AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jeg går på møter med bv for tiden pga jeg ble innlagt en periode pga stress og alkoholdforbruk. Nå har jeg hatt hjemmebesøk og skal videre ha besøk et par ganger til. Fikk melding idag at de ønsker å ha et møte om to uker om noe informasjon de har innhentet om meg, jeg har gitt tillatelse til at de gjør det fra helsevesen osv, fastlege osv og bhg. Jeg er så klart veldig urolig for jeg synes det går framover i mitt liv, går til psylolog osv. Er det standard at de kaller inn til møte ved sånne innhentinger av informasjon? Anonymkode: 88512...94e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Ta og hør med en advokat, og ha gjerne med deg en advokat på møtet slik at vedkommende kan bidra med profesjonell brannslukking hvis du skulle finne på å si noe du ikke bør si til BV i møtet i tillegg til at advokaten sørger for at du ikke blir overkjørt av BV. Lykke til Anonymkode: f8bab...7d3 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Ta og hør med en advokat, og ha gjerne med deg en advokat på møtet slik at vedkommende kan bidra med profesjonell brannslukking hvis du skulle finne på å si noe du ikke bør si til BV i møtet i tillegg til at advokaten sørger for at du ikke blir overkjørt av BV. Lykke til Anonymkode: f8bab...7d3 Er det ikke litt skeptisk å ha med seg advokat da? Anonymkode: 88512...94e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta og hør med en advokat, og ha gjerne med deg en advokat på møtet slik at vedkommende kan bidra med profesjonell brannslukking hvis du skulle finne på å si noe du ikke bør si til BV i møtet i tillegg til at advokaten sørger for at du ikke blir overkjørt av BV. Lykke til Anonymkode: f8bab...7d3 Dette er jo å overdramatisere noe helt voldsomt. Barnevernet skal verne om barn. Ts bryr seg (vil man tro) om sitt/sine barns velferd. Du hopper på konklusjonen at hun heller vil beholde dem enn at de har det bra. Ok - kanskje har barna det bedre uten ts. Men hvilken mor i verden ville ikke ofret den daglige omgangen med sine barn for at de skal få det bedre her i livet? Ts har altså kun grunn til å være urolig dersom hun setter egen velferd over barnas. Anonymkode: 9d681...96d 38
fjellmann Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Du skal ikke være redd for å snakke med BV. BV sitt ønske er ikke å ta fra deg ungene. Å ta ungene er siste utvei, og da har BV grunn til å gjøre det. Du trenger ikke å være redd for å si noe galt til de. Vær ærlig, de er der for å hjelpe deg og barnet/barna dine. Så heller utnytt sjansen til å få råd og tips av de. Trenger ikke å bekymre deg for møtet. Hadde det vært alvorlig, hadde de ikke ventet i to uker med møte. 18
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Selvfølelig burde du ha advokat bistand i denne saken. BV har myndighet til å fremme omsorgsovertakelse, det er en alvorlig inngripen i livet som tufter på juridiske vurderinger gjort av kommuns advokat. Ring en advokat med kompetanse på bv. Anonymkode: 898ec...f0e 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på møter med bv for tiden pga jeg ble innlagt en periode pga stress og alkoholdforbruk. Nå har jeg hatt hjemmebesøk og skal videre ha besøk et par ganger til. Fikk melding idag at de ønsker å ha et møte om to uker om noe informasjon de har innhentet om meg, jeg har gitt tillatelse til at de gjør det fra helsevesen osv, fastlege osv og bhg. Jeg er så klart veldig urolig for jeg synes det går framover i mitt liv, går til psylolog osv. Er det standard at de kaller inn til møte ved sånne innhentinger av informasjon? Anonymkode: 88512...94e Det er helt standard. Du har rett til å få innsyn i all informasjon om saken, det er sikkert det de skal legge frem for deg! Fortsett å samarbeid og gjør det de foreslår for at du og barna skal få det bedre! Lykke til👍 Anonymkode: 48c65...b61 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selvfølelig burde du ha advokat bistand i denne saken. BV har myndighet til å fremme omsorgsovertakelse, det er en alvorlig inngripen i livet som tufter på juridiske vurderinger gjort av kommuns advokat. Ring en advokat med kompetanse på bv. Anonymkode: 898ec...f0e Jeg har snakket med en advokat nå, advokaten anbefalte ikke per nå å ta med meg en advokat.. Og at det virker positivt den samarbeid vi har nå så jeg bør bare fortsette. Anonymkode: 88512...94e 17
Tears in heaven Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på møter med bv for tiden pga jeg ble innlagt en periode pga stress og alkoholdforbruk. Nå har jeg hatt hjemmebesøk og skal videre ha besøk et par ganger til. Fikk melding idag at de ønsker å ha et møte om to uker om noe informasjon de har innhentet om meg, jeg har gitt tillatelse til at de gjør det fra helsevesen osv, fastlege osv og bhg. Jeg er så klart veldig urolig for jeg synes det går framover i mitt liv, går til psylolog osv. Er det standard at de kaller inn til møte ved sånne innhentinger av informasjon? Anonymkode: 88512...94e Barn og høyt alkoholforbruk av foreldre hører ikke sammen,så bra at bv er inn i bildet. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt skeptisk å ha med seg advokat da? Anonymkode: 88512...94e Det anbefales å ta med advokat, sånn at de ikke skriver ned ting du ikke har sagt, overkjører deg eller får deg til å tro at de har rett til å gjøre noe du ikke burde ha takket ja til. Snakk med en advokat og ta det derfra. Hvis du tviler på det jeg skriver her så kan du google på nettet og se hva advokater anbefaler selv i slike situasjoner. Du har rett til å ha noen med deg du også Anonymkode: f8bab...7d3 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo å overdramatisere noe helt voldsomt. Barnevernet skal verne om barn. Ts bryr seg (vil man tro) om sitt/sine barns velferd. Du hopper på konklusjonen at hun heller vil beholde dem enn at de har det bra. Ok - kanskje har barna det bedre uten ts. Men hvilken mor i verden ville ikke ofret den daglige omgangen med sine barn for at de skal få det bedre her i livet? Ts har altså kun grunn til å være urolig dersom hun setter egen velferd over barnas. Anonymkode: 9d681...96d Ja barnevernet skal verne om barna, men i mange tilfeller tar de forhastede konklusjoner. For deg så virker det ikke så big deal at barna blir revet fra ts, men husk at det er ts SINE barn, ikke dine, og mødre flest som vet de gjør en god jobb og likevel blir bedømt vil aldri i livet ønske å få revet barna sine fra seg! Anonymkode: f8bab...7d3 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har snakket med en advokat nå, advokaten anbefalte ikke per nå å ta med meg en advokat.. Og at det virker positivt den samarbeid vi har nå så jeg bør bare fortsette. Anonymkode: 88512...94e Klok advokat👍 Anonymkode: 48c65...b61 18
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 Det er helt normalt at de kaller deg inn til møte forbi gå igjennom informasjonen. Dette er fordi du skal få vite hva de nå vet og eventuelt få kommentere noe av det som kommer frem! Husk at du har rett på kopier av alle dokumenter som ligger i saksmappen. Du har rett på å ta med deg advokat (men må betale det selv, med mindre de fremmer sak om omsorgsovertakelse) - men i et slikt møte tenker jeg en advokat blir overflødig. Da kan du like gjerne ha med deg en du stoler på, mor, venninne el. Anonymkode: 211a2...eba 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 Det er helt normalt at de kaller deg inn på et møte. Der vil du få vite hvordan ting ligger an nå og hva de ev har fått inn av opplysninger. Anonymkode: f09ea...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er helt normalt at de kaller deg inn på et møte. Der vil du få vite hvordan ting ligger an nå og hva de ev har fått inn av opplysninger. Anonymkode: f09ea...ab1 Takk for svar! Det er greit å vite hva som er «vanlig» Anonymkode: 88512...94e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta og hør med en advokat, og ha gjerne med deg en advokat på møtet slik at vedkommende kan bidra med profesjonell brannslukking hvis du skulle finne på å si noe du ikke bør si til BV i møtet i tillegg til at advokaten sørger for at du ikke blir overkjørt av BV. Lykke til Anonymkode: f8bab...7d3 Tar en advokat med seg på møter med bv, vil bv forstå at her finnes det mer grums som de ikke har oppdaget. Anonymkode: 52f57...bf4 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tar en advokat med seg på møter med bv, vil bv forstå at her finnes det mer grums som de ikke har oppdaget. Anonymkode: 52f57...bf4 😄 Litt skummelt å "samarbeide" med "eksperter" som gjør sånne konklusjoner. At hvis man har med seg advokat så har man noe å skjule, herregud... Anonymkode: c12b0...615 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 Helt vanlig at de innkaller til møte. Du har i de fleste tilfeller innsynsrett i hva som har blitt innhentet av informasjon, samt vite hva som er videre saksgang. Barnevernet har gjort en undersøkelse i din sak. Neste steg er alltid et møte hvor utfallet av undersøkelsen skal gjennomgås. Utfall kan for eksempel være: - At saken avsluttes - At det avtales videre oppfølging (for eksempel besøk av kontaktperson) - Tiltak med barnet i hjemmet (familieterapi, avlastning, kurs for foreldre eller hjelpetiltak som skal settes inn i skole/sfo/barnehage) - Tiltak med barnet utenfor hjemmet Oppfølging og tiltak i hjemmet er som regel frivillig og det er kun ved unntak at barnevernet kan kreve at det settes inn tiltak uten foreldres samtykke. Tiltak der barnet flyttes ut av hjemmet er som regel siste utvei. Anonymkode: d0155...b05 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Helt vanlig at de innkaller til møte. Du har i de fleste tilfeller innsynsrett i hva som har blitt innhentet av informasjon, samt vite hva som er videre saksgang. Barnevernet har gjort en undersøkelse i din sak. Neste steg er alltid et møte hvor utfallet av undersøkelsen skal gjennomgås. Utfall kan for eksempel være: - At saken avsluttes - At det avtales videre oppfølging (for eksempel besøk av kontaktperson) - Tiltak med barnet i hjemmet (familieterapi, avlastning, kurs for foreldre eller hjelpetiltak som skal settes inn i skole/sfo/barnehage) - Tiltak med barnet utenfor hjemmet Oppfølging og tiltak i hjemmet er som regel frivillig og det er kun ved unntak at barnevernet kan kreve at det settes inn tiltak uten foreldres samtykke. Tiltak der barnet flyttes ut av hjemmet er som regel siste utvei. Anonymkode: d0155...b05 Takk for svar. Jeg tenker alltid på at barnevernet plutselig bare bestemmer seg for å ta fra barnet. Synes det er lenge å vente på vite hva de vil diskutere videre .... Anonymkode: 88512...94e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig at de innkaller til møte. Du har i de fleste tilfeller innsynsrett i hva som har blitt innhentet av informasjon, samt vite hva som er videre saksgang. Barnevernet har gjort en undersøkelse i din sak. Neste steg er alltid et møte hvor utfallet av undersøkelsen skal gjennomgås. Utfall kan for eksempel være: - At saken avsluttes - At det avtales videre oppfølging (for eksempel besøk av kontaktperson) - Tiltak med barnet i hjemmet (familieterapi, avlastning, kurs for foreldre eller hjelpetiltak som skal settes inn i skole/sfo/barnehage) - Tiltak med barnet utenfor hjemmet Oppfølging og tiltak i hjemmet er som regel frivillig og det er kun ved unntak at barnevernet kan kreve at det settes inn tiltak uten foreldres samtykke. Tiltak der barnet flyttes ut av hjemmet er som regel siste utvei. Anonymkode: d0155...b05 40% av barn som får "hjelp" fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet, med tvang. Så nei, det er ikke ved unntak og det er absolutt ikke siste utvei (i svært mange saker er egentlig det å ta barna det første barnevernet gjør!). Anonymkode: c12b0...615 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå