Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt? Er 16+1 i dag, og om morgenene når jeg våkner for tiden er magen helt hard. Samme skjedde da jeg jogget tidligere i dag, og det skjer etter orgasme. Magen blir helt steinhard, aldri opplevd maken. Er jo ubehagelig i form av at jeg føler jeg sprengt, og det strammer liksom - men er overhodet ikke vondt. Er dette normalt :(? Blir litt nervøs... Er førstegangsgravid, så trodde ikke slikt skjedde så tidlig? 

Anonymkode: a9832...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også slik i alle 3 svangerskap 😊 ikke farlig. 

Anonymkode: d15a2...d3f

Skrevet

Jeg kjente egentlig bare mine kynnere i 2.trimester. Da strammet magen seg skikkelig, kjente det ikke på samme måte i 3.trimester og usikker på om det var så veldig mange av dem også..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde også slik i alle 3 svangerskap 😊 ikke farlig. 

Anonymkode: d15a2...d3f

1 minutt siden, w0ho skrev:

Jeg kjente egentlig bare mine kynnere i 2.trimester. Da strammet magen seg skikkelig, kjente det ikke på samme måte i 3.trimester og usikker på om det var så veldig mange av dem også..

Tusen takk for svar :) Ja, det er skikkelig stramt, magen blir helt som en kule 🤨 Kanskje det er normalt, men bare jeg som fremdeles føler meg helt nygravid🙈 Har ikke hatt noen symptomer, har ikke mage ennå etc så sliter litt med å forstå at jeg faktisk er det!

Anonymkode: a9832...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kynnere fra uke 15. Jobbet fullt fram til uke 30, da ble kynnerene regelmessige og kraftige når jeg var på jobb og ville ikke roe seg selv ved hvile. Kommer hyppig fortsatt, ca 5-10 i timen) og føler magen er hard omtrent hele tiden. Veldig plagsomt. De har ingen effekt på livmorhalsen heldigvis, ble målt til normal lengde :). 

Anonymkode: bbda0...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva kynnere egentlig er? Hvordan merker man det og er det vanlig?

er 16 uker her også🙊

Anonymkode: 4748d...15d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hva kynnere egentlig er? Hvordan merker man det og er det vanlig?

er 16 uker her også🙊

Anonymkode: 4748d...15d

Kynnere er livmoren som strammer seg, man merker gjerne da at magen blir hard og strammer seg sammen. Man sier gjerne at det er livmoren som øver seg til fødsel :)Helt vanlig i graviditet. Kynnere er som regel ikke smertefulle, men kan være ubehagelige. Dersom man har svært mange kynnere, de kommer regelmessig eller er smertefulle bør man kontakte jordmor/føden da de kan påvirke livmorhalsen og føre til premature rier. 

Anonymkode: a9417...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det også fra jeg var 15 uker på vei. De ble bare verre og verre og jeg måtte sykemelde meg fra uke 32. Vil råde deg til å ta det så rolig som du kan dersom de begynner å eskalere senere i svangerskapet. Jeg bet tenna sammen og pushet på med jobb, men det ble bare verre og verre. Sliten -> mer kynnere -> mindre søvn -> mer sliten osv, ond sirkel. Angrer på at jeg ikke roet ned litt og heller ble delvis sykemeldt over lengre tid, det er utrolig kjedelig å gå hjemme uten å jobbe og uten å orke noen ting.

Anonymkode: f0a04...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...