AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Hei. Jeg er en jente på 20 år som har fullført videregående, interiør og påbygg. Og bestemte meg for å satse på å komme meg ut i arbeid, istedenfor å ta høyere utdanning. Jeg fikk en sesongjobb som slutter i desember og har nå vært arbeidsløs i 6 måneder. Etter mye jobbsøkning og ingen treff, begynner jeg å miste håpet for at noe skal dukke opp og kjenner at dette er noe jeg tenker/ stresser mye over. Samtidlig har det vært noe prat i media om at i fremtiden vil det bli mer midlertidig stillinger og mer usikkerhet. Noe jeg står midt oppi nå og som ikke føles bra i det heletatt... jeg vurder å ta elektrofag som privatist og gå ut i lærling, fordi da er jeg tryggere når det kommer til jobb og økonomi... men er et helt nytt yrke for meg Jeg er valdig usikker på om jeg skal fortsette jobbsøkingen eller begynne med utdanning. Så er det noen som har opplevd det samme? Tips til hva jeg burde gjøre? Anonymkode: ce0e7...c7d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Jeg er 10 år eldre enn deg og opplever det samme, har utdannelse, men det er vanskelig å få jobb. Mitt råd er å finne en utdanning/yrke som er ettertraktet. Hvis du er interessert i elektro kan jeg love deg at du ikke vil ha problemer med å få jobb (eller lærlingplass, veldig positivt med jenter). Hvis du er litt usikker på yrket ville jeg kontaktet en lærer på VGS hvor de har elektrofag, de bør kunne fortelle en del om hvordan det er. Evt. ringe fagopplæringen i din kommune og høre om de kan hjelpe deg med å komme i kontakt med en lærer eller bedriftseier. Som elektriker kan du tjene godt, og du kan jobbe hvor som helst i landet. Vil derfor aboslutt anbefale deg å vurdere det! Anonymkode: 168d7...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå