AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Ja man kan vel tenke subjektivt om hvem som er offer eller ikke i en dårlig relasjon, men for meg er vi offerne. Min mann har to søsken, hvor den ene har en sterk autoritær og sosial posisjon i familien, og generelt i sitt liv. Mannen min har lidd en del under hans maktposisjon, og for noen år siden fikk han nok å brøt ut etter en vanskelig situasjon. Jeg som er en sensitiv person prøvde de å slukke branner, sende meldinger og prøve å samle flokken, så våre barn fikk se sin familie på pappaen sin side. Uten å lykkes. Denne personen har påvirket alt og alle , og også svigermor som ikke engang er hans mor. Sneket hun til seg , og oppført seg som om han skal beskytte henne fra konflikt, med å vise henne at hun er i varmen . Der hvor vi er utelatt. Til tider har også svigermor ekskludert oss, fordi hun har blitt så påvirket, og fordi jeg har prøvd med meldinger og telefoner og forklare vår side. Uten å lykkes, men å bli sett på som mas. Alle tåler jo ikke at man viser seg sårbar , Og velger da de sterke. Nå er det snart høytid for sommer og flere har bursdag. Vi som er offerne får ikke delta. Dette gjelder seg både bryllup i nær familie, og bursdager. Vi må komme egne dager på rester. Jeg grubler fælt nå. Om vi snart skal fortelle barna våre på 3 og 5 år om konflikten, at de har en onkel , tante , fetter og kusine som ikke vi har kontakt med. Jeg blir psykisk nedbrutt av dette. Jeg tok kontakt med en annen fjern slektning å spurte hva hun hadde tenkt å kjøpe i gave , ble møtt med stygt blikk og brutt kontakt der og. Fordi de hører på de andre, og tenker vi nærmest er kriminelle. Jeg burde ikke tatt kontakt, men var egentlig bsre for å se om faktisk de er invitert. Og fordi jeg har henne på Snap tilfeldig, hun sender meg også daglige snaper. Er vondt å føle seg så enormt uglesett. Jeg forstår at jeg må jobbe med å sile ut,akseptere og heve meg over det, men jeg er ikke den type menneske. Anonymkode: b6199...815
Hactar Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Hvis det er du som har hatt den andre tråden om mannen som ikke vil gjenoppta kontakt med sin bror, ser jeg egentlig ingen annen løsning enn å flytte. Enten det, eller du må søke hjelp til å godta at ikke alle familiære relasjoner er gode. Man kan leve et godt sosialt liv med andre mennesker selv om slekta ikke gir den gode kontakten. 23
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at jeg må jobbe med å sile ut,akseptere og heve meg over det, men jeg er ikke den type menneske. Da må du bli et sånt menneske! Du skal ikke ta i mot dritt fra andre, for å si det enkelt. Slå deg hard og gi fullstendig faen i den delen av familien som behandler dere sånn. Og slutt å gjøre dere til offer, gå videre med deres eget liv og lev det så godt dere kan. Og slett folk på snap som gir deg dårlige dager, ta ansvar for deg selv og dine!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Hvilket opphav har mannen din? Anonymkode: 74744...7ea
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket opphav har mannen din? Anonymkode: 74744...7ea Hva mener du ? Han er norsk. Anonymkode: b6199...815
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Det som også gjør det vanskelig er at min bestevenninne er blitt god vennine med hun som svarte meg så hardt angående min interesse for gave til selskap osv. Hun sa mye stygt til meg. F eks "basert på andres og mine egne erfaringer ønsker jeg ikke kontakt". Jeg prøver å snakke med min nærmeste vennine om saken , men hun sier at hun ønsker ikke gå mellom oss. Hun visste godt at vi hadde et komplisert forhold da de ble kjent , likevel dyrkes deres vennskap ukentlig. Anonymkode: b6199...815
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Du må slutte å bry deg! Finn andre å være sosial med. Aksepter det, de kommer ikke til å endre seg. Du (og barna) er ikke ofre. Vær glad dere slipper mer omgang med disse. Ikke bruk mer energi på dem. Ikke bry deg om bursdager, send en SMS, en bok eller noe til barn, en blomst til runde dager. Ikke tro og håp og forsøk å gjøre denne sommeren noe «bedre». Bare slutt. Planlegg andre ting. Anonymkode: ac90e...ff3 15
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Det at du vurderer å fortelle barna dine på 3 og 5 år om dette viser for meg at du mangler ekstremt mye innsikt og at du uten tvil er en stor del av konflikten og ikke bare ett offer. Man skjermer barna for slikt, og at du vurderer å pålegge dem vinde følelser og dra dem inn i en konflikt mellom de voksne som barn skal skjermes fra viser at du er en oppvigler og at denne saken har flere sider enn din. Ingen normale mennesker ville vurdert å dra små barn inn i en konflikt mellom voksne og pålegg barna tristhet på den måten Anonymkode: 70523...ff9 31
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at du vurderer å fortelle barna dine på 3 og 5 år om dette viser for meg at du mangler ekstremt mye innsikt og at du uten tvil er en stor del av konflikten og ikke bare ett offer. Man skjermer barna for slikt, og at du vurderer å pålegge dem vinde følelser og dra dem inn i en konflikt mellom de voksne som barn skal skjermes fra viser at du er en oppvigler og at denne saken har flere sider enn din. Ingen normale mennesker ville vurdert å dra små barn inn i en konflikt mellom voksne og pålegg barna tristhet på den måten Anonymkode: 70523...ff9 Jeg har ikke vurdert det før nå. Jeg beklager om du misforsto. Jeg mente bare fortelle at de har en onkel og tante, ikke om konflikten. En vennine anbefaldte meg å fortelle det , for om jeg forteller det for sent kan det virke galt utenfor barna. Mente barnet på 5. Anonymkode: b6199...815
Ginny Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Slutt å vær offer, slutt å besøke folk på egne dager, slutt å blande inn så små barn i voksnes teite konflikter. Du har prøvd, langt mer enn hva du burde ha gjort, på tide å akseptere de andres valg og gå videre med livet ditt. Ja det er synd at det ble sånn, og det er helt sinnsykt at "alle" hører på denne broren og tar hans parti. Men du får ikke gjort noe med det! Du har prøvd, det funket ikke, på tide å gå videre. Hvis du hele tiden skal streve etter å endre disse menneskene så kaster du bort halve livet ditt. Enten så innser de selv at dette er galskap, eller så gjør de ikke det. Du kan ikke endre dem uansett. Let it go! Bruk tiden på barna dine og mannen din, og gjør deres eget liv så bra som mulig, uten mer drama.. 25
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 5 minutter siden, Ginny skrev: Slutt å vær offer, slutt å besøke folk på egne dager, slutt å blande inn så små barn i voksnes teite konflikter. Du har prøvd, langt mer enn hva du burde ha gjort, på tide å akseptere de andres valg og gå videre med livet ditt. Ja det er synd at det ble sånn, og det er helt sinnsykt at "alle" hører på denne broren og tar hans parti. Men du får ikke gjort noe med det! Du har prøvd, det funket ikke, på tide å gå videre. Hvis du hele tiden skal streve etter å endre disse menneskene så kaster du bort halve livet ditt. Enten så innser de selv at dette er galskap, eller så gjør de ikke det. Du kan ikke endre dem uansett. Let it go! Bruk tiden på barna dine og mannen din, og gjør deres eget liv så bra som mulig, uten mer drama.. Tusen takk for kloke og harde ord 😊 Jeg tror nok ikke vi klarer å droppe å besøke de egne dager , fordi da går jo barna glipp av selskap hos sin kusine. Det er jo da vi drar barna inn i konflikt. Ikke av å fortelle om at de har en onkel og tante. Anonymkode: b6199...815
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Man må ikke omgås selv om man er familie. Heller ikke barna. Hva får du ut av det, annet enn vonde følelser? Anonymkode: 057fb...99b 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 Hvor mange tråder har du laget om dette nå? Du må komme deg over dette. Anonymkode: fe3d7...d51 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange tråder har du laget om dette nå? Du må komme deg over dette. Anonymkode: fe3d7...d51 To stykker. Det kom opp noe nytt, og ble ikke ryddig uten ny tråd. Anonymkode: b6199...815 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 Man har alltid noen som leker sjefer i familien. Har selv en bror som er sånn og min mann har også lidd under broren sin. Vi tok ansvar for vår lykke ts. Lær deg å gi faen og lev ditt eget liv. Det er mye bedre å bli kvitt drittsekker enn å leve under dem. Vi har det bra nå og vi kuttet ut broren hans fordi han var verst. Min bror møter jeg sjeldent og jeg ga han ultimatum om at enten så oppfører han seg eller så går det ikke for oss å ha familiesammenkomster når han er tilstede. Slutt å gjør de viktige og ikke lek helten som skal fikse og ordne fucked up voksne mennesker. Anonymkode: 23894...22b 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 Ta nå kast den offerkappa! Slutt å tenk på den delen av familien! Det har ingenting for seg å fortelle barna om ukjente kusiner. Slutt å tenk på alt som har vært, det får du ikke gjort noe med uansett. Tenk på din egen familie, og fokuser på det i stedet. Anonymkode: f395f...bcc 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 Disse barna som du ønsker at dine barn skal ha et forhold til. Hvorfor ikke bygge dette? Inviter dem på besøk. Inviter svigermor på middag. Vær så inkluderende som mulig ovenfor disse som du / dere ønsker å ha nær. Denne "sjefen" som prøver å sette folk opp mot hverandre, er det bare å ignorere. Anonymkode: ec0eb...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 Høres utrolig sært ut! Dersom det du forteller er troverdig, så skjønner jeg ikke at dere gidder!? (Mistenker d er mer i denne historien enn vi får vite, men-men) Mitt råd er: drit i dem! Hva i all verden får deg til å ønske noe slags samvær med slike folk? Seriøst? Kun fordi de er familie? Det betyr vel ikke all verden.... Er bedre å være familieløs, enn å være i slike negative forhold! Der er jo hverken nærhet, lojalitet, hygge eller noe som ligner på vennskap! KUTT!! Move on! Lev lykkelig med din lille familie! Anonymkode: 55d06...85d 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres utrolig sært ut! Dersom det du forteller er troverdig, så skjønner jeg ikke at dere gidder!? (Mistenker d er mer i denne historien enn vi får vite, men-men) Mitt råd er: drit i dem! Hva i all verden får deg til å ønske noe slags samvær med slike folk? Seriøst? Kun fordi de er familie? Det betyr vel ikke all verden.... Er bedre å være familieløs, enn å være i slike negative forhold! Der er jo hverken nærhet, lojalitet, hygge eller noe som ligner på vennskap! KUTT!! Move on! Lev lykkelig med din lille familie! Anonymkode: 55d06...85d Ja det er alltid to sider av en sak , men narsissisme råder jo ofte. Ja enig i at det er noe å jobbe mot 😏,men er denne familielykken som ikke finnes jeg streber mot atter igjen.. Anonymkode: b6199...815
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er alltid to sider av en sak , men narsissisme råder jo ofte. Ja enig i at det er noe å jobbe mot 😏,men er denne familielykken som ikke finnes jeg streber mot atter igjen.. Anonymkode: b6199...815 Når det blir så enveis ville jeg kuttet kontakt med de som lager splid. Velger å skrive som ab nå. Har en søster som alltid har prøvd å overkjøre meg og være best, hun har fart med løgn og sladder, også til våre foreldre. Når jeg ble bestemor kom hun par ganger på familiemiddager, men skapte seg veldig når hun ikke ble invitert i barnebarnas bursdager. Hun ble bedt på dåp, kom ikke. På middager, kom ikke. Hennes barn kommer av og til, og det er hyggelig. Dette barnet som er voksen vil ikke ha egne barn. Hun sier at hun er glad for det som utviklingen i verden er. Grunnen til at hun ikke ble invitert på bursdagene er plassmangel, og skulle hun blitt invitert måtte de andre grandtantene og -onklene også blitt det. Når vi fremdeles hadde kontakt og jeg viste bilder av barnebarna, så jeg at hun ikke var komfortabel, og ikke glad på mine vegne. Det kunne gå en halv time før hun kom med spydigheter rettet mot meg. Jeg har kuttet henne ut. Hun kan gå til verbalt angrep uten grunn eller dra frem noe fra barndommen vår der hun gir meg skylda. Jeg var bra å ha som barnevakt når hun selv fikk barn, ellers ikke. Vi er forskjellige. Det har jeg akseptert, men jeg lar meg ikke bruke som søppelkasse mer og derfor null kontakt. Anonymkode: c9e42...f87 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå