Gå til innhold

Inspirert. Hvor mange kjenner noen som hatt barna fratatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av barnevernet? Eller selv opplevd det her? Og hva vad grunnen? 

Anonymkode: fabe4...9ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to, vet av flere.

Ulike grunner, men det de har til felles er at de ikke skjønner hvorfor. 

Anonymkode: 08e37...e44

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

En. Vedkommende er narkoman!

Anonymkode: 6ee74...3c1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner et par stykker. Årsaken var rus(narkotika) så grunnen til å bli fratatt var veldig god. For den ene var det hvertfall frivillig., rusen var på det tidspunktet viktigst. Den andre var vel mer uenig, syns mer synd på seg selv som mistet barna enn på barna som måtte leve med ruset mor.

Anonymkode: 8c021...8c1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

2, en med enslig mor som er alkoholiker. Andre enslig mor som banket barna sine ofte, og kunne gjøre det i full offentlighet og. 

Anonymkode: c29b1...9ea

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner to, vet av flere.

Ulike grunner, men det de har til felles er at de ikke skjønner hvorfor. 

Anonymkode: 08e37...e44

Barnevernet tar ikke ifra foreldrene barna uten at det er en god grunn.

Tror ikke at det er slik at de ikke skjønner, men mer det at de som blir fratatt barna ikke selv evner å forstå. Det være seg om det er rus, misbruk, kognitiv svikt, psykiske lidelser involvert osv. 

De som mister barn pga barnevernet hadde nok skjønt hvorfor om de var oppegående og velfungerende foreldre, men da hadde de nok ikke mistet barna i førsteomgang heller.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et nå voksent barn som ble fratatt. Det var noe av det beste som kunne skjedd, mener barnet, for "pappa var ikke snill". Faren har kjempet i mot denne "grunnløse overtagelsen", også på facebook, men har ikke oppnådd annet et et forbud mot å kontakte barna sine.

Jeg kjenner også de involverte i en sak der barnevernet tok omsorgen på feil grunnlag, men dette var for mange tiår siden. Alle parter mener også at barnevernet gjorde det rette ut i fra det barnevernet viste, for det var klare symptomer på omsorgssvikt kombinert med alvorlig depresjon hos den unge, enslige moren. Det man ikke visste var at barnet hadde en alvorlig, medfødt psykisk utviklingsforstyrrelse. Når barnevernet oppdaget feilen et par år senere kom de med en total beklagelse, men barnet var blitt for godt knyttet til fosterfamilien til å bil tilbakeført. 

Anonymkode: 728e5...23a

• Liker 15
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kjenner ingen, men jeg vet om et par som har blitt anmeldt.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av barnevernet? Eller selv opplevd det her? Og hva vad grunnen? 

Anonymkode: fabe4...9ec

Jeg kjente noen da jeg var yngre, men de var slitsomme å være sammen med så jeg kuttet kontakten.

Anonymkode: 11ab3...221

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Men jeg kjenner et par stykker hvor barnevernet er involvert i å hjelpe foreldrene, begge har rusproblemer. 

Anonymkode: 37356...a94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som mista sine tre barn til bv da de kom tilbake til landet etter å bodd i utlandet med faren til de to minste. De kom hjem fordi faren døde. Bv likte ikke det utradisjonelle livet de hadde! Hun er og var en veldig god mor! 

Anonymkode: 9b049...ec0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig med det der. Ikke alle som ruser seg har et problem eller er narkomane.

Men selvsagt, er det ingen tvil, så burde du varsle. Jeg sier bare at man er ikke noen dårlig forelder bare fordi man nyter en joint av og til, for eksempel.

Anonymkode: b2871...293

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vet om flere. Ene pga. overgrep og flere pga. rus. 

Anonymkode: 6674a...4b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær forsiktig med det der. Ikke alle som ruser seg har et problem eller er narkomane.

Men selvsagt, er det ingen tvil, så burde du varsle. Jeg sier bare at man er ikke noen dårlig forelder bare fordi man nyter en joint av og til, for eksempel.

Men dette vet ansatte i barnevernet også. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner personlig ei mor, som ble fratatt barnet. Jeg var en av flere som leverte bekymringsmelding. Her kom dessverre bv på banen altfor sent. Mor var lettere psykisk utviklingshemmet, og ble etterhvert utsatt for vold fra barnet. Mor har det bra idag, barnet går det ikke bra med. 

Anonymkode: e433a...f87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Mumeod skrev:

Barnevernet tar ikke ifra foreldrene barna uten at det er en god grunn.

Tror ikke at det er slik at de ikke skjønner, men mer det at de som blir fratatt barna ikke selv evner å forstå. Det være seg om det er rus, misbruk, kognitiv svikt, psykiske lidelser involvert osv. 

De som mister barn pga barnevernet hadde nok skjønt hvorfor om de var oppegående og velfungerende foreldre, men da hadde de nok ikke mistet barna i førsteomgang heller.

Skjønner og forstår betyr jo det samme.

Anonymkode: 608db...99e

• Liker 8
Skrevet (endret)

Kjenner en.... var ingenting galt med foreldrene. Problemstillingen var at kompisen min var i sammen med ei jente som hadde en muslimsk bakgrunn. Kompisen har en ekstrem skeptisk mormor som ikke kan fordra kulturen og var livredd for at barnet skulle bli påvirket negativt. Flere ganger hadde hun ringt til barnevernet og løyet og sagt at moren hadde slått barnet flere ganger på en helg. Men dette er ikke sant. Mener mormoren ringte totalt 3 ganger. Og da kom de på døren. 

Nå har barnevernet tatt hånd om barnet og mormoren prøver å få på seg foreldreretten.... 

(denne mormoren sliter ekstremt psykisk, ekstreme temperamentsvingninger)

Endret av Oddy
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men dette vet ansatte i barnevernet også. 

Det er ikke jeg så sikker på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til ett par. De hadde døtre i ungedomsskolealder da dette skjedde. Faren ble dømt til fengsel for seksuelt misbruk av en av/begge døtrene. Mora valgte å ikke skille seg fra mannen, det var ifølge henne straff nok at han måtte i fengsel, barna var sikkert over alle traumene innen han slapp ut igjen. 

Barnevernet var ikke enige og flyttet barna til en fjern slektning, men besøksforbud.

Anonymkode: 9a217...c2c

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...