AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har fått en purring og betalt hele beløpet 2 dager for over forfall. Lurer på om de kommer til å sende inkassovarsel med nesten doblet beløp pga av de 2 dagene?? Kreditoren en collectio , noen som har erfaring med "litt" for sen betaling til disse? Anonymkode: 944ba...cea
Jytte Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en purring og betalt hele beløpet 2 dager for over forfall. Lurer på om de kommer til å sende inkassovarsel med nesten doblet beløp pga av de 2 dagene?? Kreditoren en collectio , noen som har erfaring med "litt" for sen betaling til disse? Anonymkode: 944ba...cea Det skjer neppe. De kan ikke vite når du mottok purringen. Bruker gå bra, du kan ringe og si at du har betalt så fører de det inn med det samme. Har ingen erfaring med kreditor nei. Men skulle tro de ikke kan gi deg en smell på grunn av to dager, når de ikke engang kan vite når du faktisk mottok kravet. Vet det meste går på data, derfor ville jeg ringt. Fikk en kjedelig purring på legeregning, og der var forfallsfristen kort. For noen år siden, og med mange selskaper er forfallsdato på purring satt til tre uker, eller er det jeg som ikke følger med i tida. Den gangen tok det også en uke før de registrerte om beløpet var betalt. Til neste gang, hvis du ringer innen forfall kan du få utsatt eller delt opp fakturaen. De er ute etter å få pengene sine, ikke i å ta deg. Ring aldri mandag morgen, vent til like etter lunsj hvis du velger en mandag. Betalte du i dag, har det vært helg og da er du bare en dag forsinket. Betalte du tidlig, helst før tolv, fikk de sannsynligvis overføringen din. Endret 7. mai 2019 av Jytte
addict Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 På 7.5.2019 den 21.20, Jytte skrev: Det skjer neppe. De kan ikke vite når du mottok purringen. Bruker gå bra, du kan ringe og si at du har betalt så fører de det inn med det samme. Har ingen erfaring med kreditor nei. Men skulle tro de ikke kan gi deg en smell på grunn av to dager, når de ikke engang kan vite når du faktisk mottok kravet. Vet det meste går på data, derfor ville jeg ringt. Fikk en kjedelig purring på legeregning, og der var forfallsfristen kort. For noen år siden, og med mange selskaper er forfallsdato på purring satt til tre uker, eller er det jeg som ikke følger med i tida. Den gangen tok det også en uke før de registrerte om beløpet var betalt. Til neste gang, hvis du ringer innen forfall kan du få utsatt eller delt opp fakturaen. De er ute etter å få pengene sine, ikke i å ta deg. Ring aldri mandag morgen, vent til like etter lunsj hvis du velger en mandag. Betalte du i dag, har det vært helg og da er du bare en dag forsinket. Betalte du tidlig, helst før tolv, fikk de sannsynligvis overføringen din. Et brev regnes som mottatt etter 7 virkedager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå