AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Så, jeg er nå i den situasjoenn at jeg endelig kan kjøpe leilighet etter mange år. Problemet er bare at jeg ikke klarer å bestemme meg hvor jeg vil kjøpe leiligheten. Har ikke noen forpliktelser som binder meg til visse steder så det er ikke noe problem. Jeg tenker mer på at jeg vil bo et sted som er litt sentralt men samtidig ikke et sted med for mye folk. Jeg har bodd i Bergen tidligere, likte meg der noenlunde, men samtidig så følte jeg meg ikke så veldig trygg der. Mye narkotika i gatene og ikke trygt å gå kveldsturer alene f.eks. Jeg er redd Bergen skal bli litt som Oslo i fremtiden, hva tenker dere? Synes det blir mer og mer befolket også. Ellers så har jeg sett litt andre steder i vestlandet, som Haugesund eller Stavanger.. Men jeg har ikke noe erfaring der ved å bo der, da jeg har bare besøkt disse stedene. Noen som har noen tips? Er så redd for å ta feil valg og ende opp med å ikke trives eller føle meg utrygg. Jeg skal bo alene. Anonymkode: 275ce...56e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Tenker at Bergen har hatt en del innbrudd de siste årene, dette er også noe som skremmer meg. Anonymkode: 275ce...56e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Belima skrev: Er du avhengig av å finne jobb der du skal bo? Ja, det er vel det eneste kravet, men jeg jobber innen service tidligere så blir ikke så vanskelig å finne jobb der. Anonymkode: 275ce...56e
Belima Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 Hvis jeg var deg, så ville jeg søkt jobber først og sett hvor jeg fikk napp. Tror nok jeg hadde leid en bolig før jeg kjøpte uansett hvor det ble. Kan være greit å bli kjent i miljøet før en kjøper. Hvis du er redd for å bo alene, så dropp å kjøpe en leilighet i første etasje uansett hvor du lander til slutt. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 får du jobb uansett hvilken by du velger å flytte til? hva med venner? tilknytning? nå trodde jeg denne tråden handlet om visse steder i byen du allerede bor i. Men å flytte til en ny by, og der igjen forvente å kunne svare hvilken by blir rett og slett for svevende. Anonymkode: bc053...029
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, Belima skrev: Hvis jeg var deg, så ville jeg søkt jobber først og sett hvor jeg fikk napp. Tror nok jeg hadde leid en bolig før jeg kjøpte uansett hvor det ble. Kan være greit å bli kjent i miljøet før en kjøper. Hvis du er redd for å bo alene, så dropp å kjøpe en leilighet i første etasje uansett hvor du lander til slutt. Lykke til. Takk, ja det er nok kanskje det smarteste. Hvorfor unngå å kjøpe leilighet i første etasje? Anonymkode: 275ce...56e
Belima Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Du sier du er utrygg, så kun derfor. Tryggere litt høyere opp tenkte jeg. Mindre innsyn og mindre støy hvis du får en veranda ut mot gata. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: får du jobb uansett hvilken by du velger å flytte til? hva med venner? tilknytning? nå trodde jeg denne tråden handlet om visse steder i byen du allerede bor i. Men å flytte til en ny by, og der igjen forvente å kunne svare hvilken by blir rett og slett for svevende. Anonymkode: bc053...029 Jeg skjønner at det blir litt urealistisk, men nå har jeg ikke noe høyere utdanning som krever en spesiell stilling. Har ikke hatt problemer med å få svar på jobbsøknader tidligere, da innen forskjellige serviceyrker. Ikke mye tilknytning utenom foreldre og slektninger, men jeg ser de ikke så ofte. Så lenge det er på vestlandet, så spiller det ingen rolle for meg hvilken by det er, og at det er gode muligheter. Anonymkode: 275ce...56e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 Blir så stresset av å tenke på dette. Jeg er veldig glad i Bergen, men som sagt så følte jeg meg ikke trygg der. Nå er Bergen et ganske stort område såklart. Opplevd å bli forfølgt når jeg har gått tur på kvelden osv. For mye folk og mas og kjas. Det eneste positive er at det er mye muligheter. Så jeg ser egentlig etter alternativer... Anonymkode: 275ce...56e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Jeg bor i en bydel utenfor Bergen, i Åsane. Aldri følt meg truet eller usikker her. Om du velger en leilighet i nærheten av en av hovedbusslinjene, går det buss hvert 10. minutt på hverdagene, og du er i sentrum av Bergen på ca 15 minutter. Slik du beskriver din opplevelse av Bergen, tenker jeg at du enten må ha bodd på Møllenpris eller Damsgårdområdet. Kanskje Nordnes ? Der er det nok mye ymse, og jeg ville aldri bodd der selv. Men Bergen er mye mer enn dette, og trygge, fredelige områder er ikke vanskelige å finne. Anonymkode: 69af3...9bc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 Hvor i alle dager er det du har vært hen i Bergen?? På gyldenpris rett ved Strax-huset? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen. Ja, om du går MIDT i verste narkisstrøket, så er det sånn ja. Men altså, Bergen er jo veldig mye større enn akkurat rundt Gyldenpris og Vågsalmenningen. Jeg bor i Fyllingsdalen, har gjort det de siste ti årene, og det har ikke falt meg inn å være redd for å gå kveldstur alene, eller natt-tur alene engang. Om du skal flytte til et nytt sted, ville jeg først leid en stund, og fått meg jobb, for å se om jeg trivdes. Har man først kjøpt leilighet, må man bo i den noen år før det svarer seg å eie framfor å leie. Anonymkode: 7eec4...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå