Gå til innhold

Flytte til Ulsteinvik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er IKKE rånere og harrykultur i Ulsteinvik, heller motsatt. Den som sier det kjenner tydeligvis ikke stedet. Det samme gjelder for Volda som noen nevnte over. At det finnes noen få bygderånere der veier jo ikke opp mot der faktum at det er et tettsted (Volda) med opphopning av høyt utdannede pga sykehus og høyskole. Volda/Ørsta og Ålesund er i fin radius ift Ulsteinvik. Kjempeflotte steder, med mange muligheter både utdanningsmessig/jobbmessig, natur, kultur, og selvfølgelig også sportslig.

Anonymkode: c4e48...f28

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ej personlig hadde aldri i verden flytta til Vik, då hadde ej heller satsa på plassane rondt Vik :) 

Anonymkode: ace10...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan er været? Oslo er egentlig ganske greit sånn sett, ikke alt for mye regn og varme sommere. 

Anonymkode: adf4c...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan er været? Oslo er egentlig ganske greit sånn sett, ikke alt for mye regn og varme sommere. 

Man må nok regne med kjølig og våt sommer. Sol og varme er bonus. men det er ofte lange perioder med fint vær om våren og om høsten. 

Vinteren er mild, lite snø. tidvis mye vind

Anonymkode: 06230...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nok Vestlandsklima med litt fuktigere vær, men sååå mye finere når det skinner opp. Som å bo midt i et vakkert landskapsmaleri.  Frisk og ren luft med "vind i håret", forfriskende.

Anonymkode: 717aa...9d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min er født og oppvokst der. Det er ett flott men værutsatt sted. Usentralt, lange avstander og mye dårlig vær gjør at vi kun er der oppe en uke i året. Vi kommer aldri til å flytte dit

Anonymkode: 054d5...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

MYE regn og tåke, mye vind og kalde temperaturer. De fineste tidene vi har hatt der er påsken.

Anonymkode: 054d5...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Været på Sunnmøre er trist i forhold til Oslo, det er mye mer av alt: regn, vind, tåke, sludd, og ikke minst lavere temperatur. Sunnmøringer bruker shorts så snart sola titter frem i april, men strengt tatt er det ikke ofte vi virkelig trenger å gå i shorts😂 jeg er oppvokst i Oslo og på Sunnmøre og har valgt helt frivillig å bosette med her som voksen, og aldri angret på det. Minuset er at hjemmeferie ikke er aktuelt, men takk til direktefly til «syden» 

Anonymkode: 0283b...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker været her jeg, de siste årene har vi hatt noen fantastiske vårmåneder, med sol og 25 grader i ukesvis. Jeg hater snø, så for min del vil jeg mye heller ha 2 plussgrader og regn i februar, enn -20 og metervis med snø. ;) Smak og behag. ;)

Og som min amerikanske venninne sa, det er vakkert her selv når det er drittvær. ;)

Anonymkode: b3f4e...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det kan jo vere ei moglegheit for dokke å flytte til Volda..det er ein halvtime å køyre frå Volda til Ulsteinvik,det er mange som pendlar ( undersjøisk tunell) Volda er ei skulebygd og har eit rikt kulturliv...her bur folk frå alle kantar av landet og verda for den del . Her er sjukehus og Høgskule med eit par tusen studentar. Det er skianlegg både i Volda og i Ørsta som ligg ei mil unna. Eg kjenner ikkje så godt til Ulsteinvik,men har hørt at der er meir motepress blant ungdom og et skille på folk som vil vere fin på det og gjerne vise at dei er velståande,og dei "på bakken" veit ikke om det stemmer då men...tenker dei fleste stadane på Sunnmøre har flotte oppveksvilkår, naturen er flott alle plassar her.

Anonymkode: 0bb42...d28

Volda ❤️

Anonymkode: b4486...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hilser ts velkommen til Ulsteinvik. Innflyttere fra Oslo er sterkt savnet på sunnmøre, da regionen trenger å blande blodet pga innavl.

Anonymkode: 66e86...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker

Ble det flytting og hvordan trives du? :)

Etter min mening finnes det knapt vakrere plass på jord enn Sunnmøre når været klaffer, og naturopplevelsene går Oslo-regionen en høy gang. Dessverre er været oftere dårlig enn det er bra, men noen mener også at én dag med pent vær er nok til å glemme alt det vonde. :)

Å bo i by er fint når man er ung og kan eller faktisk benytter seg av alt en by har å by på. Men etter hvert som man blir eldre kan disse tingene bli mindre viktig - særlig om man ønsker å stifte familie. 

Men dette blir jo igjen en personlig preferanse. Jeg kjenner familier som flyttet til Sunnmøre fra Oslo og aldri så seg tilbake, men jeg kjenner også noen som flyttet tilbake igjen til Oslo.

Hilsen Sunnmøring bosatt i Oslo med hjemlengsel.

Anonymkode: c9681...f22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi Ulsteinvik, det er Varg! Heimebane med Ane Dahl Torp som Helena Mikkelsen...  

utifra dramaserien virket som byen var mye avhengig av skipsverft og fotball!  

jævla ålesund 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mye bra i ungdomsmiljøet. 5 paraller på ungdomstrinnet. Sterkt fagmiljø innenfor teknologiske bransjer. (Var ikke det en serie om Ulsteinvik? Med Ane Dahl Torp?)

Anonymkode: a7338...5b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.5.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Hei. Det kan jo vere ei moglegheit for dokke å flytte til Volda..det er ein halvtime å køyre frå Volda til Ulsteinvik,det er mange som pendlar ( undersjøisk tunell) Volda er ei skulebygd og har eit rikt kulturliv...her bur folk frå alle kantar av landet og verda for den del . Her er sjukehus og Høgskule med eit par tusen studentar. Det er skianlegg både i Volda og i Ørsta som ligg ei mil unna. Eg kjenner ikkje så godt til Ulsteinvik,men har hørt at der er meir motepress blant ungdom og et skille på folk som vil vere fin på det og gjerne vise at dei er velståande,og dei "på bakken" veit ikke om det stemmer då men...tenker dei fleste stadane på Sunnmøre har flotte oppveksvilkår, naturen er flott alle plassar her.

Anonymkode: 0bb42...d28

Enig i at Volda er bra. Der skjer det veldig mye bra, og har gode tilbud til barn og unge. 

Dessverre har de en ungdomsskole med veldig dårlig inneklima. Kjenner selv folk som har hatt barn med problemer på skolen, tror faktisk en familie flyttet fra bygda (og nytt hus) pga at et av barna utviklet muggsoppallergi på skolen.

Anonymkode: a7338...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager skal de flytte til Volda når han har fått jobb i Ulsteinvik?

Volda har et flott studentmiljø, men utenom det, så "vinner" Ulsteinvik på alle punkter;

Penere sted, bedre plassert geografisk, flott utsikt over alt. Mangfoldig idrettstilbud, flotte fjell perfekte for turer, nydelig badestrand, nytt badeland med klatrevegg. Flere butikker, mer liv, bra utvalg av spisesteder. Gode skoler.

What's not to like? 😊

Hvordan går det, ts?

Anonymkode: e0f98...8a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...