Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forstå den når du er en enkel person?

Jeg er en person som er hyggelige med alle jeg møter og snakker aldri stygt om andre. Jeg er bare hyggelig og viser interesse. Men alltid så er det noe jeg ikke vet som andre vet om folkene rundt.  Jeg føler alle vet mye om andre, men ikke jeg. 

Samtidig så er det ikke alltid folk er hyggelig tilbake. Virker som de er hyggelig i begynelsen, men med tiden er de ikke det lenger. Litt reapektløse på en måte. 

Jeg tror jeg må slutte å være så hyggelig, det virker som det ikke gir meg noe tilbake. Folk utnytter snille mennesker.

Å spille kostbar osv ... Jeg er ikke god på det. Jeg er enkel. Vanskelig å forklare dette, men håper noen skjønner poenget og kan gi meg noen tips.

- (Hvordan få respekt av andre) uten å forandre personlighet...? enkelt og greit...

Anonymkode: 7ee1d...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan forstå den når du er en enkel person?

Jeg er en person som er hyggelige med alle jeg møter og snakker aldri stygt om andre. Jeg er bare hyggelig og viser interesse. Men alltid så er det noe jeg ikke vet som andre vet om folkene rundt.  Jeg føler alle vet mye om andre, men ikke jeg. 

Samtidig så er det ikke alltid folk er hyggelig tilbake. Virker som de er hyggelig i begynelsen, men med tiden er de ikke det lenger. Litt reapektløse på en måte. 

Jeg tror jeg må slutte å være så hyggelig, det virker som det ikke gir meg noe tilbake. Folk utnytter snille mennesker.

Å spille kostbar osv ... Jeg er ikke god på det. Jeg er enkel. Vanskelig å forklare dette, men håper noen skjønner poenget og kan gi meg noen tips.

- (Hvordan få respekt av andre) uten å forandre personlighet...? enkelt og greit...

Fortsett å være hyggelig du, da har du ditt på det rene. Du må kanskje øve deg på å være hyggelig, men tydelig på hva du finner deg i og ikke la deg overkjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg glemte å si at jeg er kvinne, og at det er kvinner jeg sliter med å forstå. Jeg føler jeg er litt guttete på den sosiale plan. Synes gutter er veldig lett å ha ett forhold til.  De er like enkel og ikke noe bak masken liksom. Jeg ville også si at jeg er hyggelig helt til jeg sprekker. Så jeg vil finne en løsning på hvordan jeg kan være tydelig på hva jeg finner meg i før jeg blir veldig sint... Det er vanskelig å være tydelig med kvinner som ikke er direkte slem mot meg. Mer usynlig slem mot meg. Jeg klarer ikke å være usynlig slem. Dette er sikkert vanskelig å svare på for mange, fordi de fleste er flinke til det. Men jeg har aldri vært god på dette og har opplevd mye dårlige følelser inni meg. Såret og knust... Nå har jeg begynt å slutte å være med folk og trekker meg unna. Kjæresten min er  mann og derfor lettere å kun være sammen med han...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan nok aldri endre andre mennesker, det vil alltid være noen du ikke kommer overens med og lignende. Hvordan usynlig slem tenker du på da? Også kan du utdype det du mener angående at du føler folk vet mer enn deg? 

jeg kjenner meg igjen i det du skriver, da jeg er en ganske enkel "chill" person, er hyggelig mot de som er hyggelig mot meg og omvendt. Helt til folk viser meg det motsatte. Jeg er den typen som er veldig snill mot andre, helt til de eventuelt skulle vise meg noe annet, om det gir mening? er jente selv. Har møtt andre jenter som jeg absolutt ikke kommer overens med, men da er det mest fordi vi kræsjer som person. Ikke ofte jeg møter ordentlige jævlige folk... er jo også lesbisk, og ikke alltid jeg skjønner meg på det dramaet mange andre av venninne mine snakker om, hahah.. men igjen folk er forskjellige 

Anonymkode: f5b98...a99

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan nok aldri endre andre mennesker, det vil alltid være noen du ikke kommer overens med og lignende. Hvordan usynlig slem tenker du på da? Også kan du utdype det du mener angående at du føler folk vet mer enn deg? 

jeg kjenner meg igjen i det du skriver, da jeg er en ganske enkel "chill" person, er hyggelig mot de som er hyggelig mot meg og omvendt. Helt til folk viser meg det motsatte. Jeg er den typen som er veldig snill mot andre, helt til de eventuelt skulle vise meg noe annet, om det gir mening? er jente selv. Har møtt andre jenter som jeg absolutt ikke kommer overens med, men da er det mest fordi vi kræsjer som person. Ikke ofte jeg møter ordentlige jævlige folk... er jo også lesbisk, og ikke alltid jeg skjønner meg på det dramaet mange andre av venninne mine snakker om, hahah.. men igjen folk er forskjellige 

Anonymkode: f5b98...a99

Det jeg mener at folk vet mer om andre enn meg. Det er fordi de får sladder og snakker om folk. Jeg er ikke selv en person som er glad i sladder og forteller aldri sladder. Føler meg slem når jeg snakker sladder om andre, for jeg vet ikke hva diase personene går igjennom og hva de egentlig mener med slik de gjør. Tenker at alle har en forklaring og alle har en grunn for hvilken handlinger de velger.

Jeg er mer interessert i å snakke om interesser, om den personen jeg er sammen med og om meg selv. 

Men hvis det er noe folk vet om noen, så er jeg alltid den eneste som ikke vet det. Og da føler jeg at jeg ikke er inkludert. Føler at de ikke vil fortelle meg noe... Greit å vite hvorfor det er så stille i rommet liksom... Så kan jeg spørre hvorfor er det så stille? Og folk ser dumt på meg siden jeg ikke forstår. Jeg har ikke fått med meg at det har skjedd noe ... Vanskelig å forklare....

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk plutselig ikke er hyggelige lenger. Det virker som de ikke har respekt for meg når de skjønner at jeg bare er snill og hyggelig... De kan begynne å snakke til meg som jeg er en idiot.... For de vet at jeg ikke biter tilbake... Går det lenge nokk med slik behandlig så sprekker jeg til slutt og blir veldig sint. Men det er ikke gøy, for jeg framstår som ustabil da jeg får alt sinnet ut med en gang.

Jeg klarer ikke finne balansen mellom å være hyggelig samtidig vise at jeg har grenser. Jeg har alltid slitt med sånn sosial greie...  Jeg er ikke lesbisk men jeg er veldig guttete sosialt. Enkel og hyggelig... Å finne balansen er drømmen min. Så kan jeg kansje få nye venner. 

Fungerer egentlig best sosialt med gutter, det har jeg alltid gjort. 

Men all den sosiale greien med veninner,søstre og kvinnlige kolegaer er litt komplisert syns jeg.

Føler jeg kan såre dem også uten å mene det. Feks hvis jeg sier en kritikk for å være hjelpsom, så føler jeg at jeg må lyge istedenfor.

Jeg har merket hvis jeg er kostbar og spiller litt nøytral så får de mer respekt. Virker som de ikke liker at jeg er kjempe hyggelig og blid.

Jeg er bare slik fordi jeg setter pris på de små tingene i livet, når jeg vet hvor vanskelig livet egentlig kan være.

Jeg sutrer når jeg er alene og stråler når jeg er ute blant folk.  Vet ikke om jeg får fram peoenget her...  Men å finne balansen med å være hyggelig og vise grenser og få respekt fra folk er noe jeg vil lære. Sikkert noe enkelt alle kan, men som er så vanskelig for meg....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som en bra person, og en jeg kunne kommet overens med. Liker mennesker som deg, hyggelige og ikke baktalende. Da jeg var yngre stresset jeg så sykt med å ta større plass og være annerledes enn den jeg er, fikk også mange kommentarer på at jeg må rette opp ryggen og få spisse albuer ++. Nå som voksen har jeg funnet roen i meg selv og hvem jeg er, mangler fortsatt spisse albuer men kommentarene har forsvunnet, sannsynligvis fordi jeg har godtatt at dette er meg og utstråler det. Ut ifra hva du beskriver bør du bare være stolt over deg selv og prøve å drite i de som evt slutter å være hyggelige, er ikke alle man kommer overens med og det spiller egentlig ingen rolle.

Anonymkode: cd72c...a15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. 🤗 

Anonymkode: 79889...3e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...