AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Hvem skal jeg snakke med? Ta kontakt med? Vi har et barn på to år, faren virker ikke interessert i han, ser han veldig lite. De er ute sammen, eller hjemme hos faren noen timer i uken. Aldri overnatting, og aldri mer enn 3-4 timer. Men far virker ikke frisk... jeg sier ikke dette fordi jeg er en bitter eks som vil ødelegge samvær. Jeg ønsker mer enn noe at de skal ha et godt forhold. Jeg vil ikke gå for mye innpå hvorfor far ikke virker frisk, men det har med hvordan han lever, hvor mye han drikker, hvilke meldinger jeg stadig får av han... meldinger som er helt ut av denne verden. Men det virker som han tar godt vare på sønnen vår. Han virker glad etter samvær. Men jeg er allikevel urolig. jeg vil ikke ødelegge noe, eller ta fra han samvær. Men lurer på hvor vi/jeg evt. kan gå for å snakke med noen om dette? Denne mannen har ødelagt livet mitt, snudd meg helt på hodet, så jeg er redd det er noe jeg ikke ser... Han kan sende meg meldinger hvor han skriver at når jeg gir barnet usunn mat (for han er dette feks leverpostei) kan han knekke hendene mine... osv... og jeg er bekymret, selv om jeg tror han er god mot barnet, men å tro føles ikke nok. Han virker mentalt ustabil, og jeg trenger å føle meg sikker på at barnet har det bra. Barnet har jo ikke skikkelig språk enda, så han kan ikke fortelle meg noe. Og kanskje har de det bra, men hvordan faren blir om to åringen setter i gang med en trass kule, som han stadig gjør i denne trassperioden, vet jeg ikke hvordan far takler dette. Noen med gode råd? jeg vil ikke nekte samvær, jeg trenger hjelp og veiledning Anonymkode: f039b...261
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Det er en del som er bekymringsverdig her. Jeg ville snakket med barnevernet. Har selv kontaktet dem da jeg var bekymret for barnas samvær med far, og fikk gode råd derfra. Situasjonen vår var annerledes da, men jeg ble møtt på en fin måte. Anonymkode: 50185...996 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Jeg tenker at både barnevern og politi er riktig instanser her, din jobb er å passe på sønnen din, og når du er bekymret blir det opp til barnevernet å vurdere situasjonen med nye øyne, og se om far er egnet til å ha samvær. Politiet er både for din egen del, dersom han truer deg, og for å ha dokumentasjon til senere, dersom det skulle være nødvendig. Anonymkode: b3f11...e2b 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Du gjør det du må og skal gjøre som en bekymret mor. Du videreformidler bekymringene dine til de rette instansene og får dem til å ta en sakkyndig vurdering om hvilke tiltak som bør gjøres videre.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Jeg ville kontaktet bv. Jeg var også bekymret for hvordan barnet hadde der hos far ettersom far har ett voldsomt sinne og null tolmodighet med barn. Så bv kom inn å hjalp far uten å ta fra han omsorgen,å henla saken når de mente han hadde sjerpet seg. Anonymkode: 3ff18...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Takk for svar alle sammen. Jeg hadde tenkt å kontakte bv for råd, men denne mannen er så uberegnelig (narsisstiske/psykopatiske trekk) at jeg er redd det er jeg som taper alt om jeg går den veien... Jeg har alt på stell, er en god mamma..(noe alle andre som kjenner meg kan være et bevis på) men denne mannen er i stand til hva som helst, så jeg blir bekymret med tanke på hva han kommer til å lyve om (for det kommer han til å gjøre) og så ender det med at ingen av oss blir sett på som normale😰 så jeg er livredd! For alt jeg vet kommer han til å få alle til å tro på han, og han får full omsorg... noe som hadde vært HELT forferdelig😭 Anonymkode: f039b...261
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Jeg hadde tenkt å kontakte bv for råd, men denne mannen er så uberegnelig (narsisstiske/psykopatiske trekk) at jeg er redd det er jeg som taper alt om jeg går den veien... Jeg har alt på stell, er en god mamma..(noe alle andre som kjenner meg kan være et bevis på) men denne mannen er i stand til hva som helst, så jeg blir bekymret med tanke på hva han kommer til å lyve om (for det kommer han til å gjøre) og så ender det med at ingen av oss blir sett på som normale😰 så jeg er livredd! For alt jeg vet kommer han til å få alle til å tro på han, og han får full omsorg... noe som hadde vært HELT forferdelig😭 Anonymkode: f039b...261 Å kontakter du bv så er det mulig du også får hjemmebesøk bare så du er forberdt på det. Her ville de se hvordan min omsorgsevne også var,selv om bekymringen gikk på far. Anonymkode: 3ff18...6f9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Jeg hadde tenkt å kontakte bv for råd, men denne mannen er så uberegnelig (narsisstiske/psykopatiske trekk) at jeg er redd det er jeg som taper alt om jeg går den veien... Jeg har alt på stell, er en god mamma..(noe alle andre som kjenner meg kan være et bevis på) men denne mannen er i stand til hva som helst, så jeg blir bekymret med tanke på hva han kommer til å lyve om (for det kommer han til å gjøre) og så ender det med at ingen av oss blir sett på som normale😰 så jeg er livredd! For alt jeg vet kommer han til å få alle til å tro på han, og han får full omsorg... noe som hadde vært HELT forferdelig😭 Anonymkode: f039b...261 Da syntes jeg du skal begynne å samle dokumentasjon. Ta vare på alle sms som er truende, ta skjult opptak av samtalene deres, last ned en app på telefonen som spiller inn samtalen uten at den andre parten vet om det osv. Anonymkode: b3f11...e2b 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da syntes jeg du skal begynne å samle dokumentasjon. Ta vare på alle sms som er truende, ta skjult opptak av samtalene deres, last ned en app på telefonen som spiller inn samtalen uten at den andre parten vet om det osv. Anonymkode: b3f11...e2b Enig. Det gjorde jeg. Når jeg snakket med barnevernet så sa jeg ifra om at jeg hadde dokumentasjon. De trengte ikke å se det, og de kom heller ikke på besøk til meg Anonymkode: 50185...996 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kontakter du bv så er det mulig du også får hjemmebesøk bare så du er forberdt på det. Her ville de se hvordan min omsorgsevne også var,selv om bekymringen gikk på far. Anonymkode: 3ff18...6f9 Skulle bare mangle at de sjekket begge foreldrene. Tenker det er i ts' favør med hjemmebesøk, da kan de se at hun har et trygt og godt hjem for barnet sitt. Anonymkode: 5e130...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Ville først forsøkt å få til: 1) samtale med mannen 2) samtale med familievernkontoret 3) Fulgt opp avtalen ved familievernkontoret Barneverntjenesten har ikke myndighet til å stanse samvær etter lov om foreldre og barn, det må gjennom rett instans. Du kan stanse samvær for det har du som mor ansvaret å gjøre om du bekymrer deg for barnet mens det er hos far. Da må far ta saken til retten om han vil kreve mer fravær med barnet. Barnever er sjeldent rett instans å kontakte først. Vi driver ikke med forekonflikter eller vurdering av samvær det gjør dere i samarbeid med familie kontor. Anonymkode: 7980e...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå