AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Min psykolog syns dette er voldsomt mye. Hvorfor plager dette han? Jeg bor alene, og kan gjøre som jeg selv vil. Hvorfor er dette hysterisk renslig? Jeg vasker opp på kjøkkenet hver dag, vasker kjøkkenbenken før og etter jeg skal lage mat. Og jeg vasker hendene ofte. For meg er det en vane, jeg syns er bra. Hvorfor er jeg hysterisk renslig av den grunn? Gjør ikke de fleste det samme? Hvertfall vasker kjøkkenbenken og kjøkkenbordet hver dag. Det er ikke noe jeg bruker mye tid på heller. Det går fort. Jeg bor alene som sagt, og det plager vel ingen. Jeg har ikke OCD diagnose. Jeg har heller ikke OCD. På flere av barnevernsinstitusjonene jeg bodde på hadde vi gjøremål hver dag, og det var alltid noe med rydding eller vasking. Hver dag. Det er der jeg lærte det. Syns dere det er mye vasking? Anonymkode: de73d...810
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Minner mer om besettelse enn renslighet ja.... Anonymkode: 4d0a3...422 16
Gjest #Rasshøl Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Minner mer om besettelse enn renslighet ja.... Anonymkode: 4d0a3...422 Typisk kg. svar.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Oppfatter du selv at mye tankevirksomhet og tid går til vasking daglig? Føler du at du oppnår en slags følelse av kontroll ved å vaske?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 Det trengs ikke å vaskes hver dag, og hvert fall ikke hvis du bor alene. Det er vel derfor psykologen din mener at det ikke er vanlig - det trengs ikke. For å ta et annet eksempel: går du ut med søppelposen hver dag, eller venter du til den er nesten full, eller helt full? Prøv å la være å vaske i tre dager og se på hvordan kroppen din reagerer på det. Føler du en trang(tvang?) til å vaske, så handler det ikke om renslighet. Lytt til psykologen din. Anonymkode: 73086...719 30
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Oppfatter du selv at mye tankevirksomhet og tid går til vasking daglig? Føler du at du oppnår en slags følelse av kontroll ved å vaske? Nei. Det er kun rutine. Jeg står opp dusjer, lufter hunden, setter på en vaskemaskin og så vasker jeg badet i samme slengen. Deretter lager jeg frokost og fortsetter dagen. Anonymkode: de73d...810 1
Sirah Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Syntes i utgangspunktet ikke det høres for mye ut. Drar selv over kjøkkenet før og etter jeg skal lage mat. Kan fort dra kjapt over benkene flere ganger til dagen. Har aldri tenkt over at det er unormalt. Ang badet så skjønner jeg godt at du vil ha det reint der også. Jeg drar nok ikke over hver dag, men det er nok opptil flere ganger i uken. Hvorfor syntes psykologen din at det er for mye? Får du "angst" dersom ikke gjør dette en dag? Bruker du mye tid på å planlegge vaskingen? I såfall er det dette som er et problem og ikke at du ikke liker brødsmuler på kjøkkenbenken. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det trengs ikke å vaskes hver dag, og hvert fall ikke hvis du bor alene. Det er vel derfor psykologen din mener at det ikke er vanlig - det trengs ikke. For å ta et annet eksempel: går du ut med søppelposen hver dag, eller venter du til den er nesten full, eller helt full? Prøv å la være å vaske i tre dager og se på hvordan kroppen din reagerer på det. Føler du en trang(tvang?) til å vaske, så handler det ikke om renslighet. Lytt til psykologen din. Anonymkode: 73086...719 Går ut med matsøppla hver kveld. De andre kaster jeg når de er fulle. Hvorfor skal jeg det? Det er ikke et problem. Det er psykologen ikke forstår. Og du. Anonymkode: de73d...810 1
Trolltunge Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Jeg gjør også dette, av nødvendighet, ikke fordi jeg ønsker det. Bor med tre som ikke tørker av vask og speil etter seg, så da blir det til at jeg gjør det. Ser ikke bra ut ellers, og det tar få minutter. Hadde jeg bodd alene ville det ikke være nødvendig, for jeg tørker alltid av etter bruk. Forsøker å få de andre til å gjøre det samme, men har ikke lykkes så langt. At jeg vasker over kjøkkenbenken både før og etter at jeg lager mat er nok mest vane, men jeg vil kalle det god rutine. Man vil jo ikke ha annet i maten enn det som skal der! 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, Sirah skrev: Syntes i utgangspunktet ikke det høres for mye ut. Drar selv over kjøkkenet før og etter jeg skal lage mat. Kan fort dra kjapt over benkene flere ganger til dagen. Har aldri tenkt over at det er unormalt. Ang badet så skjønner jeg godt at du vil ha det reint der også. Jeg drar nok ikke over hver dag, men det er nok opptil flere ganger i uken. Hvorfor syntes psykologen din at det er for mye? Får du "angst" dersom ikke gjør dette en dag? Bruker du mye tid på å planlegge vaskingen? I såfall er det dette som er et problem og ikke at du ikke liker brødsmuler på kjøkkenbenken. Jeg vasker benken før jeg skal lage mat fordi jeg har hund og katt. Katten hopper lett opp på benken, og katten er ute og inne. Overhodet ikke. Jeg gjør det kun av vane. Det tar maks 10 minutter. Det er ikke et problem. Jeg skulle aldri ha sagt til psykologen at jeg har en rutine hver dag. Det er psykt at psykolog laget en problemstilling ut av noe som ikke er et problem. Anonymkode: de73d...810 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg gjør også dette, av nødvendighet, ikke fordi jeg ønsker det. Bor med tre som ikke tørker av vask og speil etter seg, så da blir det til at jeg gjør det. Ser ikke bra ut ellers, og det tar få minutter. Hadde jeg bodd alene ville det ikke være nødvendig, for jeg tørker alltid av etter bruk. Forsøker å få de andre til å gjøre det samme, men har ikke lykkes så langt. At jeg vasker over kjøkkenbenken både før og etter at jeg lager mat er nok mest vane, men jeg vil kalle det god rutine. Man vil jo ikke ha annet i maten enn det som skal der! Jeg spruter alltid vann på speilet eller tannkrem. Og det er irriterende å sminke seg, så er det plutselig en tannkrem flekk akkurat der hvor jeg ser inn i speilet. Anonymkode: de73d...810
slask Skrevet 6. mai 2019 #12 Skrevet 6. mai 2019 I dag kjøper folk bad og kjøkken hvor interiøret er "stilrent", glinsende, skinnende osv. Dette kommer vaskemiddelbransjen godt ut av fordi folk hele tiden føler de må vaske, gnukke og gni. Alt synes jo på blanke glinsende flater. Så blant folkesykdommene finner vi trangen til å hele tiden vaske og polere. For meg er det galskap. Et bad bør være et verktøy/verksted, til hjelp for daglig hygiene. Ikke noe som gjør deg til slave pga feil valgte materialer og interiør. De vet hva de gjør de som produserer og selger dette. Det er sikkert. 6
Gjest Mocchhaa Skrevet 6. mai 2019 #13 Skrevet 6. mai 2019 Fordi det trengs ikke vaskes hver dag, derfor.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #14 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, BlondeVikingRage skrev: Fordi det trengs ikke vaskes hver dag, derfor. Har du ikke downlights på badet? Anonymkode: de73d...810
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 Jeg er ganske sikker på at de fleste driter i om du gjør det. 2
Trolltunge Skrevet 6. mai 2019 #16 Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spruter alltid vann på speilet eller tannkrem. Og det er irriterende å sminke seg, så er det plutselig en tannkrem flekk akkurat der hvor jeg ser inn i speilet. Anonymkode: de73d...810 Ja det er dette de gjør også. I tillegg ser det ikke særlig delikat ut med hår eller tannkrem i vasken. Så jeg vasker over når jeg steller meg på badet. Morgen og kveld. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #17 Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, slask skrev: I dag kjøper folk bad og kjøkken hvor interiøret er "stilrent", glinsende, skinnende osv. Dette kommer vaskemiddelbransjen godt ut av fordi folk hele tiden føler de må vaske, gnukke og gni. Alt synes jo på blanke glinsende flater. Så blant folkesykdommene finner vi trangen til å hele tiden vaske og polere. For meg er det galskap. Et bad bør være et verktøy/verksted, til hjelp for daglig hygiene. Ikke noe som gjør deg til slave pga feil valgte materialer og interiør. De vet hva de gjør de som produserer og selger dette. Det er sikkert. So fucking what?! Anonymkode: de73d...810 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #18 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg er ganske sikker på at de fleste driter i om du gjør det. Tydeligvis ikke. Anonymkode: de73d...810
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #19 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, Trolltunge skrev: Ja det er dette de gjør også. I tillegg ser det ikke særlig delikat ut med hår eller tannkrem i vasken. Så jeg vasker over når jeg steller meg på badet. Morgen og kveld. Nei, og så trenger jeg ikke å stresse hvis det plutselig skulle komme noen innom på besøk. Anonymkode: de73d...810 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå