Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest litt om det, men hvis over halvparten av det jeg handler for betales med kredittkortet, de par siste resten er egne penger, mister jeg da all rettigheter?

Anonymkode: 75cff...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags rettigheter? Tenker du på reiseforsikring? Da må hele reisen være betalt med kortet. Men du kan sette inn penger på kredittkortet, på samme måte som en vanlig konto. Bare betal ekstra på regningen, selv om du ikke skylder noe på det. Da får du plussaldo.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Hva slags rettigheter? Tenker du på reiseforsikring? Da må hele reisen være betalt med kortet. Men du kan sette inn penger på kredittkortet, på samme måte som en vanlig konto. Bare betal ekstra på regningen, selv om du ikke skylder noe på det. Da får du plussaldo.

jeg har aldri gjort det før.
Nei jeg skal kjøpe en mobiletelefon, og jeg har kredittsperre. Prisen på mobilen er over det jeg har tilgjengelig, jeg vet bare ikke hvordan jeg gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei jeg skal kjøpe en mobiletelefon, og jeg har kredittsperre. Prisen på mobilen er over det jeg har tilgjengelig, jeg vet bare ikke hvordan jeg gjør det.

Hvilke rettigheter er det da du snakker om?

Anonymkode: ba0b8...d93

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest litt om det, men hvis over halvparten av det jeg handler for betales med kredittkortet, de par siste resten er egne penger, mister jeg da all rettigheter?

Du mister ingen rettigheter om du betaler deler av en mobiltelefon med kredittkortet, og resten med kontanter eller bankkort. Hvilke rettigheter skulle det være? Kjøpt er kjøpt, du har alle klagerettigheter og garantirettigheter som vanlig.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjønner jeg dessverre ikke noe av... Hvilke rettigheter snakker du om? Selvsagt kan du betale f eks halvparten med et kort og resten med et annet. Bare å si ifra i kassa. I nettbutikker er det nok vanskelig, da må du betale alt med ett kort.

Men da er det jo bare å overføre ekstra til kredittkortet som jeg forklarte tidligere. Hvis du da f eks har 10 000 i kredittgrense, men overfører så du får 5000 i plussaldo, så har du 15000 du kan bruke. Det tar vel en dag eller to før de er tilgjengelige. 

Eller så kan du overføre fra kredittkortet til det vanlige kortet ditt. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har kredittsperre, bør du kanskje la være å kjøpe mobil ?

Anonymkode: ff255...739

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Dette skjønner jeg dessverre ikke noe av... Hvilke rettigheter snakker du om? Selvsagt kan du betale f eks halvparten med et kort og resten med et annet. Bare å si ifra i kassa. I nettbutikker er det nok vanskelig, da må du betale alt med ett kort.

Men da er det jo bare å overføre ekstra til kredittkortet som jeg forklarte tidligere. Hvis du da f eks har 10 000 i kredittgrense, men overfører så du får 5000 i plussaldo, så har du 15000 du kan bruke. Det tar vel en dag eller to før de er tilgjengelige. 

Eller så kan du overføre fra kredittkortet til det vanlige kortet ditt. 

Dette er jo ren idioti. Om man overfører penger fra et kredittkort i stedet for å bruke det til å kjøpe noe med begynner jo rentene å løpe umiddelbart.

Anonymkode: 49d99...7f8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ren idioti. Om man overfører penger fra et kredittkort i stedet for å bruke det til å kjøpe noe med begynner jo rentene å løpe umiddelbart.

Javel men det trenger jo ikke å bli mange kronene ut av det. Helt greit å gjøre for å løse et praktisk problem. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. I tillegg mister man muligheten til å reklamere via kredittkortselskapet dersom man får problemer med varen/butikken. Har man pengene er det da bedre å overføre TIL kredittkortet for deretter å betale med kortet.

Anonymkode: 67f85...f4b

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det henger jo ikke sammen. Hvorfor skal ikke folk som har kredittsperre få kjøpe seg en telefon? Det er jo ikke sånn at folk med kredittsperre ikke får bruke telefoner.... 

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ts har rn kredittgrense og mobilen koster mer?

Anonymkode: dcb30...4c9

AnonymBruker
Skrevet

En kredittsperre vil si at man ikke kan bli kredittvurdert. Har du allerede et kredittkort spiller det ingen rolle om du har en kredittsperre eller ikke. Du er allerede innvilget en viss kreditt. Det du derimot ikke får gjort er å øke kredittgrensen på kredittkortet eller søkt om nytt kredittkort. 

Anonymkode: 67f85...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...