AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Barna elsker noen av karakterene til Astrid Lindgren, og jeg oppdaget i dag at det finnes en familiepark (?) i Vimmerby (Sverige) man kan besøke. Noen som har vært der? Koselig? Verdt pengene? Har selv vært mye i Kardemommeby med barna og synes det er veldig fint. Men stusser over at jeg aldri har hørt om denne Astrid Lindstrenparken.. Innspill/tips? Anonymkode: 49df4...377
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Har hørt at den er skikkelig bra! Men at barna ikke bør være for store, og at dere bør ha lest litt bøker fra henne. Hun som anbefalte det til meg foreslo når ungene er 5-8år, men jeg har jo ikke vært der, så jeg vet ikke. Ungene mine er litt for små enda. Anonymkode: 76c80...bc7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Ja, vi har vært der flere ganger! Veldig koselig! men barna bør være glad i teater, parken er bygd opp rundt små teaterstykker på mange ulike plasser gjennom hele dagen. Det er ikke karuseller etc, men endel lekeplasser. Anonymkode: c737a...d03
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Er det noen hoteller i parken eller bare sånne små hytter? Anonymkode: daa92...2c8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Barna elsker noen av karakterene til Astrid Lindgren, og jeg oppdaget i dag at det finnes en familiepark (?) i Vimmerby (Sverige) man kan besøke. Noen som har vært der? Koselig? Verdt pengene? Har selv vært mye i Kardemommeby med barna og synes det er veldig fint. Men stusser over at jeg aldri har hørt om denne Astrid Lindstrenparken.. Innspill/tips? Anonymkode: 49df4...377 Veldig fint, men best om ungene kjrnn8til karakterene. Passer for unger fra 5 til 10, men voksne har jo også glede av stedet. Dårlig med overnatting i nærheten. Vil ikke anbefale hotell Ronja f.eks, om det ennå skulle være liv i det. Anonymkode: 57812...9bf
A.M. Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 Ellers er Junibakken i Stockholm helt nydelig for barn i barnehage/småskole. Det er et museum bygget for barn i Astrid Lindgrens ånd.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Veldig gøyal plass. Har vært der mange ganger med barna. Emil i lønneberget showene er veldig hyggelige å få med seg Anonymkode: 7062c...5b6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Om dere reiser dit, så hadde jeg også tatt turen innom å sett hvor de spilte inn Emil i Lønneberget filmene. Huset og gården ligger ikke langt i fra Astrid Lingrens verden. Magisk å komme dit Anonymkode: 7062c...5b6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 Veldig koselig sted. Men husk å presenter det som en teater-tema-park, og ikke som lekeland Anonymkode: b0dea...65e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 Ja, det er flott. Har vært der tre ganger, og barna har da vært i ulike aldre. Da de var små fokuserte vi mest på Pippi og Emil og gikk raskere forbi de andre. Da de var større brukte vi mer tid på Ronja Røverdatter og Brødrene Løvehjerte. Jeg synes det passer fra 3 til 10 år, men man må gjøre en del valg, kan ikke se alt. God tur! Anonymkode: 7eb95...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå