AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Jeg og stemoren til mine barn har aldri snakket sammen. Mye pga. at hun og eksen min holdt på bak ryggen min og et ganske stygt brudd. i tillegg ytrer hun meningene sine om meg for barna når hun ikke engang kjenner meg. Jeg tenker at det kommer jo situasjoner i løper av Årene der vi blir nødt til å være i samme rom pga. Barna og jeg føler meg ukomfortabel med å komme i en slik setting hvis vi ikke kan snakke sammen og i tillegg blir det for dumt hvis vi ikke skal anerkjenne hverandre. Noen som har noen tips til hvordan man kan prøve å komme overens? Er ikke ute etter å bli bestevenner med henne,men jeg har et ønske om at vi i det minste kan ha en slags relasjon etterhvert der vi i det minste kan være i samme rom uten at det blir rar stemning. Anonymkode: 18364...724 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Bestille time til fvk kanskje? Evt sende en melding til din eks hvor du skriver det du skriver her om sammenkomster etc? Anonymkode: 152fc...84f 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Behandle henne som den irriterende tanta du bare må takle. Så lavmål som hun virker hadde jeg ikke gitt annet enn mitt falske selv. Ikke fordi jeg hadde vært bitter, men slike som henne eier ikke skrupler og man må beskytte seg. Du derimot er jo helt fantastisk som tenker i de baner at dette menneske må du se i øynene selv etter alt det hun har vært med på å gjøre mot deg! Kudos 🙏 Anonymkode: 067e5...ff7 13
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Behandle henne som den irriterende tanta du bare må takle. Så lavmål som hun virker hadde jeg ikke gitt annet enn mitt falske selv. Ikke fordi jeg hadde vært bitter, men slike som henne eier ikke skrupler og man må beskytte seg. Du derimot er jo helt fantastisk som tenker i de baner at dette menneske må du se i øynene selv etter alt det hun har vært med på å gjøre mot deg! Kudos 🙏 Anonymkode: 067e5...ff7 Takk❤️ Jeg var selfølgelig såret og skuffet over det de gjorde,men det er jeg heldigvis ferdig med. Det jeg har størst problemer med er hvordan hun snakker om meg uten å engang vite hvem jeg er. Men det får jeg bare heve meg over. Så jeg får bare prøve å takle situasjonen når den kommer så best jeg kan. Anonymkode: 18364...724 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk❤️ Jeg var selfølgelig såret og skuffet over det de gjorde,men det er jeg heldigvis ferdig med. Det jeg har størst problemer med er hvordan hun snakker om meg uten å engang vite hvem jeg er. Men det får jeg bare heve meg over. Så jeg får bare prøve å takle situasjonen når den kommer så best jeg kan. Anonymkode: 18364...724 Tenk så vanvittig mye skam hun har i møte med deg. Selvom hun ikke viser det så har det nok hopet seg opp så mye «mørkt» i henne at det svir i samvittigheten hennes. Ydmyke mennesker ville tatt ansvar og sagt unnskyld, lagt seg flat osv osv. Men de som ikke vil kjenne på smerten de bare lasser på med mer drit slik at det renner over. Og da har hun nok et desperat behov for å rettferdiggjøre det hun har gjort og oppskriften blir da drittsnakk om deg.. Så alt det der handler om at hun er råtten inni seg. Du er en kjempetrussel for henne. Ikke bare som mor til hans barn, men fordi du er så raus. Raushet gir en utstråling råtne mennesker blir helt gærne i hue av å se men ikke vite hvordan de får det selv.. Anonymkode: 067e5...ff7 12
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 Så flott gjort av deg! Her evner du virkelig å sette barna først. Du virker som ett varmt menneske og en fantastisk mor<3 Kan du ikke sende henne en mld og skrive akkurat det du sier her? At du kan tenke deg å ha ha en fungerende relasjon til henne, ettersom dere kommer til å ha mye med hverandre i fremtiden, og invitere henne på en kaffe eller et glass vin en kveld hvor barna er hos far? (Snakke om litt løst og fast, jobb, familie, oppvekst, hobbyer, så man får et litt bedre bilde av hverandre?) Eller invitere henne og far på middag hos deg og barna? Sikkert fint for barna og se at dere kan ha det fint sammen også, og litt mindre «press» med flere tilstedet? Håper stemor er like imøtekommende som deg, og klarer å se deg som en positiv relasjon, istedet for en «gammel trussel» Anonymkode: 5c012...8b5 9
Nypåkg Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Blir glad, bare av å vite at det finnes sånne som deg. Jeg er tilhenger av å strekke seg langt, for barnas beste. Og synes du er klok som vil tilrettelegge for et godt samarbeid. Er det mulig å invitere far på en kaffi, i første omgang? Og snakke litt om utfordringene? Så kan ev. stemor bli med i neste omgang. Hun er nok veldig, veldig usikker. Du har alt å vinne på å ikke senke deg til hennes nivå. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 Det er forskjell på stemødre. De fleste er ok, men de som ikke er det er seg selv verst. Du kan prøve å invitere alle på pizza for eksempel, men det er ikke sikkert hun dukker opp. Ikke forvent for mye etter det du vet om henne. Anonymkode: dae83...054 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Tenker at det er en X-mann/pappa i bildet her, som mest trolig må ta sin del av ansvaret. Hvorfor snakker hun nedlatende om deg? Hva sier han om deg til henne? Har nettopp vært ganske tett på en lignende sak. Der den nye dama hadde mange meninger om X-dama/mammaen til barna. Det viste seg at det var mannen som hadde snakket stygt om henne og gitt den nye dama et inntrykk av at hun var en skikkelig heks. Alt ble problematisert og han prøvde å holde de fra hverandre. Da de endelig fikk prata skikkelig sammen, så viste det seg at de klarer fint å ha en god tone og samarbeide godt om barna. Mannen har også skjerpa seg. Alle vil heldigvis det beste for barna! Anonymkode: 5bd49...288 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 Skulle ønske flere var som deg. Nå har ikke jeg snakket stygt om mor til mitt stebarn, da, men hun har ingen interesse av å ha en ok tone med meg. Jeg har kjent barnet i 8 år, og neste helg skal han konfirmeres. Har begynt å grue meg. Mor behandler meg som luft, og jeg klarer ikke være meg selv med henne i samme rom. All ære til deg ts, for at du ønsker en god tone med stemor selv om hun ikke har vært så hyggelig mot deg tidligere. Det tjener barna dine på. Anonymkode: 9cb88...f35 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk❤️ Jeg var selfølgelig såret og skuffet over det de gjorde,men det er jeg heldigvis ferdig med. Det jeg har størst problemer med er hvordan hun snakker om meg uten å engang vite hvem jeg er. Men det får jeg bare heve meg over. Så jeg får bare prøve å takle situasjonen når den kommer så best jeg kan. Anonymkode: 18364...724 Jeg synes du er tøff som ønsker å pleie et "vennskapelig" forhold til henne. Jeg hadde klikka i vinkel bare jeg hadde sett trynet på kjerringa som holdt på med eksen min (hvis de holdt på bak min rygg) Anonymkode: 045cc...a13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller invitere henne og far på middag hos deg og barna? Sikkert fint for barna og se at dere kan ha det fint sammen også, og litt mindre «press» med flere tilstedet? Anonymkode: 5c012...8b5 Ikke gjør dette! Dette hadde fått meg til å føle meg veldig utilpass som stemor. Ideen om å møtes bare dere to er mye bedre. Anonymkode: 903e5...db2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og stemoren til mine barn har aldri snakket sammen. Mye pga. at hun og eksen min holdt på bak ryggen min og et ganske stygt brudd. i tillegg ytrer hun meningene sine om meg for barna når hun ikke engang kjenner meg. Jeg tenker at det kommer jo situasjoner i løper av Årene der vi blir nødt til å være i samme rom pga. Barna og jeg føler meg ukomfortabel med å komme i en slik setting hvis vi ikke kan snakke sammen og i tillegg blir det for dumt hvis vi ikke skal anerkjenne hverandre. Noen som har noen tips til hvordan man kan prøve å komme overens? Er ikke ute etter å bli bestevenner med henne,men jeg har et ønske om at vi i det minste kan ha en slags relasjon etterhvert der vi i det minste kan være i samme rom uten at det blir rar stemning. Anonymkode: 18364...724 Ut i fra det du skriver, så synes jeg det er på sin plass at du tar kontakt med henne og får ordnet opp i dette. Din eks er i et nytt forhold, og det er kun barnet det går ut over om du fortsetter å bære nag i det som skjedde under bruddet og med dem. Hvis det blir de to for alltid, og du skal fortsette å se på den nye kjæresten som ond, så er det bare barnet ditt det går ut over. Du skriver veldig lite, og du bestemmer selv hva du vil dele av historien. Men ut i fra det du skriver her, så kan jeg forstå at den nye kjæresten ikke liker deg så godt. Du virker bitter, lever i fortiden, og det virker som at ting skal skje på dine premisser. Kan forstå at det ikke er lett å være realistisk under ett brudd, men regner med at det er en stund siden bruddet nå, og at du kanskje kan sette deg inn i hennes situasjon. Du har ikke ønsket kontakt med henne, og lagt henne for hat pga noe som var mellom deg og eksen din. Du kan ikke forvente at alle skal komme valsene til deg nå, og bli gode venner over natten. Det første du burde gjøre er å ta kontakt med eksen din og fortelle han hva du tenker, at du ønsker at dere alle skal kunne komme overens pga barnet dere har sammen. For noen går dette, men for andre så blir det med «hei» og «hade» under overleveringer ved samvær. Hilsen en mor som har et godt samarbeid med både eksen og den nye konen, pga barnet alltid har kommet først her. Selv under et stygt brudd, hvor far var utro med hun han nå er gift med. Anonymkode: 558de...9f7 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Tenk så vanvittig mye skam hun har i møte med deg. Selvom hun ikke viser det så har det nok hopet seg opp så mye «mørkt» i henne at det svir i samvittigheten hennes. Ydmyke mennesker ville tatt ansvar og sagt unnskyld, lagt seg flat osv osv. Men de som ikke vil kjenne på smerten de bare lasser på med mer drit slik at det renner over. Og da har hun nok et desperat behov for å rettferdiggjøre det hun har gjort og oppskriften blir da drittsnakk om deg.. Så alt det der handler om at hun er råtten inni seg. Du er en kjempetrussel for henne. Ikke bare som mor til hans barn, men fordi du er så raus. Raushet gir en utstråling råtne mennesker blir helt gærne i hue av å se men ikke vite hvordan de får det selv.. Anonymkode: 067e5...ff7 Dette!!! Jeg tror det aller beste kortet du kan spille med er godhet. Vær snill og raus og så hyggelig du klarer å være uten at det bikker over på falskhet. Kanskje hilse henne gratulerer med dagen gjennom barna eller gjennom eksen feks eller sende med boller eller kaker etc en gang barna skal dit? Alltid inkludere henne i meldinger til eksen din, som i «kos dere masse i helga!» «håper dere får en flott ferie! :)» Anonymkode: 179e5...10d 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra det du skriver, så synes jeg det er på sin plass at du tar kontakt med henne og får ordnet opp i dette. Din eks er i et nytt forhold, og det er kun barnet det går ut over om du fortsetter å bære nag i det som skjedde under bruddet og med dem. Hvis det blir de to for alltid, og du skal fortsette å se på den nye kjæresten som ond, så er det bare barnet ditt det går ut over. Du skriver veldig lite, og du bestemmer selv hva du vil dele av historien. Men ut i fra det du skriver her, så kan jeg forstå at den nye kjæresten ikke liker deg så godt. Du virker bitter, lever i fortiden, og det virker som at ting skal skje på dine premisser. Kan forstå at det ikke er lett å være realistisk under ett brudd, men regner med at det er en stund siden bruddet nå, og at du kanskje kan sette deg inn i hennes situasjon. Du har ikke ønsket kontakt med henne, og lagt henne for hat pga noe som var mellom deg og eksen din. Du kan ikke forvente at alle skal komme valsene til deg nå, og bli gode venner over natten. Det første du burde gjøre er å ta kontakt med eksen din og fortelle han hva du tenker, at du ønsker at dere alle skal kunne komme overens pga barnet dere har sammen. For noen går dette, men for andre så blir det med «hei» og «hade» under overleveringer ved samvær. Hilsen en mor som har et godt samarbeid med både eksen og den nye konen, pga barnet alltid har kommet først her. Selv under et stygt brudd, hvor far var utro med hun han nå er gift med. Anonymkode: 558de...9f7 Hvordan høres jeg bitter ut? En Anonymkode: 18364...724 5
Kattugla Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra det du skriver, så synes jeg det er på sin plass at du tar kontakt med henne og får ordnet opp i dette. Din eks er i et nytt forhold, og det er kun barnet det går ut over om du fortsetter å bære nag i det som skjedde under bruddet og med dem. Hvis det blir de to for alltid, og du skal fortsette å se på den nye kjæresten som ond, så er det bare barnet ditt det går ut over. Du skriver veldig lite, og du bestemmer selv hva du vil dele av historien. Men ut i fra det du skriver her, så kan jeg forstå at den nye kjæresten ikke liker deg så godt. Du virker bitter, lever i fortiden, og det virker som at ting skal skje på dine premisser. Kan forstå at det ikke er lett å være realistisk under ett brudd, men regner med at det er en stund siden bruddet nå, og at du kanskje kan sette deg inn i hennes situasjon. Du har ikke ønsket kontakt med henne, og lagt henne for hat pga noe som var mellom deg og eksen din. Du kan ikke forvente at alle skal komme valsene til deg nå, og bli gode venner over natten. Det første du burde gjøre er å ta kontakt med eksen din og fortelle han hva du tenker, at du ønsker at dere alle skal kunne komme overens pga barnet dere har sammen. For noen går dette, men for andre så blir det med «hei» og «hade» under overleveringer ved samvær. Hilsen en mor som har et godt samarbeid med både eksen og den nye konen, pga barnet alltid har kommet først her. Selv under et stygt brudd, hvor far var utro med hun han nå er gift med. Anonymkode: 558de...9f7 Leste du det samme innlegget som oss andre? Det er ikke noe synd på far og stemor. Ts sin eksmann bedro henne ved hjelp av stemor som snakker sin mening til barna om deres egen mor. Ikke rart at dette er en ubehagelig situasjon for ts og i første omgang hadde jeg tatt opp at stemor må slutte å være så frittalende om mor foran barna. Det er ikke greit at de opplever det. Jeg synes det er supert at ts setter barnas vel og ve foran sine egne følelser og bevisst ønsker å gjøre det beste ut av situasjonen og det vitner virkelig ikke om "en bitter kvinne som lever i fortiden og vil at alt skal skje på hennes premisser"! Jeg oppfatter henne ikke slik. Men det er sikkert ikke lett for henne å forholde seg til de to som har behandlet henne så dårlig. Det er uansett ikke hennes ansvar alene at barna har det bra, far og stemor må også ta på seg den oppgaven. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 3 timer siden, Kattugla skrev: Leste du det samme innlegget som oss andre? Det er ikke noe synd på far og stemor. Ts sin eksmann bedro henne ved hjelp av stemor som snakker sin mening til barna om deres egen mor. Ikke rart at dette er en ubehagelig situasjon for ts og i første omgang hadde jeg tatt opp at stemor må slutte å være så frittalende om mor foran barna. Det er ikke greit at de opplever det. Jeg synes det er supert at ts setter barnas vel og ve foran sine egne følelser og bevisst ønsker å gjøre det beste ut av situasjonen og det vitner virkelig ikke om "en bitter kvinne som lever i fortiden og vil at alt skal skje på hennes premisser"! Jeg oppfatter henne ikke slik. Men det er sikkert ikke lett for henne å forholde seg til de to som har behandlet henne så dårlig. Det er uansett ikke hennes ansvar alene at barna har det bra, far og stemor må også ta på seg den oppgaven. Ja jeg gjorde det, men kanskje med litt andre øyner enn deg? Som jeg forstår det så er den en konflikt mellom mor og stemor pga måten det ble slutt på mellom mor og far. Det står ekstremt lite her til å kunne ta noe parti, jeg får et inntrykk av at mor har vært sint og lagt den nye kjæresten for hat pga hun var inni bildet før hun var klar for det. Noe som har gjort samarbeidsforholdet vanskelig i ettertid, og nå vil hun at det skal bli bra igjen. Og hvis det er dette som er tilfelle, så er det ikke bare å knipse med fingrene også er alt bra. Det er lettere å bli uvenner enn venner for å si det sånn. Og derfor tror jeg ikke ts skal ha så høye forhåpninger til at det skal bli noe «bestevenn» forhold mellom de to. Men et normalt hei og hade skulle jo gå an å få til ved leveringer, så ingen trenger å måtte sitte i bilen eller så blir det dårlig stemning. Anonymkode: 558de...9f7 1
Kattugla Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg gjorde det, men kanskje med litt andre øyner enn deg? Som jeg forstår det så er den en konflikt mellom mor og stemor pga måten det ble slutt på mellom mor og far. Det står ekstremt lite her til å kunne ta noe parti, jeg får et inntrykk av at mor har vært sint og lagt den nye kjæresten for hat pga hun var inni bildet før hun var klar for det. Noe som har gjort samarbeidsforholdet vanskelig i ettertid, og nå vil hun at det skal bli bra igjen. Og hvis det er dette som er tilfelle, så er det ikke bare å knipse med fingrene også er alt bra. Det er lettere å bli uvenner enn venner for å si det sånn. Og derfor tror jeg ikke ts skal ha så høye forhåpninger til at det skal bli noe «bestevenn» forhold mellom de to. Men et normalt hei og hade skulle jo gå an å få til ved leveringer, så ingen trenger å måtte sitte i bilen eller så blir det dårlig stemning. Anonymkode: 558de...9f7 Jeg oppfatter ikke ts som en vanskelig dame som forventer at "alle kommer valsende til henne og blir venner over natten" - som om det er hun som har gjort far og stemor urett og ikke omvendt! Jeg har ikke inntrykk av at ts håper på noe bestevenn-forhold til stemor, men at hun ønsker at de kan ha en "sivilisert" tone og ingen steder oppfatter jeg henne slik at hun har "lagt stemor for hat" og vært vrang og vanskelig mot de. Det er etter min mening far og stemor som burde legge seg flat som innledet et forhold bak hennes rygg, at stemor driver nå og synser om ts foran barna gjør ikke mitt inntrykk av de bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 På 6.5.2019 den 17.16, AnonymBruker skrev: Jeg og stemoren til mine barn har aldri snakket sammen. Mye pga. at hun og eksen min holdt på bak ryggen min og et ganske stygt brudd. i tillegg ytrer hun meningene sine om meg for barna når hun ikke engang kjenner meg. Jeg tenker at det kommer jo situasjoner i løper av Årene der vi blir nødt til å være i samme rom pga. Barna og jeg føler meg ukomfortabel med å komme i en slik setting hvis vi ikke kan snakke sammen og i tillegg blir det for dumt hvis vi ikke skal anerkjenne hverandre. Noen som har noen tips til hvordan man kan prøve å komme overens? Er ikke ute etter å bli bestevenner med henne,men jeg har et ønske om at vi i det minste kan ha en slags relasjon etterhvert der vi i det minste kan være i samme rom uten at det blir rar stemning. Anonymkode: 18364...724 Det naturlige ville jo være å inkludere henne neste gang du skal holde familiebursdag for en av barna. En skiller seg fra sin partner. Men en kan aldri noensinne skille seg fra sine barns medforelder. Så du er (enten du liker det eller ei) stuck med din ex i konfirmasjon, dåp, bryllup, jul (når barna er voksne gidder de neppe ta hensyn til at mor ikke vil feire med far: da inviterer de mor, far, stemor og stefar og så får den som er sær bare utebli), bursdager og andre høytider relatert til barn. Og enten du liker det eller ei har far valgt denne damen. Og hun e rmed på å oppdra dine barn. Så da må du bare ta henne til deg. Husk at det er du, Ts, som kvinne, som er støtt og fornærmet av far. Du som mor har et ansvar for å ta deg på tak og gjøre barnas beste. Og det er å oppdra barna felles som en landsby, alle tre. Anonymkode: b177e...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 Kommer aldri til å slutte å la meg forundre over kgs behov for å forsvare og offergjøre elskerinnen. Til og med her, hvor ts tilbyr å rekke ut en hånd til kvinnen som var med på å rasere livet hennes OG som snakker stygt om henne til barna hennes så blir kona til den slemme. Seriøst?! Å gjøre det ts lurer på å gjøre er vel det største beviset på medmenneskelighet jeg har sett her inne. Jeg hadde "kjørt over hu med bilen" (uten at det skal tolkes bokstavelig) så ts sin utstrakte hånd står det respekt av. Anonymkode: fcab5...751 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå