AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har selv aldri smakt rype så jeg aner ikke hvordan det skal lukte. Har vært på dumpsterdiving og funnet noe rypefilet til hunden, men hun vil rett og slett ikke ha det. Nå KAN det godt hende at hun ikke er sulten, da hun heller ikke vil ha den andre maten sin akkurat nå. Men lurer likevel på hvordan dette skal lukte. Det lukter liksom litt "røkt", det er eneste måten jeg kan beskrive det på. Litt som sommmerkoteletter men uten den søte griselukta. Anonymkode: 3ecd6...575
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Rype lukter litt stramt, nesten litt surt på en måte. Ja kanskje som du beskriver. Det som er fint med rype (og annet viltkjøtt), er at det er veldig holdbart. Holder seg mye lengre enn annet kjøtt. Så jeg ville regnet med at det kjøttet du har fått tak i er brukbart. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Da er det sikkert normalt, takk Anonymkode: 3ecd6...575
Resignert Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Hva med å smake på kjøttet selv? Rype er godt og eksklusivt kjøtt. Rype som er frosset hel er like bra etter 5 år i fryseren. Frosne brystfileter kan nok bli litt tørre etter en tjd. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 4 hours ago, Resignert said: Hva med å smake på kjøttet selv? Rype er godt og eksklusivt kjøtt. Rype som er frosset hel er like bra etter 5 år i fryseren. Frosne brystfileter kan nok bli litt tørre etter en tjd. Jeg tåler kjøtt dårlig dessverre, men kommer nok til å smake litt. Det lukter jo veldig fristende. Ene katten min spiste det nå så det blir nok populært når de blir vant til det Anonymkode: 3ecd6...575
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå