Gå til innhold

Hvor lenge brukte barna deres barnesete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er 10 år å bruker fortsatt barnesete. Men han blir flau når kamerater sitter på med oss. Fordi Ingen av de bruker barnesete .Hvor lenge er det vanlig å bruke det?

Anonymkode: dcc02...322

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra Tryggtrafikk.no:

«Barn 15-36 kg
105-135/150 cm

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte.»

Er vel en grei pekepinn.

Anonymkode: a0daa...94c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min på 11 år har nettopp sluttet med bilstol  H*n er 155. og H*n på 9år bruker enda er 140. 

Blir nyttr fra stol til pute på minste snart. Som h*n skal ha en stund til.Vet at de fleste ikke bruker noe.Og gjort det lenge.Kanskje bare en løs pute.Men det driter jeg i. Sikkerheten først!Og JA det fins store stoler!

Anonymkode: 89586...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til de er så høye som det er anbefalt. Begge sitter på pute ennå, 140 og 144 cm.

Anonymkode: 1e399...abc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

8-åringen sluttet med pute nå i vinter (over 150 cm / 36 kg). 5-åringen har passert 130 cm, men sitter fortsatt godt i bilstolen.

Anonymkode: 0beb8...395

AnonymBruker
Skrevet

10 og 11. Sitter på pute og ønsker det selv ( tar den med seg uoppfordret ved bytte av bil). 

Anonymkode: 35143...79e

AnonymBruker
Skrevet

Min på 16 sitter ennå bakovervendt. 

Anonymkode: 41de0...f2e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min er også 10 og sitter i beltestol fremdeles. Den skal han sitte i så lenge den faktisk passer, men nakkestøtten er på høyeste innstilling så det varer ikke lenge før han må slutte.

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Min 9-åring har sluttet med bilstol/pute, hun var 152 cm sist vi målte. Sjuåringen min er ca 135 cm og bruker pute i bil.

Anonymkode: e4b01...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...