Gå til innhold

15-åringen provoserer meg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er virkelig en utfordring. Han blander seg oppi alt og skal ha en mening om alt. Mener tydeligvis han er voksen.

Det siste nå var at han blandet seg borti at søstera på 8 år har besøk. Han syns hun har for mye besøk og orker ikke lydene fra dem. Han sier det på en sur/frekk måte. Hun har besøk 1-3 ganger i uka, og det er snille og greie jenter som er her. Lite bråk og støy. Men, selvfølgelig kan man høre de innimellom. Det skulle jo bare mangle.

Hva hadde dere svart 15-åringen i dette tilfellet?

Anonymkode: 14e5e...72e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at du er stemor her? Jenta har mye besøk, så jeg skjønner godt at han kan bli lei av bråket. Kan ikke jentene gå ut å leke? En 15åring har kanskje mer behov for litt ro etter en lang skoledag. Bør gi forståelse for at han blir frustert og lei når søstra har mye besøk. 

Anonymkode: 4dee5...f8c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at du er stemor her? Jenta har mye besøk, så jeg skjønner godt at han kan bli lei av bråket. Kan ikke jentene gå ut å leke? En 15åring har kanskje mer behov for litt ro etter en lang skoledag. Bør gi forståelse for at han blir frustert og lei når søstra har mye besøk. 

Jeg er ikke stemor, nei😄

TS

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Hæ?

Hvorfor må dette være en stemor?

Dette er da en helt vanlig sitausjon som man opplever som både mor og far!

Anonymkode: fbc6f...65b

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke stemor, nei😄

TS

Da høres det bare veldig ut som du ‘favoriserer’ jenta. Du må da se hans vinkel også. 

« Alle vil ha barn, ingen vil ha ungdom» :( 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Da høres det bare veldig ut som du ‘favoriserer’ jenta. Du må da se hans vinkel også. 

TS, overse denne ...., prater jo bare tull og tøys.

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Favoriserer? På hvilken måte? Fordi jeg mener han må tåle at søstera har besøk 1-3 ganger pr uke? Er vel ganske normalt at 8 år gamle jenter får lov til å ha besøk noen dager i uka? Helt vanlig her vi bor i allefall.

TS

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Favoriserer? På hvilken måte? Fordi jeg mener han må tåle at søstera har besøk 1-3 ganger pr uke? Er vel ganske normalt at 8 år gamle jenter får lov til å ha besøk noen dager i uka? Helt vanlig her vi bor i allefall.

TS

Og der kommer tråden din plutselig til å ikke handle om det du spør om.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS

Men de kan da vell gå ut å leke? Må de være inne å bråke alle de dagene da? Barn har godt av litt friskluft 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit at 15 åringen har lyst å være voksen. Fortell ham at han får litt mer å si når han gjør sin del av husarbeid, klesvask og bidrar ellers positivt til familien. 

Hva du skal si? Vel, du trenger ikke si så mye. Viktig at du er en tydelig voksen med tydelige grenser. Du bestemmer! 

Anonymkode: 0471f...8d6

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, Kattugla skrev:

At han kan bestemme hvem som kommer på besøk, når han en vakker dag i fremtiden har flyttet for seg selv. Inntil da må han bare tåle at det er flere å ta hensyn til enn akkurat han. 

Denne støtter jeg. Bare si klart fra at flere bor i dette huset, og han bestemmer ikke over søsteren sin.

Har han aldri besøk selv?

Ellers har jeg også en 15-åring som tror hun er voksen ;) så det har nok litt med alderen å gjøre også. Jeg sier klart fra at i vårt felles hjem bestemmer vi voksne. Når ungdommen selv flytter ut kan de bestemme i eget hjem, men ikke hos oss.

• Liker 9
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Sagt at "ja, det er kanskje litt bråk, men er ikke det verdt å holde ut om du vet søsteren din har det fint og har venner?"

Så ville jeg reagert utifra hva han sier. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter forøvrig ikke " hans vinkel" ... det du prøver å si er "prøv å se det fra hans side"... 😄

Anonymkode: 0471f...8d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er virkelig en utfordring. Han blander seg oppi alt og skal ha en mening om alt. Mener tydeligvis han er voksen.

Det siste nå var at han blandet seg borti at søstera på 8 år har besøk. Han syns hun har for mye besøk og orker ikke lydene fra dem. Han sier det på en sur/frekk måte. Hun har besøk 1-3 ganger i uka, og det er snille og greie jenter som er her. Lite bråk og støy. Men, selvfølgelig kan man høre de innimellom. Det skulle jo bare mangle.

Hva hadde dere svart 15-åringen i dette tilfellet?

La meg tippe, stemor? Virker som du ikke tåler trynet på tenåringen.

Anonymkode: 6e541...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men de kan da vell gå ut å leke? Må de være inne å bråke alle de dagene da? Barn har godt av litt friskluft 

De er ute også.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje lese tråden før du svarer? Hun har allerede kommentert denne påstanden, hun er IKKE stemor.

Anonymkode: a5216...cf9

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest hele tråden? Jeg er IKKE stemor! Og du klarer å få det ut av det jeg skrev at jeg ikke tåler trynet hans? Gurimalla, er det virkelig mulig🤦🏼‍♀️

TS

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest hele tråden? Jeg er IKKE stemor! Og du klarer å få det ut av det jeg skrev at jeg ikke tåler trynet hans? Gurimalla, er det virkelig mulig🤦🏼‍♀️

TS

Kg på sitt beste. Trådstarter skal tas åkke som.... 

Anonymkode: 9a645...fc2

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

La meg tippe, du har ikke lest tråden.

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...