Gå til innhold

Fordeler og ulemper med å være samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg bor i et hus, som eg fortsatt skal bo i halvparten av tiden. Vi har også kjøpt oss en leilighet som vi skal bo i noen år før vi selger den og flytter inn i huset som eg bor i nå. Hva er fordelene med å ha samme adresse? Er det noen ulemper? Noen med noen erfaringer å komme med? 

De tingene eg har tenkt på til nå er:

Den ene plassen må være sekundærbolig og den andre primærbolig slik eg har forstått det. Da er det greit å ha den billigste boligen som sekundærbolig, for en skatter 80% på den. 

Eg får ikkje lenger dekket reise til og fra kurs lengre enn til leiligheten om eg har adresse der, selv om eg skal hjem i huset, som er 1 t lenger å kjøre. Eg får heller ikkje dekket hotellovernatting ved kurs i byen.

Ved salg av leiligheten bør eg kanskje ha hatt adresse der ett år for å slippe å skatte av min del av salget? Eller holder det at han har bodd der den tiden, så vi slipper å skatte av min del?

Anonymkode: 00237...2d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innboforsikring. Om man ikke er folkeregistrert i boligen, og det blir innbrudd/brann/whatnot, er man ikke dekket av innboforsikringen. Og så tenker man kanskje "so what? jeg har reiseforsikring som dekker alle "reiser" så lenge jeg er utenfor huset - så da kan jeg jo si at dette er en reise". Det hjelper ikke så mye, all den tid det kun er forsikringsselskapets definisjon av hva som er normalt å ha med seg på reise som dekkes..

Anonymkode: 76160...70d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...