Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å få sommerjobb, og sett og søkt på flere stillinger, men har ikke klart å få napp noe steder. Går på folkehøgskole så betyr i tillegg at sommerferien for meg begynner allerede neste uke. Om det blir slik at jeg ikke får noe jobb til sommeren lurer jeg litt på hva jeg kan finne på istedenfor. Vil ikke gå i 3 måneder uten å gjøre noe som helst. Reising ser ikke sannsynlig ut grunnet økonomi, hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 1fa11...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spille dataspill.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i samme situasjon i samme alder, så brukte jeg resten av sommeren til å søke jobber, og etter hvert som månedene gikk uten sommerjobb, så ble det sett veldig mange tv-serier, noen besøk her og der...og plutselig hadde man kommet inn på universitetet og skulle forberede flytting, gjennomføre flyttingen også var skoleåret i gang.

Hadde jeg kunne gått tilbake, så hadde jeg brukt tida på å være mer sammen med familie, besøke besteforeldre, venninner...kanskje meldt meg inn i en forening eller noe spennende.

Anonymkode: 0b497...033

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal rydde hele leiligheten + loftsbod og kjellerbod og lage orden. Sette opp hyller, kjøre ting bort på søpla, kjøre ting på loppemarked og organisere tingene jeg skal ta vare på. Kanskje kjøpte et klesstativ man kan lukke hvor jeg kan ha vinterklær om sommeren, bunad osv.

Anonymkode: df87d...be5

• Liker 1
Skrevet

Søk alt du kommer over av jobber. Hvis du ikke får noen kan du jo bruke tiden på ''lokalferie'' med lange fjellturer og teltovernattinger f.eks., besøke venner og familie, jobbe frivillig eller lignende? Kommer jo an på hva du liker å drive med selvsagt. Men anbefaler deg å holde deg gående med ett eller annet, blir du sittende å spille dataspill i tre måneder feks kan du få store problemer med å komme i gang igjen etter sommeren.

• Liker 2
Skrevet

Om du vil tjene penger kan du jo ta småjobber som maling, plenklipping, vasking, passe dyr osv? Regner med det er mange som trenger hjelp til det i ferien :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at pleie og omsorg er utelukket da, for der får du alltids sommerjobb.

Lev billig, bruk tiden på familie og venner, kom i bedre form, gjør noe godt for deg selv og for andre.

Anonymkode: 1fc64...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Bemanningsbyrå!

Anonymkode: dead3...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, pessimistisk skrev:

Om du vil tjene penger kan du jo ta småjobber som maling, plenklipping, vasking, passe dyr osv? Regner med det er mange som trenger hjelp til det i ferien :) 

Dette! Heng opp lapper om at du tar på deg småarbeid! Mange som trenger hjelp til luking og stell i hagen, flyttesjau, rydde bod og kjellere (bære! Gratis trening.) Du kan melde deg som hyttevakt på en av DNT sine hytter, om du er fjellvandt. 

Uansett har du jo en kjempefordel som har så tidlig fri! Spre ordet til alle du kjenner om at du vil ha jobb. Gjerne foreldregenerasjonen, som har kontakter. De aller fleste får sommerjobb via kjenninger. Mange jobber lyses ikke ut. 

Anonymkode: 5772a...ade

Gjest Lily_88
Skrevet

Har du vært innom serveringssteder og hoteller?

Hva med å jobbe noen uker på fiskebruk hvor du slakter fisk? Lett tjente penger, de hjelper til med hybel som regel.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med frivillig arbeid? Kanskje kommunen eller en forening eks røde kors har noen forlag?

Anonymkode: 8f9e4...949

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med frivillig arbeid? Kanskje kommunen eller en forening eks røde kors har noen forlag?

https://frivillig.no/

Skrevet

Hjelpe til hos dyrebeskyttelsen, være fosterhjem for katter som blir forlatt om sommeren, strikke, tid med venner og familie

AnonymBruker
Skrevet

Ha en egen liten bootcamp og kom i form.

Vær med venner, familie og dra på dates.

Forbered deg til skolestart.

Rydd hele boligen skikkelig:

Anonymkode: bb683...a74

• Liker 1
Skrevet

Vikarbyråer er greit å bruke når man leter etter korte oppdrag. Alltid noen som trenger hjelp litt på tampen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...