AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Til avfall/gjennvinning. Trygt som ikke fare for misbruk av personopplysninger? Anonymkode: 2dbd8...4c8
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Nei det er det ikke. Det vil det aldri være for du aner ikke hvor den kan komme til å havne.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Der jeg leverer avfall er en egen dunk for pc-er hvor det står at minne blir tilintetgjort. Vil tro det stemmer. Aner ikke om det er sånn på alle avfallsstasjoner. Anonymkode: dc1b1...de0
Wiskola Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Med mindre du har lagret bombeoppskrifter så er det ingen grunn til å tenke i konspirasjonsteorienes baner.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 bruk et program som overskriver harddisken først Anonymkode: 6b62e...177 1
Gjest frankie85 Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: bruk et program som overskriver harddisken først Anonymkode: 6b62e...177 Som tar flere timer hver gang ja 😛
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Akkurat nå, frankie85 skrev: Som tar flere timer hver gang ja 😛 enklere ta ut harddisken... Anonymkode: 6b62e...177 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 37 minutter siden, frankie85 said: Som tar flere timer hver gang ja 😛 Det er ikke nødvendig å sitte og se på mens den gjør det. Anonymkode: 1713c...0e0 4
Elán Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Jeg ville ikke gjort det. Ville formatert hele PCen som jeg skulle levert. Gjorde dette på alle 3 PCene jeg har levert før. Vil være på den sikre siden. Jeg vet også at her jeg bor er det lett for uvedkommende å få tak i elektriske artikler da det ikke er sikret, så det er stor sannsynlighet for at PCene kunne blitt stjålet og dermed også informasjonen som lå på harddiskene.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Jeg er ganske paranoid og verner såpass høyt om privatlivet mitt at jeg aldri kunne levert fra meg en harddisk uten å ha formatert den, og slått den med en slegge gjentatte ganger før jeg leverte den ifra meg. Har selv vært med på en delvis gjenoppretting av harddisk, og man kan finne mye på skivedisker selv om man skulle tro at det var slettet. Anonymkode: aa490...a0e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 18 minutter siden, Elán said: Jeg ville ikke gjort det. Ville formatert hele PCen som jeg skulle levert. Dataene blir ikke slettet av at du formatterer, de må overskrives også, Anonymkode: 1713c...0e0
Elán Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dataene blir ikke slettet av at du formatterer, de må overskrives også, Anonymkode: 1713c...0e0 Jo, det gjør jeg også
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 Absolutt alle pc'er, laptoper, nettbrett og mobiler som blir levert til gjenvinning blir solgt videre, eller stjålet, av tredjeparter som bruker det til diverse ymse formål. Trodde virkelig at dette var allmennkunnskap. Anonymkode: 4553b...c9b 3
stan Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 Jeg tar ut harddisker først. Selve harddiskene får et bad i saltvann, men først sørger jeg for at de er punktert så vannet kan trenge inn. Hammer og kobbersalt 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt alle pc'er, laptoper, nettbrett og mobiler som blir levert til gjenvinning blir solgt videre, eller stjålet, av tredjeparter som bruker det til diverse ymse formål. Trodde virkelig at dette var allmennkunnskap. Anonymkode: 4553b...c9b Vet ikke om det er en teit spøk du prøver deg på, men i fall du tror det du sier er sant: nei de blir ikke det. Jeg jobber i avfallsbransjen og ser hva som skjer med EE-avfallet hver dag, hands on. Det er ikke tid til å tappe dem for personopplysninger hvis vi skal ha mulighet til å overleve og unngå konkurs. Men likevel: det forekommer innbrudd på avfallsanlegg, og jeg ville ikke stolt på de containerne utenfor El-butikkene, så jeg ville formatert og overskrevet harddisken. Jeg vil heller ikke anbefale å gå så hardt til verks som Stan, for det kan ødelegge viktige komponenter ved å lage nye forbindelser, gjøre arbeidet farligere for oss, skade miljøet ved at uønskede stoffer slippes ut og medføre at svært verdifulle metaller ikke kan gjenvinnes. Anonymkode: 27e59...98c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Der jeg leverer avfall er en egen dunk for pc-er hvor det står at minne blir tilintetgjort. Vil tro det stemmer. Aner ikke om det er sånn på alle avfallsstasjoner. Anonymkode: dc1b1...de0 Og hva slags garanti har du for at minne faktisk blir slettet? Anonymkode: 06fe1...ba9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #17 Skrevet 8. mai 2019 20 timer siden, Elán skrev: Jeg ville ikke gjort det. Ville formatert hele PCen som jeg skulle levert. Gjorde dette på alle 3 PCene jeg har levert før. Vil være på den sikre siden. Jeg vet også at her jeg bor er det lett for uvedkommende å få tak i elektriske artikler da det ikke er sikret, så det er stor sannsynlighet for at PCene kunne blitt stjålet og dermed også informasjonen som lå på harddiskene. Jeg får ikke skrudd på PCn, den har kortslutta. Anonymkode: 2dbd8...4c8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #18 Skrevet 9. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke skrudd på PCn, den har kortslutta. Anonymkode: 2dbd8...4c8 Ta ut harddisk så er du trygg Anonymkode: 6b62e...177
catman Skrevet 9. mai 2019 #19 Skrevet 9. mai 2019 Harddisken kan du skru opp og bruke den cd-liknende skiven til å skremme hjorten fra frukttrærne dine. De forvitrer ikke, veldig fascinerende! Har du SSD får du case til ekstern bruk for en femtilapp fra Kina. /hilsen fra distriktet
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #20 Skrevet 10. mai 2019 Jeg har ansvaret for dette hos oss. Hardisk fjernes, knuses i hydraulisk presse og legges i korroderende væske. Anonymkode: d5e28...857 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå