da må man i så fall avklare om det er et «særlig forhold» å være aleneforelder med barn. Du kan altså ikke ta det for gitt at du har rett til å gjøre om et fulltidsstudium til et deltidsstudium «av deg selv», uten at det er i samarbeid med utdanningsinstitusjonen. Man mister studieretten hvis man bruker mer enn en gitt mengde overtid. Ved f.eks. OsloMet tror jeg det er max 4 år på en bachelor. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Ullvott said:

Den rettigheten gjelder ved sykdom, funksjonshemming og andre særlige forhold, så da må man i så fall avklare om det er et «særlig forhold» å være aleneforelder med barn. Du kan altså ikke ta det for gitt at du har rett til å gjøre om et fulltidsstudium til et deltidsstudium «av deg selv», uten at det er i samarbeid med utdanningsinstitusjonen. Man mister studieretten hvis man bruker mer enn en gitt mengde overtid. Ved f.eks. OsloMet tror jeg det er max 4 år på en bachelor. 

Ikke på NTNU. Jeg sa til rådgiver at jeg ikke orket studiebelastningen, uten at jeg har noen diagnose. Universitetet er uansett pliktig å tilrettelegge, dessuten vil de jo at studentene skal fullføre studiene fordi det er bra for statistikken deres. En kan velge selv hvilke fag en en vil melde seg på eller av på Studweb. Om en skulle være så uheldig å miste studieretten (noe universitetet vil prøve å unngå, fordi igjen, statistisk så ser ikke det bra ut for dem) så kan en da søke opptak til studiet på nytt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på NTNU. Jeg sa til rådgiver at jeg ikke orket studiebelastningen, uten at jeg har noen diagnose. Universitetet er uansett pliktig å tilrettelegge, dessuten vil de jo at studentene skal fullføre studiene fordi det er bra for statistikken deres. En kan velge selv hvilke fag en en vil melde seg på eller av på Studweb. Om en skulle være så uheldig å miste studieretten (noe universitetet vil prøve å unngå, fordi igjen, statistisk så ser ikke det bra ut for dem) så kan en da søke opptak til studiet på nytt.

Går du et «tradisjonelt universitetsstudium» eller et mer yrkesrettet studium? Den personen som sa dette til meg jobber ved tidligere HiOA, og har mest med yrkesrettede bachelorutdanninger å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott said:

Går du et «tradisjonelt universitetsstudium» eller et mer yrkesrettet studium? Den personen som sa dette til meg jobber ved tidligere HiOA, og har mest med yrkesrettede bachelorutdanninger å gjøre. 

Yrkesrettet. Går et studie som tidligere var tilknyttet Høyskolen, før sammenslåingen med NTNU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...