AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har full jobb (turnus) og alene med skolebarn 60%. Er det urealistisk med fulltidsstudier ( bachelor 60% oppmøte) i tillegg til dette? Har tidligere studert 50% på siden, det gikk bra(dog samlingsbasert, lite oppmøte). Kan evt gå ned til 50 % stilling/natt.. Usikker på om jeg tar meg vann over hodet her..erfaringer noen? Anonymkode: 3f7fd...cdc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Det er jo bare å prøve ? Anonymkode: d636c...426 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Er bare å prøve og eventuelt hoppe av eller studere deltid om det blir for mye. Det finnes mange som klarer det og noen som synes det er for mye. Anonymkode: 23042...bd0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Kan man velge å ta det deltid, til tross for at det er fulltid? Det hadde jo vert fantastisk for min del som er avhengig av tilnærmet full lønn.. ts Anonymkode: 3f7fd...cdc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man velge å ta det deltid, til tross for at det er fulltid? Det hadde jo vert fantastisk for min del som er avhengig av tilnærmet full lønn.. ts Anonymkode: 3f7fd...cdc Selvfølgelig. Det er bare å melde seg av noen fag. Anonymkode: ea46f...f30
ErGlad Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Ja, du vil klare det. Ellers du kan redusere studiebelastningen hvis du har behov for det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Takk, det var jeg ikke klar over!! :—) Ts Anonymkode: 3f7fd...cdc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Det er bare å melde seg av noen fag. Anonymkode: ea46f...f30 Det kommer vel an på studiet.?🤔 Anonymkode: f19e9...34a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det kommer vel an på studiet.?🤔 Anonymkode: f19e9...34a Alle som har behov for det har krav på individuell studieplan. Anonymkode: ea46f...f30
Ullvott Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle som har behov for det har krav på individuell studieplan. Anonymkode: ea46f...f30 Den rettigheten gjelder ved sykdom, funksjonshemming og andre særlige forhold, så da må man i så fall avklare om det er et «særlig forhold» å være aleneforelder med barn. Du kan altså ikke ta det for gitt at du har rett til å gjøre om et fulltidsstudium til et deltidsstudium «av deg selv», uten at det er i samarbeid med utdanningsinstitusjonen. Man mister studieretten hvis man bruker mer enn en gitt mengde overtid. Ved f.eks. OsloMet tror jeg det er max 4 år på en bachelor.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 18 minutter siden, Ullvott said: Den rettigheten gjelder ved sykdom, funksjonshemming og andre særlige forhold, så da må man i så fall avklare om det er et «særlig forhold» å være aleneforelder med barn. Du kan altså ikke ta det for gitt at du har rett til å gjøre om et fulltidsstudium til et deltidsstudium «av deg selv», uten at det er i samarbeid med utdanningsinstitusjonen. Man mister studieretten hvis man bruker mer enn en gitt mengde overtid. Ved f.eks. OsloMet tror jeg det er max 4 år på en bachelor. Ikke på NTNU. Jeg sa til rådgiver at jeg ikke orket studiebelastningen, uten at jeg har noen diagnose. Universitetet er uansett pliktig å tilrettelegge, dessuten vil de jo at studentene skal fullføre studiene fordi det er bra for statistikken deres. En kan velge selv hvilke fag en en vil melde seg på eller av på Studweb. Om en skulle være så uheldig å miste studieretten (noe universitetet vil prøve å unngå, fordi igjen, statistisk så ser ikke det bra ut for dem) så kan en da søke opptak til studiet på nytt. Anonymkode: ea46f...f30
Ullvott Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke på NTNU. Jeg sa til rådgiver at jeg ikke orket studiebelastningen, uten at jeg har noen diagnose. Universitetet er uansett pliktig å tilrettelegge, dessuten vil de jo at studentene skal fullføre studiene fordi det er bra for statistikken deres. En kan velge selv hvilke fag en en vil melde seg på eller av på Studweb. Om en skulle være så uheldig å miste studieretten (noe universitetet vil prøve å unngå, fordi igjen, statistisk så ser ikke det bra ut for dem) så kan en da søke opptak til studiet på nytt. Anonymkode: ea46f...f30 Går du et «tradisjonelt universitetsstudium» eller et mer yrkesrettet studium? Den personen som sa dette til meg jobber ved tidligere HiOA, og har mest med yrkesrettede bachelorutdanninger å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, Ullvott said: Går du et «tradisjonelt universitetsstudium» eller et mer yrkesrettet studium? Den personen som sa dette til meg jobber ved tidligere HiOA, og har mest med yrkesrettede bachelorutdanninger å gjøre. Yrkesrettet. Går et studie som tidligere var tilknyttet Høyskolen, før sammenslåingen med NTNU. Anonymkode: ea46f...f30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå