AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jeg hadde akkurat hjemmeeksamen i exphil og fikk akkurat lastet opp filen innen fristen gikk ut. Kom på 5 minutter senere at jeg glemte å endre skrift til new times roman og ha linjeavstand på 1,5..... hadde også tykk tekst på en av oppgavetekstene... ble skikkelig stressa.. har dette mye å si i forhold til karakter? Anonymkode: 3daa9...433
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Jeg tror det spørs litt. Det trekker nok ned karakteren, men hvor mye spørs vel på sensor og hvor god oppgaven er. Hvis du har skrevet en oppgave som er en svak E kan det hende at du stryker, har du skrevet en sterk A vil det sikkert gå ganske greit, og bør uansett ikke trekke ned mer enn én karakter. Anonymkode: 17445...911 3
_popcorn_ Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Er enig med det ab*911 skriver. Det vil også komme an på hvordan skrift/størrelse/linjeavstand du har brukt. Er oppgaven skrevet med mange ulike skrifttyper igjennom hele oppgaven, eller er alt i for eksempel Arial? Er det ulike linjeavstander i ulike deler av oppgaven? Er skriftstørrelsen lik igjennom hele oppgaven (utenom den delen du hadde i fet skrift) ? Poenget mitt: er det generelt sett en ryddig og helhetlig oppgave med tanke på skrift/linjeavstand, eller er det rotete og kaotisk?
solsnartsommer Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Noe har det å si ja, men hvor mye aner jeg ikke. Enig med de over her. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Standard var Arial, så det er Arial i hele oppgaven.. linjeavstand var på standard det også, antageligvis 1, i stedet for 1,5.. men oppgaven ser gjevnt over lik ut, med unntak av gjengielse av oppgaveteksten som er i større skrift og en av de i tykk skrift. 😅 TS Anonymkode: 3daa9...433
Tran09 Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Jeg gjorde samme feilen engang, fikk B. Trodde det var fordi jeg fucka det til at jeg ikke fikk A, men på tilbakemeldingen fra sensor hadde hun ikke engang merket det. Jeg skrev bare ikke en god nok oppgave til å få A 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror det spørs litt. Det trekker nok ned karakteren, men hvor mye spørs vel på sensor og hvor god oppgaven er. Hvis du har skrevet en oppgave som er en svak E kan det hende at du stryker, har du skrevet en sterk A vil det sikkert gå ganske greit, og bør uansett ikke trekke ned mer enn én karakter. Anonymkode: 17445...911 1 hour ago, _popcorn_ said: Er enig med det ab*911 skriver. Det vil også komme an på hvordan skrift/størrelse/linjeavstand du har brukt. Er oppgaven skrevet med mange ulike skrifttyper igjennom hele oppgaven, eller er alt i for eksempel Arial? Er det ulike linjeavstander i ulike deler av oppgaven? Er skriftstørrelsen lik igjennom hele oppgaven (utenom den delen du hadde i fet skrift) ? Poenget mitt: er det generelt sett en ryddig og helhetlig oppgave med tanke på skrift/linjeavstand, eller er det rotete og kaotisk? 33 minutter siden, solsnartsommer said: Noe har det å si ja, men hvor mye aner jeg ikke. Enig med de over her. Lykke til! 2 minutter siden, Tran09 said: Jeg gjorde samme feilen engang, fikk B. Trodde det var fordi jeg fucka det til at jeg ikke fikk A, men på tilbakemeldingen fra sensor hadde hun ikke engang merket det. Jeg skrev bare ikke en god nok oppgave til å få A Takk for svar alle sammen! Da satser jeg på at jeg ikke stryker på grunnlag av akkurat det iallefall 😅 Anonymkode: 3daa9...433 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Det er veldig sensoravhengig (noe som i utgangspunktet er veldig dumt). De fleste bryr seg nok ikke noe særlig om det, men plutselig kan man jo få en regelrytter av en sensor. Siden det er et formelt krav mener jeg personlig at det bør ha en innvirkning på karakteren, men det spiller jo ingen rolle hva jeg mener. Det er ikke jeg som vurderer oppgaven din, og som sagt tror jeg ikke at det betyr noe særlig. Gratulerer med innlevert oppgave, og jeg synes du skal si deg fornøyd med det. Det er veldig lett å oppdage en feil etter man har innsendt oppgaven. Anonymkode: 77aea...170 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Jeg leverte en hjemmeeksamen med feil skriftstørrelse og linjeavstand på første året av studiet, og ble trukket to karakterer for det. Endte på D i stedet for B, på grunn av formelle feil som det stod i karakterbegrunnelsen. Det var skikkelig surt der og da, men tok opp samme eksamen året etterpå og fikk B. Nå er jeg kjempenøye når jeg skriver oppgaver eller hjemmeeksamener Anonymkode: 96504...ece 1
Fotballmamma Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Tror nok det har litt å si hvor nøye sensoren er. Jeg skjønner egentlig ikke at så mange bommer på dette, hvorfor går ikke folk inn og fikser riktig skrifttype før de starter å skrive? Det er jo så fort å glemme sånn småpirk etterpå, like greit å fikse det ved oppstart. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Jeg er sensor. Jeg ville helt klart lagt merke til det, og ville kunnet vippe deg ned hvis du var *skikkelig* på vippen, men ellers ville jeg ikke gjort noe nummer av det. Men det avhenger nok veldig av sensor. Anonymkode: b2330...a67 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Anbefaler deg til neste eksamen å endre skrift, str og linjeavstand med en gang - før du begynner å skrive. Det gjør jeg alltid 😊 Anonymkode: 8428d...e33 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 34 minutter siden, Fotballmamma said: Tror nok det har litt å si hvor nøye sensoren er. Jeg skjønner egentlig ikke at så mange bommer på dette, hvorfor går ikke folk inn og fikser riktig skrifttype før de starter å skrive? Det er jo så fort å glemme sånn småpirk etterpå, like greit å fikse det ved oppstart. 22 minutter siden, AnonymBruker said: Anbefaler deg til neste eksamen å endre skrift, str og linjeavstand med en gang - før du begynner å skrive. Det gjør jeg alltid 😊 Anonymkode: 8428d...e33 Jeg gjør aldri dette fordi jeg synes det er mye mer oversiktlig, og lettere å lese gjennom med feks arial. Men det er et godt poeng, og ville definitivt eliminert sjansen for å levere med den feilen 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leverte en hjemmeeksamen med feil skriftstørrelse og linjeavstand på første året av studiet, og ble trukket to karakterer for det. Endte på D i stedet for B, på grunn av formelle feil som det stod i karakterbegrunnelsen. Det var skikkelig surt der og da, men tok opp samme eksamen året etterpå og fikk B. Nå er jeg kjempenøye når jeg skriver oppgaver eller hjemmeeksamener Anonymkode: 96504...ece Så utrolig kjipt, men det er jo realiteten man må akseptere, I guess.. Har bare så lite lyst til å ta opp faget igjen, selv om det ville vært for å forbedre karakter.. 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig sensoravhengig (noe som i utgangspunktet er veldig dumt). De fleste bryr seg nok ikke noe særlig om det, men plutselig kan man jo få en regelrytter av en sensor. Siden det er et formelt krav mener jeg personlig at det bør ha en innvirkning på karakteren, men det spiller jo ingen rolle hva jeg mener. Det er ikke jeg som vurderer oppgaven din, og som sagt tror jeg ikke at det betyr noe særlig. Gratulerer med innlevert oppgave, og jeg synes du skal si deg fornøyd med det. Det er veldig lett å oppdage en feil etter man har innsendt oppgaven. Anonymkode: 77aea...170 Tusen takk! Skal prøve å ikke tenke alt for mye på det de neste 2 ukene Får satse på at jeg ikke stryker, men gjør jeg det så får jeg bare ta opp igjen, da. 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er sensor. Jeg ville helt klart lagt merke til det, og ville kunnet vippe deg ned hvis du var *skikkelig* på vippen, men ellers ville jeg ikke gjort noe nummer av det. Men det avhenger nok veldig av sensor. Anonymkode: b2330...a67 Virker som om det er veldig forskjellig fra person til person, da.. får vel bare vente å se hva som skjer, og håpe at oppgaven min er sterk nok til å bestå Anonymkode: 3daa9...433
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 Det er personavhengig av hva utfallet blir. De fleste vil ikke bry seg om dette. Ta med ro, da jeg tviler på at dette trekker ned karakteren din. Jeg ville isåfall ikke gjort det. Anonymkode: bb67f...7cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå