AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #21 Skrevet 9. mai 2019 Må bare si at jeg syns ts for litt for mye kjeft her i forhold til angsten. Det er ikke snakk om en generell angstlidelse, men en unnvikende personlighetsforstyrrelse... Anonymkode: 20bc2...803 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #22 Skrevet 9. mai 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha penger tilbake for noe du har gitt i fra deg? Det var ikke katten det var noe feil med - det var du som ville gi den videre til noen andre. Hvorfor skal oppdretter tilbakebetale deg da? Ikke vondt ment men skjønner bare ikke greia. (Og skjønner ikke hvorfor oppi alt dette at du ikke forutså at dyrehold er tøffe tak? Trodde det var barnelærdom at det dyrehold medfører ansvar og slikt. Eller fikk du diagnosen etter katten var i hus?) Anonymkode: e873d...0a0 3
Clefable Skrevet 9. mai 2019 #23 Skrevet 9. mai 2019 Dette kommer jo an på. Skal oppdretter omplassere katten gratis til noen andre, så kan du jo ikke forvente at du skal få noe tilbake. Det er ikke oppdretters feil at du fant ut for sent at du ikke ville ha katten likevel. Jeg tror ikke dette er noen gyldig grunn til å få kjøpet hevet, og virker mer som en tjeneste fra oppdretters side at de hjelper deg finne et hjem til katten. Dersom de selger katten igjen, synes jeg det er litt urimelig at de sitter igjen med dobbelt beløp. Da synes jeg du kan få igjen beløpet som feks ikke var medberegnet i depositum. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #24 Skrevet 10. mai 2019 På 6.5.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte rasekattunge til 11000, men av veldig uventede grunner kunne jeg ikke ha den allikevel og jeg valgte etter kort tid å be oppdretter om hjelp til å finne nytt hjem til den. Jeg fikk en beskjed en stund etterpå at ny eier muligens var funnet. Etter det har jeg ikke hørt noe. Det har gått noen måneder. Er det frekt/unødvendig av meg å lure litt på om jeg får litt av beløpet igjen hvis oppdretter solgte kattungen igjen? Jeg forstår jo at det ble en kjedelig situasjon for oppdretter osv, så jeg har foreløpig tenkt at jeg bare bør akseptere at oppdretter evt valgte å beholde summen. Hva tenker dere? Anonymkode: b2379...737 Kommer an på hva som står i kontrakten, det. Står det ikke noe der, har du ingen god sak Anonymkode: d8ef4...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå