Gå til innhold

Hvor får man snittblomster av god kvalitet til en grei pris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å begynne å kjøpe flere blomsterbuketter, det er så dekorativt og fint. Jeg har ikke kjøpt så mye blomster før og det finnes mange forskjellige kjeder (Floriss, Mester Grønn, Plantasjen..). Hvilke har greiest pris på snittblomster? Er det noen forskjell i kvaliteten?

Anonymkode: 142d4...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De på Rema og Kiwi står like lenge som blomster fra blomsterbutikk.  Bare å kjøpe der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

De på Rema og Kiwi står like lenge som blomster fra blomsterbutikk.  Bare å kjøpe der. 

Takk for tipset! Problemet er at de sjeldent har noe annet roser. Jeg ønsker å variere med andre blomster også, som pioner, nelliker, anemoner og lignende.

Anonymkode: 142d4...78d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mester grønn er ganske rimelige 😊 de har også 3 for 2 på lle pakker med snitt blomster 😊

Anonymkode: 222ed...243

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SupaWoman skrev:

Vil likevel anbefale å gå i blomsterbutikken de kan ikke leve av brude og bårebuketter, er viktig at vi har de butikkene.

De har bedre utvalg, og min erfaring er at de blomstene står seg bedre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstene fra dagligvaren står ikke like lenge. Jeg har en lokal inder som selger snittblomster billig. Han senker også prisen etter hvor lenge de har vært i butikken.

Nå er det sesong for Peoner, favoritten. Handler ofte hos Mester Grønn pga 3 for 2 tilbudet. Men det gjelder ikke for alle bukettene. Fair Trade prises hver for seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper bare snittblomster fra kolonial.no nå, etter jeg oppdaget hvor ferske de er og hvor lenge de holder seg i forhold til blomster fra blomsterbutikk og dagligvare. Rosene jeg har bestilt derfra har hver gang holdt seg like fine i tre uker, og da har jeg ikke satt de kjølig om natten eller noe slikt. Kun satt de i kaldt vann med middelet som følger med. Prisen er veldig grei med tanke på at blomstene holder såpass lenge, og i tillegg er det ofte tilbud :)

Dette sier de selv om blomstene (https://kolonial.no/om/kvalitet/#blomster):

"Blomster rett fra produsentene

Blomstene du kjøper på Kolonial.no har ikke stått dagevis på utstilling, og gir deg som kunde de ferskeste blomstene det er mulig å få tak i.

Vi garanterer 7 dagers holdbarhet, som er Norges beste garanti for blomster. Blomster har forskjellig forventet levetid, men de fleste vil holde seg fine lenger enn dette også."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke vil anbefale er å kjøpe buketter som står utenfor bensinstasjoner hele vinteren. Det er bomkjøp! :opplyser: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mester Grønn og Floriss har stort og bra utvalg, med variasjon fra butikk til butikk. Prisen er grei og over gjennomsnittlig kvalitet. Dagligvaren har helt greie buketter, men synes de blir kjedelig i lengden, da alt som selges er ferdig bundet. Plantasjen har jeg ikke vært så fornøyd med, sikkert på grunn av at de 3 i nærheten av meg har lite til dårlig utvalg. Har du Interflora eller Hageland i nærheten ville jeg ha prøvd der. Interflora har desidert det største utvalget etter hva jeg har erfart. Litt dyrere en de 2 først nevnte, men kvaliteten er på det ypperste og har aldri skuffet. 

Blomster fra Interflora og fra lokale Kiwi kan blomstre like lenge og fint, så lenge du vet hvordan du skal behandle snittet blomster. Vanntemperatur , lys og varme forhold er alfa og omega på hvor lenge blomstene står levende hjemme hos deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper mine hos en lokal, frittstående blomsterbutikk/hagesenter. Varene er bra, prisene er lave og kundene er mange :) 

Anonymkode: 873c6...5bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde glatt støttet blomsterbutikker om de ikke var så overprisa.. På min lokale rema har de nesten alltid tulipaner og i sesong kommer liljer, peoner osv. Står minst like lenge som de fra blomsterbutikken som ligger vegg i vegg, men til en tredjedel av prisen! 

Spør de på butikken hvilken dag de får levert blomster, så vet du når de er helt ferske :) Hos min butikk kommer de på torsdagen så da vet jeg hvor lenge de har stått.. 

Anonymkode: b6da3...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper ofte blomster på Rema, og opplever at det er de som står lengst, mye lenger enn de fra blomsterbutikk. På min lokale Rema har de mange forskjellige typer blomster, og de er rimelige også. 

Anonymkode: f8d23...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...