Gå til innhold

Hva er finest?

hilli

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp badet og valget har omsider falt på hvite fliser (ikke særlig originalt...). Spørsmålet mitt er som følger; hvilken farge skal fugene ha? Jeg har sett rundt omkring at mørke fuger er vanlig, men hva med lyse fuger? Hva syns dere er finest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt hvite fliser med litt "bulker" i overflaten og helt lysbeige fuger.

Det var kjempeforskell på badet før og etter fuging. Før fuging var det bare hvite fliser og mørke mellomrom og rommet så veldig sterilt og "hårdt" ut. Etter lys fuging fremstår rommet som et lyst og vennligt rom.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere samme farge på gulv- og veggfliser?

Hvsi gulvet er f.eks grått ville jeg valgt grå fuger på veggen.

Uansett ville jeg aldri ha brukt hvit fugemasse noe sted, men heller en lys beige eller lys grå.

Hvite fuger har en tendens til å se ekle ut etter en stund.

Om hele badet er hvitt, så synes jeg at det er fint med mellomgrå fuger. Helt hvitt blir for sterilt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ville helt klart valgt lysegrå fuger! Beige ville jeg ikke valgt til hvitt.

(syns forøvrig ikke flisene dine høres kjedelige ut. Hvite klassiske fliser vil stå seg bra i det lange løp)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det mange bra svar. Jeg har egentlig mest lyst på lyse fuger. Er det da bedre med lys beige eller helt lyse grå enn hvite fuger? Vil de holde seg penere?

Vi skal ha helt glatte hvite fliser(ikke den blankeste typen), hvit firkantet porselensvask, benkeplate i eik og hvite underskuffer. Gulvflisene har vi ikke bestemt oss for ennå , men de blir sannsynligvis hvite de også, eller er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha gått for en lys variant av fargen på eiken.

Vi har brukt små glassmosaikkfliser på gulvet. De finns i alle farger så det går sikkert an å finne noen i samme fargeskala som treet.

Hilsen Trille

Lysbeige fuger er penere og varmere enn grått :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg har kvite fliser på baderomsgolvet mitt, og det vil eg aldri ha om eg skal pusse opp sjølv ein gong!! Det er innmari vanskeleg å halde pent. Når eg børstar håret (har langt hår) fell alltid nokre hårstrå av, og det er så tydeleg mot dei kvite flisene!! Alt syns veldig godt. Neste gong vil eg ha lysegrå trur eg, gjerne litt ujevn farge, slik at ingenting syns :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Vil bare si at hvite fuger har lett for å bli gule etter noen år. Jeg ville valgt noe annet enn helt hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg hadde nok ikke gått for helt lyse fuger. De blir fort misfarget, særlig i dusjesonen. Når misfargingen først er der er det ikke lett å få det bort, og det er jo ikke særlig delikat med gul/brune fuger i dusjen.

Når vi pusset opp badet vårt i vinter ble vi anbefalt en lys grå fugemasse på veggene (vi har også helt hvite veggfliser). Det har blitt veldig fint, og fugene er mørk nok til at de ikke skal bli særlig misfarget.

Når det gjelder gulvflisene hadde jeg nok tenkt meg om minst en gang til hvis dere vurderer hvite fliser der også. Det kan se veldig delikat og fint ut når det er helt nyvasket. Men hvert eneste hårstrå og støvkorn lyser mot en på hvite fliser. Og det er jo ikke særlig festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har grå fliser på gulvet, og har derfor valgt koksgrå fuger på gulvet, og på veggene med hvite fliser. Det ble kjempefint! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...