AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Del Skrevet 6. mai 2019 Mannen har fått tilbud om jobb i Ulsteinvik, og vi vurderer å flytte dit med 3 skolebarn, fra Oslo. Hvordan er det å bo der, boligmarked, trivsel og lignende? Aldri vært på Sunnmøre før... Iiiik! Anonymkode: 32a7c...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Del Skrevet 6. mai 2019 Kan bli en stor overgang vil jeg tro. Dette er vel en liten bygd, sånn jeg har forstått det? Sikkert ikke bare bare å flytte til et så lite sted fra Oslo. Anonymkode: 4889c...b75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Del Skrevet 6. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen har fått tilbud om jobb i Ulsteinvik, og vi vurderer å flytte dit med 3 skolebarn, fra Oslo. Hvordan er det å bo der, boligmarked, trivsel og lignende? Aldri vært på Sunnmøre før... Iiiik! Anonymkode: 32a7c...c28 Jeg er fra ei lita bygd ikke langt unna. Ulsteinvik er jo en egen øy, helt ytterst mot havet altså? Ulsteinvik er vel ikke akkurat verdens navle, men man får kjøpt fine hus for en billig penge der. Man må vel kansje takle at det er rolig og stille, ikke som i oslo der mye skjer. På bygda må man kunne være litt glad i friluft for å sette pris på å bo der, tror jeg. Ålesund feks er hakket mer "byliv" Det tar en time kjøring å pendle fra ålesund til ulsteinvik, så ålesund er vel kansje et fint alternativ for dere om dere ønsker litt mer byliv. om dere feks bor sentrumsnært til skole og barnehage, og så kan mannen pendle..du får deg nok jobb i ålesund etterhvert, men å bo i selve ulsteinvik tenker jeg må være litt drepen på en karriere da jeg tviler det er mange spennende jobber der. Anonymkode: 42928...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Del Skrevet 6. mai 2019 Men sunnmøre kan være fint altså, det er mye roligere der enn i oslo. Ikke like mye bråk. det er ihvertfall fint om du er glad i vill natur og friluft / båtliv / tur i fjellet. Ålesund er et vakkert sted Men vær obs på at det er rånekultur der. spesielt i bygdene, garantert mye av det i ulsteinvik. Det vil si, ungdommer som drikker og fester, og så har de en sjåfør og så farter de rundt og lager masse motorlyd og spiller dunkemusikk. Det er noe ungene dine havner i om de vokser opp på de mindre bygdene. Anonymkode: 42928...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg er fra Ulsteinvik, og bor nå i ei nabokommune 😊 Her er veldig fint! Her er mye å gjøre for barn og ungdom. Ulsteinvik sentrum har hatt en skikkelig oppgradering siste årene, og det har blitt veldig fint 😍 Her er alle slags butikker. Ikke det billigste markedet, men sammenlignet med Oslo er det sikkert veldig billig! 😂 Ja, det ligger på en øy, men det er fastlandsforbindelse mot Volda/Stryn. Nordover er det ferge (splitters nye), og grei vei til Ålesund. Bare spør om d er mer? 😉 Anonymkode: e0f98...8a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Del Skrevet 6. mai 2019 Hadde valgt Ålesund fremfor Ulsteinvik, du får en mildere og litt mindre konstrastfylt overgang fra Oslo. Ålesund er en av Norges fineste byer, bygd opp i særegen jugendstil etter bybrannen i 1903. Ålesund og omegn har selvsagt også alt det som Ulsteinvik og omegn har + litt til. Liten rettelse til den over meg, Ulsteinvik er ikke en egen øy, Ulsteinvik ligger på en egen øy, og er kommunesenteret i Ulstein kommune og det største tettstedet (har riktig nok bystatus) på Hareidlandet. Anonymkode: e102d...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 6. mai 2019 #7 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) Ulsteinvik har fått ganske mange nyere, dyre og fine hus etterhvert. Det er mange med mye penger som bor der. Hurtigbåtforbindelse direkte til Ålesund fra Hareid (som ligger på andre siden av øya). Øya heter forresten Hareidlandet. Ikke er det så lite heller, det bor over 6000 mennesker i Ulsteinvik og over 10.000 på øya. Endret 6. mai 2019 av -jk- 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Del Skrevet 6. mai 2019 Leste forresten innleggene over.. 😳 Han har fått tilbud om jobb, og den er da tydeligvis spennende nok til å flytte halve landet rundt... Noen av verdens (ja, verdens!) mest kjente skipsverft holder bl.a. til der. Kanskje du skal sjekke før du uttaler deg så bastant. 😉 Rånemiljø? Wtf? Det er det dårlig med i Ulsteinvik 😂 I alle dager for en bygdeklisje du hoster opp der... 😂 Anonymkode: e0f98...8a4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Del Skrevet 6. mai 2019 Hverken bor i eller er fra Ulsteinvik, men de gangene jeg har vært der har jeg fått et skikkelig bra inntrykk av byen! Og så er det nært masse fin natur, og ikke så veldig langt fra Runde (fuglefjellet). Hareid/Ulsteinvik har massevis av internasjonale eksportbedrifter innenfor skip og maritim næring. Og det er ikke lang vei til Ålesund om man vil ha uteliv, konserter eller teater. 45 minutter med hurtigbåt, eller en time ca i bil. Anonymkode: 82bf5...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #10 Del Skrevet 6. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste forresten innleggene over.. 😳 Han har fått tilbud om jobb, og den er da tydeligvis spennende nok til å flytte halve landet rundt... Noen av verdens (ja, verdens!) mest kjente skipsverft holder bl.a. til der. Kanskje du skal sjekke før du uttaler deg så bastant. 😉 Rånemiljø? Wtf? Det er det dårlig med i Ulsteinvik 😂 I alle dager for en bygdeklisje du hoster opp der... 😂 Anonymkode: e0f98...8a4 Jepp ! Høres mer ut som Ørsta/Volda som blir beskrevet, noe som er en himmelfallen forskjell. Hareidlandet går som det bare suser, er vel den mest innovative plassen på hele Sunnmøre. Et tettsted som har det meste, et aktivt idrettsmiljø (Karsten Warholm), og masse andre aktiviteter for barn og ungdom. Et sunt og godt oppvekstmiljø. Ålesund er vel og bra, pga. av den flotte jugendstilen og flotte naturen rundt. Men handelsmessig holder den desverre på og dø ut pga. av de store kjøpesenterne på Moa (et forvokst veikryss litt lenger inne i fjorden). Anonymkode: 717aa...9d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #11 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp ! Høres mer ut som Ørsta/Volda som blir beskrevet, noe som er en himmelfallen forskjell. Hareidlandet går som det bare suser, er vel den mest innovative plassen på hele Sunnmøre. Et tettsted som har det meste, et aktivt idrettsmiljø (Karsten Warholm), og masse andre aktiviteter for barn og ungdom. Et sunt og godt oppvekstmiljø. Ålesund er vel og bra, pga. av den flotte jugendstilen og flotte naturen rundt. Men handelsmessig holder den desverre på og dø ut pga. av de store kjøpesenterne på Moa (et forvokst veikryss litt lenger inne i fjorden). Anonymkode: 717aa...9d8 Ja, blir litt Bondalen & Åmdalen vibba 😂 Tenk at jeg glemte Karsten!! 😳🤣...og "Heimebane" 😋 Anonymkode: e0f98...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 6. mai 2019 #12 Del Skrevet 6. mai 2019 Dette er vel stedet hvor flere "kom ut av skapet" i det norske fotballmiljøet ifølge en dokumentar på NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #13 Del Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Dette er vel stedet hvor flere "kom ut av skapet" i det norske fotballmiljøet ifølge en dokumentar på NRK. Det var absolutt ingen dokumentar, men en dramaserie fra NRK (Heimebane). Men location var riktignok spilt inn der, men har ingenting med handlingen i serien å gjøre. Anonymkode: 717aa...9d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #14 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg flyttet fra Oslo til en av nabobygdene til Ulsteinvik for ti år siden, og jeg stortrives! 😍 Veldig glad for at ungene mine skal vokse opp her istedet for i Oslo, og savner ikke byen. Men det kommer jo veldig an på hva du vil med livet såklart, Ulsteinvik er bare en halvtime fra Hovden flyplass, og da er det kun 1 time med fly til Oslo. Når veiene er ferdig om et års tid, kommer det til å være knapt 7,5 times kjøring til Oslo. Vi trives med stort og "billig" hus (3-4 mill for 250 kvm tipper jeg), med stor hage, mindre støy og forurensning, verdens vakreste natur, og jeg føler absolutt at dette er et område i vekst. Vi har fått Bygdepride, har fått en delikatessebutikk (Folk Skafferi i Ulsteinvik), utvalget av økologisk mat øker stadig, Sunkost i Volda har like godt utvalg som flere av de i Oslo. Ålesund er jo en av Norges flotteste byer, og vi har til og med Operahus (Nordfjordeid). Så det blir stadig bedre å bo her synes jeg. Anonymkode: b3f4e...f9e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 6. mai 2019 #15 Del Skrevet 6. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var absolutt ingen dokumentar, men en dramaserie fra NRK (Heimebane). Men location var riktignok spilt inn der, men har ingenting med handlingen i serien å gjøre. Det var en spøk;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #16 Del Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra Oslo til en av nabobygdene til Ulsteinvik for ti år siden, og jeg stortrives! 😍 Veldig glad for at ungene mine skal vokse opp her istedet for i Oslo, og savner ikke byen. Men det kommer jo veldig an på hva du vil med livet såklart, Ulsteinvik er bare en halvtime fra Hovden flyplass, og da er det kun 1 time med fly til Oslo. Når veiene er ferdig om et års tid, kommer det til å være knapt 7,5 times kjøring til Oslo. Vi trives med stort og "billig" hus (3-4 mill for 250 kvm tipper jeg), med stor hage, mindre støy og forurensning, verdens vakreste natur, og jeg føler absolutt at dette er et område i vekst. Vi har fått Bygdepride, har fått en delikatessebutikk (Folk Skafferi i Ulsteinvik), utvalget av økologisk mat øker stadig, Sunkost i Volda har like godt utvalg som flere av de i Oslo. Ålesund er jo en av Norges flotteste byer, og vi har til og med Operahus (Nordfjordeid). Så det blir stadig bedre å bo her synes jeg. Anonymkode: b3f4e...f9e Samme her. Flyttet fra Oslo for 3 år siden til nærheten av Ulsteinvik, sammen med mann, barn og dyr. Savner ikke Oslo ett sekund en gang, aldri om jeg ville latt mine barn vokse opp der. Barna har en annen dialekt enn oss voksne da, men det er heller ikke så farlig Anonymkode: 44c24...6ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #17 Del Skrevet 6. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Flyttet fra Oslo for 3 år siden til nærheten av Ulsteinvik, sammen med mann, barn og dyr. Savner ikke Oslo ett sekund en gang, aldri om jeg ville latt mine barn vokse opp der. Barna har en annen dialekt enn oss voksne da, men det er heller ikke så farlig Anonymkode: 44c24...6ba Jeg elsker dialekt, og er kjempeglad for at ungene kommer til å snakke sunnmøring. ❤️ Hadde heller aldri ville hatt barn i Oslo. Anonymkode: b3f4e...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #18 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan bli en stor overgang vil jeg tro. Dette er vel en liten bygd, sånn jeg har forstått det? Sikkert ikke bare bare å flytte til et så lite sted fra Oslo. Anonymkode: 4889c...b75 Med 6200 innbyggere i kommunen er den ikke så liten. Jeg for eksempel er fra en kommune med 2000 innbyggere. TS: Har ikke bodd i Ulsteinvik selv, men har bodd i Ålesund en del år og synes for all del at det er et fint sted. Har kjørt igjennom Ulsteinvik noen ganger og synes det er fint der. Om du har barn som liker friidrett har de en veldig bra klubb. Anonymkode: 2a59a...93a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #19 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannen har fått tilbud om jobb i Ulsteinvik, og vi vurderer å flytte dit med 3 skolebarn, fra Oslo. Hvordan er det å bo der, boligmarked, trivsel og lignende? Aldri vært på Sunnmøre før... Iiiik! Anonymkode: 32a7c...c28 Hei. Det kan jo vere ei moglegheit for dokke å flytte til Volda..det er ein halvtime å køyre frå Volda til Ulsteinvik,det er mange som pendlar ( undersjøisk tunell) Volda er ei skulebygd og har eit rikt kulturliv...her bur folk frå alle kantar av landet og verda for den del . Her er sjukehus og Høgskule med eit par tusen studentar. Det er skianlegg både i Volda og i Ørsta som ligg ei mil unna. Eg kjenner ikkje så godt til Ulsteinvik,men har hørt at der er meir motepress blant ungdom og et skille på folk som vil vere fin på det og gjerne vise at dei er velståande,og dei "på bakken" veit ikke om det stemmer då men...tenker dei fleste stadane på Sunnmøre har flotte oppveksvilkår, naturen er flott alle plassar her. Anonymkode: 0bb42...d28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #20 Del Skrevet 6. mai 2019 Ulsteinvik er jo betydelig mindre enn Oslo, men om dere synes det er ok å bo en mindre og roligere plass så er det absolutt innafor. Vill selv heller bodd i Ulsteinvik enn Oslo med barn. Sunnmøre er nydelig 😍 Anonymkode: b1551...33e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå