Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lurer på om noen har erfaringer/innvendinger i forhold til å flytte sammen med bestevenninne? Vi er begge i midten av 20-årene. Hun er singel, og jeg er i et forhold, men kjæresten bor for tiden (og et par år framover) langt unna på grunn av studier.

Vi er nogenlunde like i det meste, men hun er litt mer glad i festing enn det jeg er.

Anonymkode: 7cf50...640

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om flere som flyttet sammen hvor vennskapet røk fordi ting kræsjet. 

Jeg ville i alle fall kommunisert godt, og satt noen klare husregler. Det kan oppstå en del konflikter når man bor sammen (uansett hvor gode venner man er) - alt fra rengjøring, besøk, støynivå og fest. Så dere må ha en åpen dialog og snakke ut om ting. Gi beskjed hvis du irriterer deg om noe - ikke bygg opp frustrasjon over lengre tid.

Anonymkode: a15f5...d97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde med tre gode venninner da jeg studerte. Gikk greit, men de røk litt i tottene på hverandre noen ganger. Jeg er fortsatt god venninne med alle tre. 

Anonymkode: a0827...501

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd med to venninner. Vi er ikke venninner lenger. Anbefaler det ikke. 

Anonymkode: a43b4...3d4

• Liker 4
Skrevet

Jeg bodde et år sammen med bestevenninna mi da vi var 18. Det var null problem, har bare gode minner fra den tida. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert fint, hvis du ikke vil ha henne som bestevenninne så veldig mye lenger.

Anonymkode: ee8af...21c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bodde med en venninne i et år (vi var riktignok ikke så veldig nære da vi flyttet sammen), flyttet fra hverandre i juli i fjor og nå har vi ikke snakket sammen siden desember. Vi hadde veldig ulike forventninger til vasking, noe som plaget meg veldig. Blant annet så vasket hun kun badet når hun hadde vaskeuke og unngikk å vaske andre fellesområder som kjøkken/stue og gang, hoppet over vaskingen mange uker det første halvåret i bodde sammen inntil jeg sa fra, evnet ikke å tørke av kjøkkenbenk/komfyr etter å ha laget mat, brukte ikke dobørste (!), og kunne utsette å ta ned klesvasken i flere dager når vi kun hadde plass til ett tørkestativ. Det holdt seriøst på å klikke for meg. Hun var ekstremt egoistisk på denne måten, der jeg heller tar hensyn til de jeg bor med. Nå som jeg har min egen leilighet lar jeg oppvasken og klesvasken stå en stund, men det er jo i hovedsak fordi den eneste jeg plager er meg selv, så da blir det ikke prioritert i travle perioder. 

Dette førte også til en del andre små irritasjonsmomenter, i tillegg til at hun ble veldig annerledes nesten med en gang vi flyttet sammen. Jeg så for meg at vi skulle henge sammen en del, se på serier/film, lage middag sammen i hvert fall en gang i uken og ha det gøy, men vi endte ikke opp med å gjøre noe særlig uten resten av vennegjengen. 

Så for min del gikk det ikke bra, og jeg tror nok mange andre har lignende erfaringer. Samtidig er det jo også folk som trives med å bo med venner, så det spørs nok helt på vennskapet deres og hvilke forventninger dere har til hvordan dere skal bo. 

Anonymkode: df301...12f

• Liker 2
Skrevet

Ikke gjør det! Jeg gjorde det og vi er ikke venner i dag. Greit nok hun var en dominerende kjerring, men det hjalp ikke akuratt å bo sammen. Anbefaler det ikke! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde sammen med bestevenninnen min i flere år. Var helt supert, og hun er like mye bestevenninnen min i dag 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er dere bestevenninner kan dere også prate om alt, så ta en samtale først og bli enige om regler og slikt. Og vær modne nok til å ta opp ting på en voksen måte.

Anonymkode: 530d6...527

• Liker 2
Skrevet

Jeg og datteren min bodde sammen med bestevenninnen min, og hennes 2 barn. Vi ble single med noen måneders mellomrom, og begge ville spare penger, midler og egenkapital. Vi hadde 3 soverom, loftstue, kjellerstue, 2bad og eget kjøkken, og stue. Det fungerte utrolig bra, vi gikk aldri oppå hverandre. Var som å bo i et kollektiv. Barna var 1-3-4år. 

Hadde vi ikke hatt så mye plass, hadde det ikke fungert... vi hadde egne plasser i skap, kjøleskap og fryser, og lagde sjeldent mat samtidig. Men noen kvelder lagde vi taco sammen og så en film etter barna hadde lagt seg, det var koselig! 

Jeg og datteren min flyttet ut når jeg fikk kjæreste og samboer. Tror vi bodde der tilsammen i 3år. Barna våre er bestevenner nå idag:) 

Vil ikke anbefale å flytte inn med venninner. Selvom det kan gå bra, hender det at det blir litt for lite alenetid. Det er så viktig!

AnonymBruker
Skrevet

Anbefales ikke!
Har bodd sammen med tre venninner og er ikke venn med noen av dem i dag 😂
Du tror du kjenner noen godt - helt til dere bor sammen. Jeg er riktignok mange erfaringer rikere, og det kan godt hende at vennskapene hadde tatt slutt uansett, men fy flate folk har mange rare vaner og uvaner. 

Om du likevel flytter sammen med venninna di, så husk å få to kontrakter slik at du ikke står som ansvarlig for at husleia blir betalt. Snakker av erfaring, har betalt mange doble husleier og ikke sett ei krone i etterkant. Skriv gjerne samboerkontrakt eller noe lignende slik at dere har svart på hvitt hvem som eier hva. Er heller ikke dumt å ha husregler, ikke at det nødvendigvis funker i lengden, men da kan du alltids sikte til husreglene dere ble enige om hvis noe skulle skje..

Lykke til! 

Anonymkode: 71be4...492

Skrevet

Kjenner desverre flere vennskap som har visnet enn holdt etter å ha flyttet inn sammen. De som enda er gode venner i dag står utrolig sterkt sammen da, og det er fint. Har en del med personlighet og forventninger å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Lurer på om noen har erfaringer/innvendinger i forhold til å flytte sammen med bestevenninne? Vi er begge i midten av 20-årene. Hun er singel, og jeg er i et forhold, men kjæresten bor for tiden (og et par år framover) langt unna på grunn av studier.

Vi er nogenlunde like i det meste, men hun er litt mer glad i festing enn det jeg er.

Anonymkode: 7cf50...640

Tenk deg GODT om, å være venner uten å bo sammen er ikke det samme!! 

Jeg og min venninne gjorde dette i slutten av 20åra, begge jobbet. Hadde hvert vårt soverom såklart, alt annet var felles. Hun hang på byen hver helg fre/lørdag. Dro ofte med seg noen hjem som jeg våknet av, blei lei av dette. Etterhvert så vi de dårlige vanene til hverandre, hun ryddet lite etter seg. Vasking var et ork, hun var ikke som jeg trodde...etter mange års vennskap.

Lite noe kontakt i dag, bare faset det ut dessverre.

Neste gang flytter jeg heller inn i kollektiv med ukjente, da er det bare folk man bor sammen med. Slipper å ha noe nært vennskap med de.

Igjen, tenk deg om! Snakk sammen, lag tydelig husregler dere er enige om!! Ingen avvik fra disse.

Anonymkode: f15fe...91a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...