AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jobber selv som sykepleier i helsevesenet og kan skrive under på at her det mye dårlig miljø ute og går. Jeg mener det skyldes mange kvinner, mange med lav el manglende utdannelse, og for lite ressurser ift arbeidsoppgavene som skal gjøres. Nå skal jeg omskoleres men er redd for å havne borti lignende miljø. Hjelper det å jobbe et sted hvor folk er høyere utdannet, dvs mastergrader, hvor man har jobber som krever mer intellektuelt og dermed også må være mer oppegående selv? Samtidig som det er en bedre fordeling av menn og kvinner, og man har bedre arbeidsforhold? Kom gjerne med konkrete eksempler! Anonymkode: 391b0...1d5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Tror nok ikke du kan ta det for gitt at en hel bransje har godt arbeidsmiljø. Utdanningsnivå har også null og niks å si. Jeg har doktorgrad, og har jobbet en del steder, og hatt villt ulikt arbeidsmiljø. Jeg har jobbet i akademia, hvor alle kollegaene mine også hadde doktorgrad, og der holdt jeg meg det meste inne på mitt eget kontor med døren lukket til slutt, for å si det sånn. Så har jeg jobbet i fire ulike private bedrifter, og noen steder har det vært godt miljø, andre steder rævva miljø. Jeg kjenner også folk som jobber i helsevesenet som stortrives sosialt på jobb, og synes kollegene veier opp for dårlig lønn og tungt arbeid. Du har nok vært uheldig med hvor du har jobbet, mer enn med valg av bransje. Anonymkode: 4cd0d...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Det er ikke sånn det funker 🤦🏼♀️ Det varierer fra bedrift til bedrift Anonymkode: 7f0e3...268 2