Gå til innhold

Hva er timelønn for sykepleier VS spesialsykepleier i kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner ikke disse tallene -og lurer på hva en sykepleier med maks annsennitet (16 år) og hva en spesialsykepleier (intensiv) med maks annsenitet 16 år får i kommunen? Vurderer å søke jobb i ullensaker kommune. Men har hørt at lønnen i kommunene er helt elendig ifht feks jobb på sykehus/staten/oslo kommune. 

Er jo helt utrolig hvos man skal gå ned flere tusen i måneden hvis man går over til jobb i kommunen..??

Men er ikke god på å tolke div lønnstabbeller etc -så skulle gjerne hatt svar fra noen som vet -altså hva timelønn (før tillegg) er på i kommunen - slik jeg forstår tilleggene så ligger vel det på ca 50 kr ekstra pr time på kveld/natt, og ca 50 kr i timen ekstra på lør/søn -stemmer dette?

Anonymkode: 0b7f5...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert du får lønn for videreutdanningen din når den ikke er relevant for jobben. Intensivsykepleie er ikke videre relevant for å jobbe på en demensavdeling for å si det sånn. Det er klart du kan gå ned i lønn når videreutdanningen ikke lenger er relevant, sykehuset betaler deg ekstra fordi de trenger intensivkompetansen, det gjør ikke nødvendigvis kommunen. Hvis du lurer på om det blir kompensert bør du kontakte den som står nevnt i stillingsannonsen og spørre. Lønnstabell for KS ligger på NSF sine sider. 

Anonymkode: ecdc0...cb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I flere kommuner får sykepleierne bedre lønn enn på sykehuset, nettopp for å lokke de ut i kommunene. Mange får også færre helgevakter.

Anonymkode: 1cf84...af2

Skrevet (endret)

Har dessverre ikke svar -men sjekk med NSF?

Endret av Cessa74
AnonymBruker
Skrevet

Men er det slik at lønnstabellen på KS er lik for alle kommuner utenom Oslo? 

Om jeg får lønn som spes.sykepleier eller ikke -det er ikke det jeg spør om. Jeg skulle gjerne vite hva timelønnen er for en sykepleier i en kommune (gjerne da vanlig sykepleier og spes.sykepleier med maks annsennitet. Dette fordi jeg da lettere kan diskutere/forhandle lønn.

En nabo jobber i kommunesektor som sykepleier og hun sa at årslønn var ca 60 000 lavere i kommune enn sykehus/staten. Derfor spør jeg. Vet jeg kan spørre vedkommende i stillingsannonsen -men vil helst ikke at det skal være det første jeg spør om. Og er helt nerd på å tolke diverse lønnstabbeller og hva som er gjeldende..

Jeg har jobbet privat siste 10 årene, derfor er jeg ikke oppdatert på lønn for sykepeliere i det offentlige. Håper noen kan svare på det jeg faktisk lurer på!

Anonymkode: 0b7f5...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...