AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #21 Skrevet 7. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det naturlige ville jo være å inkludere henne neste gang du skal holde familiebursdag for en av barna. En skiller seg fra sin partner. Men en kan aldri noensinne skille seg fra sine barns medforelder. Så du er (enten du liker det eller ei) stuck med din ex i konfirmasjon, dåp, bryllup, jul (når barna er voksne gidder de neppe ta hensyn til at mor ikke vil feire med far: da inviterer de mor, far, stemor og stefar og så får den som er sær bare utebli), bursdager og andre høytider relatert til barn. Og enten du liker det eller ei har far valgt denne damen. Og hun e rmed på å oppdra dine barn. Så da må du bare ta henne til deg. Husk at det er du, Ts, som kvinne, som er støtt og fornærmet av far. Du som mor har et ansvar for å ta deg på tak og gjøre barnas beste. Og det er å oppdra barna felles som en landsby, alle tre. Anonymkode: b177e...9c8 Altså....bare nei. Anonymkode: fcab5...751
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #22 Skrevet 8. mai 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer aldri til å slutte å la meg forundre over kgs behov for å forsvare og offergjøre elskerinnen. Til og med her, hvor ts tilbyr å rekke ut en hånd til kvinnen som var med på å rasere livet hennes OG som snakker stygt om henne til barna hennes så blir kona til den slemme. Seriøst?! Å gjøre det ts lurer på å gjøre er vel det største beviset på medmenneskelighet jeg har sett her inne. Jeg hadde "kjørt over hu med bilen" (uten at det skal tolkes bokstavelig) så ts sin utstrakte hånd står det respekt av. Anonymkode: fcab5...751 Selvfølgelig, og ikke sagt at det ikke er bra at hun gjør det. Jeg sa at det er på sin plass at hun gjør det. Jeg kan forstå ts veldig godt siden jeg har opplevd akkurat det samme selv, men jeg valgte å være sint på mannen min og ta ting med han, og nevnte ikke den nye kjæresten hans som kom inn i bilde mens vi var sammen. Det er han som var problemet, han skulle ha gått fra meg mye tidligere, isteden for å finne seg ei mens jeg fortsatt trodde at vi var lykkelige gift. Den dag i dag er jeg glad for at jeg holdt meg unna forholdet dems, og fra start av fokuserte på vårt fremtidige samarbeid og ungene. Den dag i dag er vi tre gode venner, og barna har det veldig bra. Jeg har venninner som har barn, som har lagt den nye kjæresten til bf sin for hat, og det har bare blitt problemer ut av det. Det beste er å ikke blande seg i nye forhold som eksen har, fordi det blir bare dårlig stemning ut av det. Noe som tydeligvis ts har fått smake med å legge den nye kjæresten til eksen sin for hat, og da kan hun faktisk ikke ha en sånn holdning at hun tror det at den nye kjæresten skal ta i mot henne med åpne armer. Det kan godt hende det går over tid å bli venner, men når ts allerede har bestemt seg for at noe bestevenner, det skal de ikke bli! Da får jeg et inntrykk av at ts har bestemt seg for å hate på stemor. Hun kjenner henne ikke som person, hun vet ikke hvor godt de går overens. Det eneste problemet de har, er at hun er sammen med hennes eks. Og når man har kommet over og forbi eksen sin, så er faktisk ikke dette noe problem lenger. Jeg er veldig god venninne med stemora til mine barn, til tross for at hun var utro med mannen min. Vi prater daglig sammen, og treffes ofte for en kaffe og litt shopping. Rett og slett fordi vi fant ut at vi er veldig like som person, og den dag i dag er hun en av de beste venninne jeg har. Anonymkode: 558de...9f7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #23 Skrevet 8. mai 2019 Om situasjonen er omvendt da? Mor som baksnakker ny samboer til far, krangler og diskuterer om nesten alt med far? Bruker barnet mot far for å minimere samvær? Gir barnet dårlig samvittighet for at hun trives sammen med far og samboer? Hva har KG for råd da? Anonymkode: ac8b2...6b8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #24 Skrevet 8. mai 2019 Jeg ser på min stemor/biomor relasjon som en nødvendig jobb som må gjøres. I jobb sammenheng er det ikke alle man liker, men man tar på seg en maske og gjør så godt man kan. Det er ofte enklere holde seg ordentlig om man igår en rolle. Anonymkode: b1dde...e4c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #25 Skrevet 8. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, og ikke sagt at det ikke er bra at hun gjør det. Jeg sa at det er på sin plass at hun gjør det. Jeg kan forstå ts veldig godt siden jeg har opplevd akkurat det samme selv, men jeg valgte å være sint på mannen min og ta ting med han, og nevnte ikke den nye kjæresten hans som kom inn i bilde mens vi var sammen. Det er han som var problemet, han skulle ha gått fra meg mye tidligere, isteden for å finne seg ei mens jeg fortsatt trodde at vi var lykkelige gift. Den dag i dag er jeg glad for at jeg holdt meg unna forholdet dems, og fra start av fokuserte på vårt fremtidige samarbeid og ungene. Den dag i dag er vi tre gode venner, og barna har det veldig bra. Jeg har venninner som har barn, som har lagt den nye kjæresten til bf sin for hat, og det har bare blitt problemer ut av det. Det beste er å ikke blande seg i nye forhold som eksen har, fordi det blir bare dårlig stemning ut av det. Noe som tydeligvis ts har fått smake med å legge den nye kjæresten til eksen sin for hat, og da kan hun faktisk ikke ha en sånn holdning at hun tror det at den nye kjæresten skal ta i mot henne med åpne armer. Det kan godt hende det går over tid å bli venner, men når ts allerede har bestemt seg for at noe bestevenner, det skal de ikke bli! Da får jeg et inntrykk av at ts har bestemt seg for å hate på stemor. Hun kjenner henne ikke som person, hun vet ikke hvor godt de går overens. Det eneste problemet de har, er at hun er sammen med hennes eks. Og når man har kommet over og forbi eksen sin, så er faktisk ikke dette noe problem lenger. Jeg er veldig god venninne med stemora til mine barn, til tross for at hun var utro med mannen min. Vi prater daglig sammen, og treffes ofte for en kaffe og litt shopping. Rett og slett fordi vi fant ut at vi er veldig like som person, og den dag i dag er hun en av de beste venninne jeg har. Anonymkode: 558de...9f7 Nei det er absolutt ikke på plass at ts gjør det. Det riktige ville vært at det var stemor som ba om tilgivelse og strekte ut en hånd. Men nå er det ikke sånn. Ts er rett og slett bare ett mye bedre menneske enn henne Og tenker på ungene sine. Det er jo ikke ts som hater, det er omvendt. Det er elskerinnen som er den slemme her og som prater stygt om ts til ungene hennes. Hvorfor angriper du ts for elskerinnens handlinger? Anonymkode: fcab5...751 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #26 Skrevet 8. mai 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om situasjonen er omvendt da? Mor som baksnakker ny samboer til far, krangler og diskuterer om nesten alt med far? Bruker barnet mot far for å minimere samvær? Gir barnet dårlig samvittighet for at hun trives sammen med far og samboer? Hva har KG for råd da? Anonymkode: ac8b2...6b8 Det var ikke det denne tråden handlet om var det? Kan Finnes mange situasjoner man havner i når brudd er et faktum. Men her diskuteres ikke akkurat den problemstillingen. Anonymkode: 18364...724
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #27 Skrevet 8. mai 2019 Du trenger ikke gjøre så mye annet enn å smile og si hei når annledningen byr seg (når du ser henne o.l). Begynn med det. Så kan du se om du etterhvert er komfortabel med å småsnakke litt når dere treffer hverandre. Sånn utvikler dere forholdet videre.. At hun snakker dritt om deg får du bare hevde deg over. Kun usikre mennesker som gjør sånt. Hun sammenlignes jo bevisst/ubevisst med deg og det kan tære litt på de som ikke er trygge nok i rollen sin. Jeg har vært gjennom det du har. Eneste forskjell er at exmannen min ikke sa mye stygt om meg og da gjør ikke samboeren det heller. Jeg passer på å ikke si noe stygt om fars nye samboer heller. Har ingen interesse av det. Og hun holder heldigvis en lav profil ovenfor meg. Anonymkode: b370a...be7 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #28 Skrevet 8. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, og ikke sagt at det ikke er bra at hun gjør det. Jeg sa at det er på sin plass at hun gjør det. Jeg kan forstå ts veldig godt siden jeg har opplevd akkurat det samme selv, men jeg valgte å være sint på mannen min og ta ting med han, og nevnte ikke den nye kjæresten hans som kom inn i bilde mens vi var sammen. Det er han som var problemet, han skulle ha gått fra meg mye tidligere, isteden for å finne seg ei mens jeg fortsatt trodde at vi var lykkelige gift. Den dag i dag er jeg glad for at jeg holdt meg unna forholdet dems, og fra start av fokuserte på vårt fremtidige samarbeid og ungene. Den dag i dag er vi tre gode venner, og barna har det veldig bra. Jeg har venninner som har barn, som har lagt den nye kjæresten til bf sin for hat, og det har bare blitt problemer ut av det. Det beste er å ikke blande seg i nye forhold som eksen har, fordi det blir bare dårlig stemning ut av det. Noe som tydeligvis ts har fått smake med å legge den nye kjæresten til eksen sin for hat, og da kan hun faktisk ikke ha en sånn holdning at hun tror det at den nye kjæresten skal ta i mot henne med åpne armer. Det kan godt hende det går over tid å bli venner, men når ts allerede har bestemt seg for at noe bestevenner, det skal de ikke bli! Da får jeg et inntrykk av at ts har bestemt seg for å hate på stemor. Hun kjenner henne ikke som person, hun vet ikke hvor godt de går overens. Det eneste problemet de har, er at hun er sammen med hennes eks. Og når man har kommet over og forbi eksen sin, så er faktisk ikke dette noe problem lenger. Jeg er veldig god venninne med stemora til mine barn, til tross for at hun var utro med mannen min. Vi prater daglig sammen, og treffes ofte for en kaffe og litt shopping. Rett og slett fordi vi fant ut at vi er veldig like som person, og den dag i dag er hun en av de beste venninne jeg har. Anonymkode: 558de...9f7 Skjønner ikke hvordan du klarer å tenke deg til at jeg har lagt stemor for hat? Aldri nevnt det engang. eneste jeg sa var at jeg selfølgelig ble såret da min mann gjennom 12 år og far til mine barn valgte å gå bak ryggen min. Er ikke sint på noen av dem,eneste jeg ikke liker er at hun uttaler seg om meg uten å kjenne meg. Å det er klart opprørende for meg å høre fra barna hva hun sier om meg. Har tatt opp dette med min eks flere ganger på en konstruktiv måte. Hun får selfølgelig mene hva hun vil,men trenger ikke snakke om meg til barna. Er ikke meg hun sårer,det er mine barn. Så du og fantasien din er langt utpå vidda..har aldri kranglet med dem,aldri blandet meg i forholdet og heller aldri snakket stygt om henne eller han. Anonymkode: 18364...724 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #29 Skrevet 9. mai 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan du klarer å tenke deg til at jeg har lagt stemor for hat? Aldri nevnt det engang. eneste jeg sa var at jeg selfølgelig ble såret da min mann gjennom 12 år og far til mine barn valgte å gå bak ryggen min. Er ikke sint på noen av dem,eneste jeg ikke liker er at hun uttaler seg om meg uten å kjenne meg. Å det er klart opprørende for meg å høre fra barna hva hun sier om meg. Har tatt opp dette med min eks flere ganger på en konstruktiv måte. Hun får selfølgelig mene hva hun vil,men trenger ikke snakke om meg til barna. Er ikke meg hun sårer,det er mine barn. Så du og fantasien din er langt utpå vidda..har aldri kranglet med dem,aldri blandet meg i forholdet og heller aldri snakket stygt om henne eller han. Anonymkode: 18364...724 Beklager, da har jeg misforstått. At hun snakker nedlatende om deg til barna er overhode ikke greit! Man kan mislike hverandre så mye man vil, men det er helt feil å dra inn barna i det. De skal ikke bli satt i en sånn situasjon hvor de må forsvare den andre. De vil føle veldig på akkurat dette. Så det skjønner jeg veldig godt at du reagerer på. Hvor gamle er barna dine? Anonymkode: 558de...9f7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå